زنان AAPI با 267760 دلار کسری حقوق مادام العمر به دلیل شکاف دستمزد مواجه هستند

به گفته لورن سیمونز، اگر احساس می کنید در شغل خود دستمزد کمتری دریافت می کنید، چه باید بکنید؟

برخی روز 5 آوریل را برای زنان آسیایی آمریکایی، بومی هاوایی و جزایر اقیانوس آرام روز حقوق برابر در نظر می گیرند، که نشان دهنده نقطه شروع سال جدید است که میانگین زنان AAPI باید کار کنند تا همان دستمزد مردان سفیدپوست را در سال 2022 دریافت کنند.

به عبارت دیگر، بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز ملی حقوق زنان، یک زن AAPI باید 15 ماه کار کند تا آنچه را که یک مرد در یک سال به دست می آورد به دست آورد. جاسمین تاکر، مدیر تحقیقات NWLC گفت: اما این همه داستان را بیان نمی کند.

تاکر گفت: واقعیت این است که “او هرگز، هرگز به عقب نخواهد رسید.”

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
تسلط بر این مهارت ‘سخت ترین بخش’ امور مالی شخصی است
73 درصد از هزاره ها از حقوق به دستمزد زندگی می کنند
آمریکایی ها بسیار کمتر از حد معمول پس انداز می کنند

به گفته دولت بایدن، اگرچه AAPI – که به آن AANHPI نیز گفته می‌شود – با هم سریع‌ترین گروه قومی در حال رشد را در ایالات متحده تشکیل می‌دهند، اما به گفته دولت بایدن، “موانع سیستماتیک برابری، عدالت و فرصت، رویای آمریکایی را از دسترس بسیاری دور می‌کند.”

در طول همه گیری کووید-19، زنان AAPI به طور نامتناسبی از دست دادن شغل بیشتری را متحمل شدند و احتمال بیشتری داشت که نیازهای مراقبت از کودک بر توانایی آنها برای کار تأثیر بگذارد.

تاکر گفت که در همان زمان، نابرابری های جنسیتی مداوم دستمزدها را سرکوب کرد و با افزایش تورم باعث ایجاد بحران در پس انداز شد. او افزود: «برخی از این زنان هنوز در حال حفاری هستند. یک رکود دیگر در این مرحله یک چشم انداز واقعا ترسناک است.»

شکاف پرداخت برای برخی از جوامع AAPI بدتر می شود

امروزه، زنان AAPI معمولاً فقط 92 سنت برای هر دلار پرداختی به مردان سفیدپوست دریافت می کنند، اگرچه شکاف دستمزد برای برخی از جوامع AAPI به طور قابل توجهی متفاوت است.

به عنوان مثال، زنان بوتانی که تمام وقت کار می کنند در مقایسه با مردان سفیدپوست فقط 48 سنت درآمد دارند.

با گذشت زمان، این نابرابری بزرگتر می شود. براساس تجزیه و تحلیل NWLC، بر اساس شکاف دستمزد امروزی، یک زن AAPI که به تازگی شروع به کار کرده است، در طول یک شغل 40 ساله، 267760 دلار از دست خواهد داد.

برخی از این زنان هنوز در حال حفاری هستند. یک رکود دیگر در این مرحله یک چشم انداز واقعا ترسناک است.

یاسمین تاکر

مدیر تحقیقات مرکز ملی حقوق زنان

برای زنان بوتانی، شکاف دستمزد مادام العمر در مجموع بیش از 1.3 میلیون دلار است و برای زنان برمه ای، زیان نزدیک است: 1.2 میلیون دلار.

گروه حمایت غیرانتفاعی نشان داد که زنان نپالی بیش از 1.1 میلیون دلار و زنان همونگ و کامبوج بیش از 1 میلیون دلار به دلیل شکاف دستمزد در طول حرفه خود از دست می دهند.

تاکر می‌گوید که این به «فرصت‌های از دست رفته برای ثروت‌سازی» ترجمه می‌شود، مانند توانایی خرید خانه، پرداخت هزینه تحصیل فرزندان، راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا پس‌انداز برای بازنشستگی.

با این حال، چهار گروه از زنان AAPI وجود دارد که به طور تمام وقت کار می کنند و بیشتر از مردان سفیدپوست درآمد دارند – از جمله زنان چینی، زنان هندی، زنان مالزیایی و زنان تایوانی – و با این حال، این زنان هنوز کمتر از مردان در جوامع مربوطه خود درآمد دارند.

تاکر افزود، ابتکاراتی وجود دارد که می تواند کمک کند، مانند قانون عادلانه چک پرداخت، که با هدف حذف تبعیض در پرداخت و تقویت حمایت از زنان در محل کار، و قوانین شفافیت پرداخت، که کارفرمایان را ملزم می کند محدوده حداقل و حداکثر حقوق خود را در آگهی های شغلی عمومی فهرست کنند.

ایده این است که قانون پرداخت حقوق برابر یا اساساً دستمزد برابر برای کار با ارزش برابر یا قابل مقایسه، صرف نظر از جنسیت، نژاد یا سایر دسته‌های جمعیتی کارگر، ایجاد می‌کند.

تاکر گفت، با یا بدون الزامات قانونی، “کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم.”

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.