روشل والنسکی، مدیر CDC در ماه ژوئن استعفا خواهد داد

راشل والنسکی، مدیر مراکز کنترل بیماری، پس از شهادت در مقابل کمیته سلامت، آموزش، کار و حقوق بازنشستگی سنا در مورد قانون آمادگی برای همه خطرات در ساختمان اداری دیرکسن سنا در روز پنجشنبه، 4 مه 2023 در واشنگتن دی سی، ترک می کند.

کنت نیشیمورا | لس آنجلس تایمز | گتی ایماژ

دکتر روشل والنسکی، مدیر CDC، روز جمعه اعلام کرد که در پایان ماه ژوئن از سمت خود استعفا می دهد و به دوره تصدی خود پایان می دهد که با تغییرات مکرر برای انطباق با بحران در حال تحول ویروس کرونا مشخص شده است.

والنسکی دلیل خاصی برای خروج خود ارائه نکرد، اما در نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که ایالات متحده در حال خروج از وضعیت اضطراری واکنش کووید-19 است.

والنسکی: «پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 یک انتقال فوق‌العاده برای کشور ما، برای سلامت عمومی و در دوران تصدی من به عنوان مدیر CDC است. در نامه نوشته است.

او گفت: “من به درخواست شما این نقش را با هدف پشت سر گذاشتن روزهای تاریک بیماری همه گیر و انتقال CDC – و سلامت عمومی – به مکانی بسیار بهتر و قابل اعتمادتر به عهده گرفتم.”

وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ایالات متحده روز پنجشنبه پایان می یابد. سازمان جهانی بهداشت روز جمعه پایان وضعیت اضطراری بهداشت جهانی کووید را اعلام کرد.

بایدن در بیانیه ای از خدمات والنسکی تشکر کرد.

رئیس جمهور گفت: “دکتر والنسکی CDC را نهادی قوی تر، که موقعیت بهتری برای مقابله با تهدیدات بهداشتی و محافظت از آمریکایی ها دارد، ترک می کند.”

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

والنسکی در آگوست 2022 اذعان کرد که پاسخ CDC به همه‌گیری ناکافی است. او سازمان‌دهی مجددی را راه‌اندازی کرد که در پی آن بود که آژانس را در واکنش سریع‌تر به تهدیدات بیماری‌ها و بهبود ارتباطات خود در زمینه راهنمایی‌های بهداشتی به مردم بهبود بخشد.

اما CDC به دلیل محدودیت اختیارات در مواجهه با یک سیستم مراقبت بهداشتی پراکنده هنوز در تلاش است تا به تهدیدات بهداشت عمومی پاسخ دهد. این آژانس اطلاعات کمتری برای ردیابی کووید و انواع جدید در زمان انقضای اورژانس بهداشت عمومی خواهد داشت زیرا نمی تواند ایالت ها را مجبور به گزارش این اطلاعات کند.

والنسکی رهبری آژانس آسیب دیده را در اوایل سال 2021 به عهده گرفت، زیرا ایالات متحده در حال اجرای کمپین واکسیناسیون کووید بود. او مدیریت آژانس بهداشت عمومی را برعهده داشت در حالی که واکنش همه گیر ملی با شکست های مکرر ناشی از ظهور انواع دلتا و اومیکرون مواجه شد.

والنسکی همچنین به رهبری واکنش ایالات متحده به شیوع ناگهانی mpox در تابستان 2022 کمک کرد.

او بخش بیماری های عفونی را در بیمارستان عمومی ماساچوست رهبری می کرد و قبل از پیوستن به دولت بایدن، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد بود. والنسکی متخصص HIV است.