روز بازار سرمایه فورد به دنبال متقاعد کردن وال استریت در مورد طرح‌های خودروهای برقی است

دیترویت – فورد موتور روز دوشنبه تلاش خواهد کرد تا افراد بدبین در مورد برنامه های رشد خودروهای برقی خود را که برخی از تحلیلگران وال استریت آن را “جاه طلبانه” و “دیوانه وار” خوانده اند، به افراد معتقد تبدیل کند.

خودروساز دیترویت میزبان روز بازار سرمایه خود خواهد بود، که طی آن قول داده است جزئیاتی را در مورد چگونگی دستیابی فورد به اهداف اعلام شده قبلی برای 8% حاشیه سود EBIT در واحد خودروی الکتریکی خود و تولید 2 میلیون خودروی برقی تا سال 2026 ارائه دهد. پیش بینی می شود تا پایان سال به 600000 برسد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

تلاش ایلان ماسک برای یک قیمت غیرقابل مقاومت می تواند برای تسلا و سهام آن دردسر ایجاد کند

CNBC Pro

جیم فارلی، مدیرعامل این شرکت در اوایل این ماه در جریان تماس با سود سه ماهه اول شرکت گفت: «ما شما را توضیح خواهیم داد که چرا ما معتقدیم که حاشیه ۸ درصد علیرغم فشارهای قیمتی که کاملاً به آن وارد خواهیم شد کاملاً واقع بینانه است، زیرا همه می خواهند رشد کنند.

این رویداد «تحویل فورد+» نامیده می‌شود، که اشاره‌ای به تلاش‌های تغییر ساختار و تغییر ساختار فارلی است که برخی از آن‌ها به دلیل عدم اجرای سریع آن انتقاد کرده‌اند. فارلی این برنامه را هفت ماه پس از تصدی مسئولیت خود در می 2021 اعلام کرد.

مدیرعامل این خودروساز، روز بازار سرمایه را فرصتی برای نشان دادن چگونگی «روشن شدن» این استراتژی توصیف کرد. انتظار می‌رود که این شرکت علاوه بر واحد خودروی الکتریکی مدل e، برای کسب‌وکارهای تجاری سنتی «فورد آبی» و «فورد پرو» خود نیز سودآوری کند.

همچنین انتظار می‌رود فورد محصولات و فناوری باتری نسل دوم خود را پیش‌نمایش کند، که این شرکت گفته است برای دستیابی به حاشیه سود 8 درصدی EBIT بسیار مهم است. انتظار می رود کسب و کار خودروهای برقی در سال جاری حدود 3 میلیارد دلار ضرر کند.

فورد قبلا گفته بود که انتظار دارد این حاشیه سود را تا حد زیادی از طریق مقیاس، بهبود باتری خودروهای برقی و کارایی در طراحی و مهندسی کاهش دهد.

دیوید ویستون، تحلیلگر مورنینگ استار، به CNBC گفت: «قطعاً برخی از تحلیلگران هستند که شک دارند. “من فکر می کنم دوشنبه فرصتی است برای تلاش و متقاعد کردن برخی از آن شکاکان که ممکن است این اتفاق بیفتد. من شخصاً مایلم به آنها شک کنم که … شما باید مردم را جذب کنید.”

ویستون جدول زمانی برای اهداف را “مختل” توصیف کرد. دیگران انتقاد بیشتری داشته اند.

آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی، در جریان تماس سود سه ماهه اول فورد، افزایش تولید خودروهای برقی را “بالا” توصیف کرد. دان لوی، تحلیلگر بارکلیز در یادداشتی برای سرمایه گذاران این هفته آن را “جاه طلبانه” خواند.

لوی گفت: «در حال حاضر، ما در مورد توانایی فورد برای دستیابی به هر دو هدف تردید داریم، زیرا انتظار داریم که تعادلی از حجم با فرصت‌های سود را انتخاب کند.

تحلیلگران انتظار حرکت زیادی در سهام از این رویداد ندارند، مگر اینکه فورد با محصول جدید یا تغییر در برنامه های اعلام شده قبلی غافلگیر شود.

امانوئل روسنر، تحلیلگر دویچه بانک روز چهارشنبه در یادداشتی برای سرمایه گذاران گفت: به طور کلی، ما فکر می کنیم که اهداف کلیدی فورد بعید است با جلسه آموزشی اخیرش متفاوت باشد، اما مدیریت تلاش خواهد کرد تا به سرمایه گذاران آرامش بیشتری در اطراف آنها بدهد. رتبه بندی در سهام

بر اساس رتبه‌بندی‌ها و برآوردهای تحلیل‌گرانی که توسط FactSet گردآوری شده است، سهام فورد با میانگین قیمت هدف 13.63 دلار برای هر سهم رتبه بندی شده است.

سهام فورد از زمان مدیرعاملی فارلی در اکتبر 2020 حدود 75 درصد افزایش یافته است. سهام روز جمعه با قیمت 11.65 دلار به ازای هر سهم بسته شد.

– CNBC مایکل بلوم به این گزارش کمک کرد.