رهبران تجاری از جولی سو برای وزیر کار حمایت می کنند

جولی سو، معاون وزیر کار، در برابر کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی سنا در جلسه تأیید خود به عنوان وزیر بعدی وزارت کار ایالات متحده در کاپیتول هیل در واشنگتن دی سی، 20 آوریل 2023 شهادت می دهد.

چیپ سومودویلا | گتی ایماژ

بر اساس نامه‌ای که برای اولین بار توسط CNBC به دست آمد، بیش از 250 رهبر تجاری از سنا می‌خواهند تا جولی سو، وزیر کار موقت را برای ریاست این وزارتخانه تأیید کند.

در این نامه که به تجربه او به عنوان وزیر کار در کالیفرنیا اشاره شده است، آمده است: “جولی سو پیشروی است که سابقه او گویای خود است.” او تلاش‌هایی را برای مبارزه با سرقت دستمزد، گسترش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و مرخصی با حقوق خانوادگی، و ارائه خدمات قانونی برای کارگرانی که با استثمار مواجه هستند، رهبری کرد. مشکلات پیش روی اقتصاد، مشاغل و کارگران.”

این نامه خطاب به چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، و رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل، R-Ky، روز پنجشنبه ارسال شد. این امضا توسط افرادی مانند استیو چن، یکی از بنیانگذاران یوتیوب و دبی سو، مدیر عامل OpenTable امضا شد. امضاکنندگان دیگر عبارتند از کارولین تسای، که در هیئت مدیره کوکاکولا و مورنینگ استار خدمت می کند. روی سالمه، مدیر عامل سابق و نایب رئیس JP Morgan Chase. اریک کیم، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت Goodwater Capital. و سیندی مک نامارا، معاون بانک آمریکا.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

سو با واکنش شدید برخی از اعضای جامعه تجاری به دلیل مواضع طرفدار کارگری خود مواجه شده است که مانع از تأیید او شده است. او در سال 2021 با رای حزبی به عنوان معاون وزیر کار مارتی والش، وزیر سابق کار تایید شد، اما چندین دموکرات میانه رو کلیدی هنوز نگفته اند که آیا از او در این دور حمایت خواهند کرد یا خیر.

کمیته ای در سنای تحت کنترل دموکرات ها اواخر ماه گذشته نامزدی او را پیش برد.

در صورت تایید، سو اولین وزیر کابینه آسیایی آمریکایی و جزایر اقیانوس آرام در دولت بایدن خواهد بود. او به مقامات AAPI در سطح کابینه، معاون رئیس کامالا هریس، نماینده تجاری ایالات متحده، کاترین تای، و آراتی پرابهاکار، مدیر سیاست دفتر علم و فناوری خواهد پیوست.

امضاکنندگان، که بسیاری از آنها آسیایی آمریکایی هستند، نسبت به فقدان نمایندگی AAPI در دولت ابراز نگرانی کردند که آن را “عمیقا نگران کننده” می نامند. این نامه به گزارشی از کمپین دموکراسی بازتابی اشاره می کند که نشان می دهد افراد AAPI تنها 0.9٪ از رهبران منتخب در تمام سطوح دولت را تشکیل می دهند، حتی اگر آنها 6.1٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهند.

در ادامه خاطرنشان می شود که اعضای جامعه AAPI بیش از 2.5 میلیون کسب و کار کوچک دارند و مسئول ایجاد بیش از پنج میلیون شغل هستند.

در این نامه آمده است: “تأثیر آنها بر اقتصاد قابل توجه است و بسیار مهم است که آنها به شدت در بالاترین سطح دولت حضور داشته باشند.”

کاخ سفید در حمایت از تایید سو ثابت قدم بوده است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی این موضع را تکرار کرد.

ژان پیر گفت: «او با ده‌ها سناتور در دو طرف راهرو ملاقات کرده است و ما هر روز برای هر رأیی بسیار سخت کار می‌کنیم». مطمئناً این کاری است که او انجام می دهد، قطعاً کاری است که ما از طرف او انجام می دهیم.

سو همچنین از حمایت اتحادیه های کارگری از جمله کارگران معدن متحد، NABTU، LiUNA، IBEW و AFL-CIO، و همچنین اکثریت کسب و کارهای کوچک به اتاق بازرگانی لس آنجلس برخوردار است.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.