رشد شغلی در ماه آوریل به 253000 نفر رسید

رشد شغلی در ماه آوریل به 253000 نفر رسید که حتی با وجود کندی اقتصاد ایالات متحده از پیش بینی ها بالاتر بود.

وزارت کار روز جمعه گزارش داد که رشد مشاغل در ماه آوریل با وجود آشفتگی بانکی و کاهش سرعت اقتصاد، بهتر از حد انتظار بود.

بر اساس گزارش اداره آمار کار، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه 253000 افزایش یافت که از تخمین های وال استریت برای رشد 180000 پیشی گرفت.

نرخ بیکاری 3.4 درصد در برابر برآورد 3.6 درصد بود و به پایین ترین سطح از سال 1969 رسید. تعداد فراگیرتر که شامل کارگران دلسرد شده و کسانی که مشاغل پاره وقت به دلایل اقتصادی دارند، به 6.6 درصد کاهش یافت.

میانگین درآمد ساعتی، یک فشارسنج کلیدی تورم، 0.5 درصد در ماه افزایش یافت که بیش از 0.3 درصد تخمین زده شده بود. به طور سالانه، دستمزدها 4.4 درصد افزایش یافته است، که بالاتر از انتظار برای افزایش 4.2 درصدی است.

معاملات آتی بازار سهام پس از این گزارش رشد خود را حفظ کردند، در حالی که بازدهی خزانه داری به شدت بالاتر بود.

خدمات حرفه ای و تجاری با افزایش 43000 نفری منجر به افزایش شغل شد. پس از آن مراقبت های بهداشتی (40000)، اوقات فراغت و مهمان نوازی (31000) و کمک های اجتماعی (25000) قرار گرفتند.

با وجود مشکلات جدی صنعت بانکداری، مشاغل در بخش مالی 23000 افزایش یافت. استخدام های دولتی 23000 نفر افزایش یافت.

غافلگیری صعودی آوریل با تجدید نظرهای نزولی شدید در ماه های قبل جبران شد. تعداد مارس به 165,000 کاهش یافت که 71,000 کمتر از برآورد اولیه بود، در حالی که فوریه به 248,000 کاهش یافت که کاهش 78,000 را نشان می دهد. همچنین، نظرسنجی خانوارها که برای محاسبه نرخ بیکاری استفاده می شود، افزایش شغلی کمتری را به میزان 139000 نشان داد.

استیو ریک، اقتصاددان ارشد گروه CUNA Mutual می‌گوید: «دیدن گزارش مشاغل قوی در میان نگرانی‌های رکود، بی‌ثباتی در بخش بانکی و اخراج‌های مداوم، دلگرم‌کننده است. ما امیدواریم که تداوم قدرت بازار کار و نشانه‌های کاهش تورم، نوسانات بازار را در ماه‌های آینده کاهش دهد.»

گزارش روز جمعه در بحبوحه مشکلات مداوم در صنعت بانکداری، به ویژه موسسات متوسط ​​منطقه ای که از سپرده ها آسیب دیده اند و سرمایه گذاران نگران که باعث سقوط قیمت سهام شده اند، منتشر شده است.

این در حالی است که به نظر می رسد اقتصاد به سمت رکود احتمالی در اواخر سال کاهش می یابد. تولید ناخالص داخلی تنها 1.1 درصد در سه ماهه اول افزایش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش موجودی انبارها بود، اگرچه نشانه هایی وجود داشت که مخارج مصرف کننده در حال ضعیف شدن است. به عنوان مثال، طبق گزارش بانک آمریکا، هزینه های کارت اعتباری، برای مثال، 0.7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

با وجود مشکلات بانکی و ترس از رکود، فدرال رزرو این هفته نرخ بهره معیار خود را یک چهارم درصد دیگر افزایش داد و آن را به بالاترین سطح خود از اوت 2007 رساند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اذعان کرد که نرخ های بهره بالاتر بر خانوارها فشار می آورد، اگرچه وی خاطرنشان کرد که بازار کار همچنان قوی باقی مانده است. وی افزود که اقتصاد “احتمالاً به دلیل شرایط سخت تر اعتبار با باد مخالف بیشتری روبرو خواهد شد.”

بانک مرکزی در تلاش است تا تورم را به سطح سالانه 2 درصد کاهش دهد، اگرچه اکنون بسیار بالاتر از آن است. یکی از معیارها، شاخص قیمت مصرف کننده، نشان می دهد که تورم سالانه 5 درصد است.

افزایش دستمزدها به فشار بر قیمت ها کمک کرده است. پاول گفت افزایش دستمزد سالانه 3 درصد احتمالاً با دستور 2 درصدی فدرال رزرو مطابقت دارد.