رباینده سهام شرکت شل به یک سال زندان محکوم شد

یک پیمانکار خانه در مینه‌سوتا روز پنجشنبه به دلیل یک طرح وقیحانه برای ربودن شرکت‌های غیر فعال پوسته و سپس پمپاژ و تخلیه سهام آنها به خریداران ناآگاه به یک سال و یک روز زندان فدرال محکوم شد.

پیمانکار، مارک میلر 45 ساله، آخرین نفر از سه مردی است که به دلیل طرح کلاهبرداری اوراق بهادار محکوم شده اند، که از طریق کیفرخواستی که در ژوئن 2021 در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در مینه سوتا تنظیم شد، علنی شد.

وکیل میلر از قاضی دیوید دوتی خواست تا میلر را با استناد به تجارت قراردادی او – که مرد بریزی پوینت با همسرش اداره می کند – به دلیل داشتن فرزندان نوجوان و آنچه که او آن را اختلاف در مجازات مجازات مشروط برای یکی از خود می خواند، به مشروط محکوم کند. متهمین همکار

رابرت لنگلینگ، وکیل مدافع میلر، که از زمان اعتراف به گناهش در اکتبر 2021 در انتظار صدور حکم بوده است، گفت: “او مردی خانواده و سخت کوش است.”

بیرون کردن او از جامعه بی عدالتی است.

لنجلینگ به دوتی گفت: «احساس می‌کردم کاملاً رک و پوست کنده شده‌ایم». کمی غافلگیرکننده بود.»

وکیل دادگستری گفت: «موکل من امروز به شدت از اینکه با تجارت خود چه کند می ترسد.

مجازات یک ساله که توسط دادستان ها توصیه شده بود، به طور قابل توجهی کمتر از مجازات 30 تا 37 ماهه بود که توسط دستورالعمل های مجازات فدرال برای اتهام توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در اوراق بهادار پیشنهاد شده بود.

ملیندا ویلیامز، دستیار دادستان ایالات متحده به قاضی گفت: «آقای میلر مرتکب جنایت سنگینی شد.

دادستان افزود: «من زیاد عذاب وجدان نمی شنوم.

علاوه بر دوره زندان خود، که انتظار می رود میلر در ماه آگوست گذراندن آن را آغاز کند، دوتی میلر را پس از اتمام دوران حبس خود به دو سال آزادی تحت نظارت محکوم کرد.

قاضی با دادن یک روز زندان به میلر بیش از یک سال کامل، به متهم نوعی مرخصی داد. طبق قوانین فدرال، هر متهمی که به بیش از یک سال زندان محکوم شود، پس از گذراندن 85 درصد دوره محکومیت خود، واجد شرایط آزادی است. افرادی که یک سال یا کمتر زندانی می شوند، واجد شرایط آزادی زودهنگام نیستند.

لنجلینگ به قاضی گفت که میلر همچنین با تقاضای “پول بیشتر” از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده روبرو است که یک شکایت مدنی در حال انتظار علیه وی در رابطه با این طرح دارد.

دادستان ها به عنوان بخشی از توافق نامه با میلر، چندین فقره کلاهبرداری در اوراق بهادار و کلاهبرداری سیمی را که او ابتدا متهم شده بود، کنار گذاشتند.

میلر به همراه متهمان دیگرش کریستوفر جیمز راجکاران و سعید جابریان از سال 2017 تا 2019 از نامه‌های استعفای جعلی که ظاهراً توسط افسران چندین شرکت شل نوشته شده بود برای به دست گرفتن کنترل حداقل چهار شرکت استفاده کردند.

شرکت‌هایی که هیچ تجارت معنی‌داری نداشتند، برای مدتی نیز نتوانستند پرونده‌های نظارتی لازم را تهیه کنند.

دادستان ها گفتند که توطئه گران سپس از سیستم بایگانی عمومی EDGAR SEC و بیانیه های مطبوعاتی جعلی برای افزایش متقلبانه قیمت سهام شرکت های ربوده شده با ادعای فرصت های تجاری جدید استفاده کردند. دادستان ها گفتند که میلر و جابریان و همچنین یک فرد ناشناس مرتبط با میلر، مدیران عامل و رؤسای شرکت های مورد نظر شدند.

متهمان که بسیاری از سهام را به قیمت کمتر از 1 درصد برای هر سهم خریداری کرده بودند، سپس آنها را در بازار خارج از بورس به قیمت چند برابر بیشتر از مبلغی که برای آنها پرداخت کردند فروختند. دادستان ها گفتند که این افراد صدها هزار دلار سود از این طرح به دست آورده اند.

در زمانی که او به اتهام جنایی متهم شد، در تلاش برای به دست گرفتن کنترل یک شرکت سهام پنی فلوریدا به نام New World Gold Corp بود.

این شرکت به عنوان یکی از هفت هدف شرکت پوسته در پرونده جنایی یا دعوی مدنی علیه میلر که توسط SEC تنظیم شده بود، شناسایی نشده بود.

میلر به زودی پس از گزارش CNBC از مشارکت وی با آن شرکت، به طور داوطلبانه از شکایت مربوط به تلاش برای تصاحب طلای جدید جهان صرف نظر کرد.

راجکاران، ساکن کوئینز، نیویورک و گویانا، در سال 2021 در این پرونده اعتراف کرد. او در ژانویه 2022 به 18 ماه زندان محکوم شد. بر اساس پرونده دادگاه فدرال در ماه آوریل، پس از آزادی، او نوامبر گذشته دستگیر شد و به جرم رانندگی در حالت مستی متهم شد.

جابریان، همچنین ساکن مینه سوتا، در مسیر محاکمه در پرونده جنایی خود قرار داشت تا اینکه نوامبر گذشته به جرم خود اعتراف کرد. دوتی در 10 می او را به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

وکیل میلر در جریان صدور حکم پنج‌شنبه به قاضی گفت: “موکل من نگرانی زیادی در مورد اینکه چقدر در مورد این پرونده صحبت خواهیم کرد” با اشاره به تعقیب کیفری او گفت.

لنگلینگ با اشاره به اینکه یک خبرنگار CNBC این جلسه را از طریق Zoom زیر نظر داشت، گفت: “حداقل یک رسانه وجود دارد که علاقه زیادی به پرونده آقای میلر داشته است.”

لنجلینگ افزود: «به دلایلی، این یک نوع پرونده‌ای برای این شخص رسانه‌ای خاص بوده است و من مطمئن نیستم که چرا.

لنگلینگ گفت: «آقای میلر اشتباه کرده و جبران کرده است.

وکیل جلسه را با درخواست از دوتی برای مهر و موم کردن رونوشت رسیدگی به مدت یک دهه به پایان رساند. دوتی بلافاصله در مورد آن درخواست حکم نکرد.