رای مجلس به بازگرداندن تعرفه های پنل خورشیدی، بایدن قول وتو داد

کارگران در مرحله تکمیل یک پشت بام خورشیدی 4 هکتاری در بالای تأسیسات تحقیق و توسعه AltaSea در بندر لس آنجلس، در محله سن پدرو، در 21 آوریل 2023 در لس آنجلس، کالیفرنیا، پانل های خورشیدی را نصب می کنند.

ماریو تاما | گتی ایماژ

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه به لغو تعلیق تعرفه‌های جو بایدن بر پنل‌های خورشیدی کامبوج، مالزی، تایلند و ویتنام، کشورهایی که مجموعاً اکثریت عرضه پنل‌های این کشور را نمایندگی می‌کنند، رأی داد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که سال گذشته کاخ سفید از تعرفه واردات پنل های خورشیدی از کشورهای آسیای جنوب شرقی به مدت دو سال چشم پوشی کرد و از قانون تولید دفاعی برای تقویت تولید داخلی پنل های خورشیدی استفاده کرد.

تعرفه تعرفه‌ها برای حفظ ورود پنل‌های خورشیدی به کشور اعمال شد زیرا ایالات متحده ظرفیت خود را افزایش می‌دهد. انرژی خورشیدی گامی کلیدی در جهت دستیابی به اهداف آب و هوایی کاخ سفید است.

رئیس‌جمهور در بحبوحه تحقیقات وزارت بازرگانی در مورد اینکه آیا شرکت‌ها تعرفه‌های محموله‌های چینی محصولات خورشیدی به ایالات متحده را دور می‌زنند، این تعلیق را صادر کرده بود. ماژول ها به کامبوج، مالزی، تایلند و ویتنام برای “فرآوری جزئی” قبل از صدور آنها به ایالات متحده این وزارتخانه در ابتدا دریافت که چهار شرکت از هشت شرکت در تلاش برای دور زدن وظایف ایالات متحده با انجام پردازش جزئی در یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی بودند.

حامیان قطعنامه مجلس استدلال می کنند که این کشور برای انرژی پاک بیش از حد به کشورهای دیگر مانند چین وابسته است و باید قوانین تجاری را اجرا کند که از زنجیره تامین انرژی خورشیدی داخلی کشور حمایت کند.

مجلس نمایندگان این قطعنامه را با 221 رای موافق در مقابل 202 رای به تصویب رساند و 12 دموکرات به اکثر جمهوری خواهان پیوستند و به آن رای مثبت دادند. این قانون اکنون توسط سنا مورد بررسی قرار می گیرد. رئیس جمهور متعهد شده است که تلاش های کنگره برای لغو معافیت از تعرفه های خورشیدی را وتو کند. حق وتو تنها با دو سوم اکثریت سنا می تواند لغو شود.

به گفته انجمن صنایع انرژی خورشیدی، اگر تعلیق دو ساله برداشته شود، توسعه دهندگان خورشیدی ایالات متحده ممکن است در مجموع با یک میلیارد دلار تعرفه ماسبق مواجه شوند. طبق برآورد این گروه، این قانون همچنین می تواند 30000 شغل و 4.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی را حذف کند.

ابیگیل راس هاپر، رئیس و مدیر عامل SEIA در بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده نمی‌تواند پنل‌ها و سلول‌های خورشیدی کافی برای پاسخگویی به تقاضا تولید کند و ماه‌های باقی‌مانده از توقف بایدن زمان لازم را برای کشور فراهم می‌کند تا این شکاف را کاهش دهد.

هاپر گفت: “ایالات متحده می تواند به آنجا برسد و به یک رهبر جهانی در تولید و توسعه انرژی پاک تبدیل شود.” لغو تعلیق در این مرحله آینده را در معرض خطر قرار می دهد.

دولت بایدن از طرح هایی برای تامین انرژی خورشیدی برای تامین تقریباً نیمی از برق کشور تا سال 2050 پرده برداری کرده است که بخشی از هدف گسترده تر آن برای دستیابی به یک شبکه بدون آلایندگی تا سال 2035 و یک سیستم انرژی با کربن صفر تا اواسط قرن است.

جیسون گرومت، مدیرعامل انجمن نیروی پاک آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «تلاش برای اعمال تعرفه‌های عطف به ماسبق بر شرکت‌های آمریکایی به پیشرفت فعلی آسیب می‌رساند و بار دیگر زمین را به چین و دیگر کشورها واگذار می‌کند».

– پیپا استیونز و رویترز از CNBC در این گزارش مشارکت داشتند.

ابرها برای تقاضای خورشیدی کالیفرنیا؟  دولت یارانه کلیدی را کاهش می دهد