رایان ایر حداقل 150 فروند از بزرگترین هواپیماهای 737 مکس را سفارش می دهد

یک هواپیمای بوئینگ 737 MAX 8 رایان ایر در حال پرواز، فرود و تاکسی در فرودگاه آیندهوون EIN.

نیکلاس اکونومو | نورعکس | گتی ایماژ

رایان ایر اعلام کرد که قصد دارد حداقل 150 دستگاه بخرد بوئینگ 737 هواپیمای 10 مکس با گزینه هایی برای 150 هواپیمای دیگر، پس از اختلاف قیمت، مذاکرات را برای سفارش بزرگ در سال 2021 از مسیر خارج کرد.

این بزرگترین سفارش این شرکت ارزان قیمت و آخرین معامله قابل توجه سازنده برای هواپیماهای جدید است زیرا خطوط هوایی جایگزین جت های قدیمی شده و ناوگان خود را افزایش می دهند.

سهام بوئینگ در معاملات صبح روز سه شنبه پس از گزارش این شرکت، حدود 3 درصد افزایش یافت بازار گسترده تر پایین بود.

رایان ایر قصد دارد تا مکس 10 را که هنوز توسط رگولاتوری تایید نشده است، با 228 صندلی در هواپیما راه اندازی کند.

150 هواپیما در سفارش شرکت ارزشی بیش از 20 میلیارد دلار در قیمت های فهرست دارند، اما خطوط هوایی معمولاً برای چنین فروش های بزرگی تخفیف های قابل توجهی دریافت می کنند. رایان ایر مذاکرات برای سفارش بزرگ Max را در سپتامبر 2021 به دلیل اختلاف قیمت متوقف کرد.

مایکل اولری، مدیرعامل رایان ایر گفت که هواپیماهای جدید جایگزین جت های قدیمی 737 در ناوگان این شرکت خواهند شد. اولری در یک کنفرانس خبری گفت که این هواپیما احتمالا بین سال های 2027 تا 2033 تحویل داده خواهد شد. او گفت که 150 جت اضافی که انتخاب کرده است به آن اجازه می دهد تا سال 2034 بیش از 300 میلیون مسافر در سال پرواز کند و تا آن زمان 10000 شغل ایجاد خواهد کرد.

طبق گزارش این شرکت، این شرکت هواپیمایی فوق‌العاده کم‌هزینه در ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ مارس ۹۷ میلیون مسافر پرواز کرد که از ۱۴۹ میلیون نفر قبل از همه‌گیری کووید کمتر است.

سفارش این حامل بودجه جدیدترین سفارش از یک سری فروش بزرگ برای بوئینگ است که برای فروش صدها هواپیما به مشتریان از جمله ایر ایندیا، عربستان و عربستان به توافق رسیده است. یونایتد ایرلاینز در ماه های اخیر

چالش بعدی بوئینگ افزایش تولید 737 مکس است. ماه گذشته این شرکت اعلام کرد که قصد دارد هر ماه 38 دستگاه از 31 دستگاه تولید کند. همچنین قصد دارد تولید 787 Dreamliner خود را در اواخر امسال به 5 دستگاه در ماه افزایش دهد.