ران دیسانتیس برای مبارزه با دونالد ترامپ در مورد سقط جنین

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد بحث سقط جنین چشمک می زند، رقیب احتمالی او، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، از فرصت استفاده می کند تا با او در مورد یک موضوع کلیدی انتخابات 2024 مبارزه کند که در حال شکل گیری است که در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان به همان اندازه تفرقه انگیز باشد. به طور کلی باشد

دیسانتیس، که انتظار می‌رود برنامه‌های ریاست‌جمهوری خود را در هفته‌های آتی به‌طور علنی اعلام کند، روز سه‌شنبه پس از اینکه نامزد پیشتاز ریاست جمهوری جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه گفت که ممنوعیت شش هفته‌ای جدید سقط جنین فلوریدا «بیش از حد سخت‌گیرانه» است، با ترامپ برخورد کرد.

دیسانتیس در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات، گفت قانونی که او امضا کرده چیزی است که “احتمالاً 99 درصد حامیان حامی زندگی از آن حمایت می کنند.”

فرماندار خاطرنشان کرد که ترامپ در مورد اینکه آیا از این لایحه حمایت خواهد کرد یا خیر طفره رفته است.

او گفت: “به عنوان یک ساکن فلوریدا، می دانید، او پاسخی در مورد این که “آیا لایحه ضربان قلب را که فلوریدا انجام داد را امضا می کردید، که همه استثناهایی را که مردم درباره آن صحبت می کنند را امضا می کردید؟” نداد؟

دیسانتیس گفت: “قانونگذار آن را وارد کرد، من لایحه را امضا کردم، من به انجام آن افتخار کردم.”

اظهارات فرماندار در مراسم امضای لایحه، ردی نادر برای ترامپ بود که ماه‌ها صرف حمله به رقیب بالقوه اولیه خود با حملاتی کرد که عمدتاً بدون پاسخ مانده است.

ترامپ عامل اصلی ضربه مهلک سال گذشته به حقوق فدرال سقط جنین بود، زیرا او سه تن از قضات محافظه کار دیوان عالی را که به لغو رو در مقابل وید رای دادند، منصوب کرد. این حکم لرزه‌ای به وعده انتخاباتی ترامپ در سال 2016 مبنی بر بازگرداندن مقررات سقط جنین به دست ایالت‌ها عمل کرد.

این بزرگترین پیروزی برای محافظه‌کارانی بود که مخالفتشان با حمایت از سقط جنین برای دهه‌ها یک فریاد جمعی بوده است. اما با واکنش شدیدی روبرو شد.

بسیاری از رای دهندگان، خشمگین از از دست دادن ناگهانی حقی که در قانون اساسی برای نزدیک به پنج دهه به شمار می رفت، در انتخابات میان دوره ای نوامبر به پای صندوق های رای رفتند و دموکرات ها به طور گسترده ای طرفدار حقوق سقط جنین بودند. از انتظاراتی که به شدت به نفع جمهوری خواهان بود، عمل کرد. نظرسنجی ها نشان داد که حکم دادگاه عالی باعث افزایش مشارکت رای دهندگان جوان، زنان و کسانی شد که برای اولین بار در انتخابات عمومی شرکت می کردند.

اکنون، در حالی که او به دنبال یک دوره دیگر در کاخ سفید است، ترامپ علاقه نسبتا کمی به نشان دادن سابقه خود در مورد سقط جنین نشان داده است. زمانی که رئیس جمهور سابق متعهد به جزییات برنامه سقط جنین در صورت پیروزی در سال 2024 چگونه خواهد بود، لحن ملایم تر و کمتر متعهدانه را نسبت به برخی از رقبای خود انتخاب کرده است.

خود ترامپ وقتی در مصاحبه اخیرش در مورد ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین که دیسانتیس به تازگی در فلوریدا امضا کرده بود، بر این تضاد تأکید کرد.

ترامپ در مصاحبه ای که روز دوشنبه با The Messenger منتشر شد، گفت: «بسیاری از افراد در جنبش حامی زندگی احساس می کنند که این خیلی خشن بود. او در مورد اینکه آیا او همین احساس را دارد یا اینکه آیا او ممنوعیت مشابهی را امضا خواهد کرد، ابهام کرد.

ترامپ گفت: “من به همه گزینه ها نگاه می کنم. من به گزینه های زیادی نگاه می کنم.”

شناسایی او در یکی از سالن‌های شهر سی‌ان‌ان به همین شکل سخت بود، و از گفتن اینکه آیا ممنوعیت سقط جنین فدرال را امضا می‌کند یا به جای آن چه سیاست‌های دیگری را می‌پسندد، خودداری کرد.

ترامپ در حالی که از تلاش‌های خود که به عقب‌نشینی رو منجر شد، گفت: «کاری که من انجام خواهم داد این است که مردم راضی باشند.»

ترامپ ممکن است با در نظر گرفتن مخاطبان انتخابات عمومی صحبت کند: نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهند که اکثر رأی‌دهندگان از حقوق سقط جنین حمایت می‌کنند، به‌ویژه پس از حکم دادگاه عالی. نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که رای دهندگان این موضوع را برای خود بسیار مهم می دانند.

پرزیدنت جو بایدن توجه کرده است: ویدیوی اعلام انتخاب مجدد او به آنچه که او به عنوان “تندروهای MAGA” جمهوری خواه توصیف می کند، انتقاد می کند که مایلند “دیکته کنند که زنان چه تصمیماتی برای مراقبت های بهداشتی می توانند بگیرند.”

اما تمایل دیسانتیس برای ضربه زدن به ترامپ از سمت راست در مورد سقط جنین نیز می تواند یک تمایل استراتژیک باشد. نظرسنجی اخیر وال استریت ژورنال نشان داد که اکثریت قوی رای دهندگان احتمالی جمهوری خواه، 68 تا 27 درصد، از ممنوعیت اکثر سقط جنین پس از شش هفته حمایت کردند.

این اعداد و ارقام می‌توانند فرماندار را جسارت کنند، که در غیر این صورت به نظر می‌رسد برای جلوگیری از بیگانه‌کردن رای‌دهندگان جمهوری‌خواه که هنوز به شدت نسبت به انتقاد از ترامپ حساس هستند، تلاش می‌کند.

به نظر می رسد که سایر نامزدها، چه آنهایی که مبارزات انتخاباتی خود را اعلام کرده اند و چه آنهایی که در نظر دارند در این انتخابات شرکت کنند، محاسبات خود را انجام می دهند.

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور ترامپ، در حالی که به نظر می رسد به سمت پیشنهاد خود برای کاخ سفید حرکت می کند، دیدگاه های شدید ضد سقط جنین را مجدداً تأیید کرده است. او همچنین با یک قرص سقط جنین که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، میفپریستون مخالفت کرده و گفته است که می خواهد این دارو از بازار خارج شود.

تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، که ماه گذشته کمیته اکتشافی ریاست جمهوری جمهوری خواه را راه اندازی کرد، گفته است که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، سقط جنین را به “بیش از 15 هفته” بارداری محدود می کند.

در همین حال، نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد، خود را با پرداختن به بحث سقط جنین متمایز کرد و در یک سخنرانی گفت که رئیس جمهور بعدی باید یک “اجماع ملی” پیدا کند.