ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2024 را آماده می کند

به نظر می رسد، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، آخرین قطعات را قبل از اعلام نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آماده می کند.

یک منبع آگاه به سی‌ان‌بی‌سی گفت که عملیات سیاسی فرماندار از دوشنبه از دفاتر تالاهاسی و به یک مکان جدید نقل مکان کرد.

هزینه این حرکت احتمالاً از 5000 دلار فراتر خواهد رفت، آستانه ای که شمارش معکوس 15 روزه برای عملیات ثبت نام به اصطلاح فرم بیانیه نامزدی در کمیسیون انتخابات فدرال را آغاز می کند. انتظار می‌رود این حرکت، که NBC نیوز روز جمعه گزارش داد، اساساً به سرعت نهایی دسانتیس قبل از اعلام عمومی نامزدی ریاست‌جمهوری خود آغاز شود.

همچنین روز دوشنبه، برایان گریفین، دبیر مطبوعاتی دسانتیس، اعلام کرد او در حال ترک دفتر استانداری بود تا “راه های دیگری را برای کمک به رساندن موفقیت استاندار به کشورمان دنبال کند.” به گزارش فاکس نیوز که اولین بار این حرکت را گزارش کرد، گریفین در حال تبدیل شدن به منشی مطبوعاتی عملیات سیاسی DeSantis است.

گریفین در نامه استعفای خود نوشت: «اگر بتوانم حتی سهم کوچکی از احیای و احیای ملت بزرگمان باشم، پس حاضرم تمام تلاشم را بکنم».

سخنگوی دفتر استانداری در بیانیه ای گفت که گریفین “عضو ارزشمندی از تیم ارتباطات بوده و به طور خستگی ناپذیر برای خدمت به فلوریدیان کار کرده است و ما می دانیم که او در سمت جدید خود به خوبی به فرماندار خدمت خواهد کرد.”

این حرکت‌ها یکی از واضح‌ترین اقداماتی است که نشان می‌دهد دیسانتیس در حال آماده شدن برای قدم گذاشتن در عرصه مقدماتی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تاکنون بر آن مسلط بوده است. دیسانتیس که مدت‌ها به‌عنوان رقیب جمهوری‌خواه ترامپ شناخته می‌شد، در نظرسنجی‌های اولیه ملی در حوزه بالقوه اولیه، با نزول روبه‌رو بوده است، حتی در حالی که او به ایالت‌های کلیدی سفر می‌کند و موجی از پیروزی‌های اخیر قانون‌گذاری را تبلیغ می‌کند.

در همین حال، به نظر می‌رسد که ترامپ در همان نظرسنجی‌ها با وجود اینکه اخیراً به جعل سوابق تجاری متهم شده و توسط هیئت منصفه نیویورک متهم به سوء استفاده جنسی و افترا شده است، افزایش یافته است. ترامپ در مورد اتهامات جنایی خود را بی گناه دانسته و قول داده است که نسبت به حکم هیئت منصفه تجدید نظر خواهد کرد.

بر اساس داده‌های شرکت ردیابی تبلیغات AdImpact، شکاف نظرسنجی بین پیشتازان افزایش یافته است، حتی زمانی که PAC‌های فوق‌العاده حامی DeSantis و ترامپ، هرکدام مبلغ قابل مقایسه – بیش از 10 میلیون دلار – را برای تبلیغات در انتخابات اولیه هزینه کرده‌اند.

اگر متحدان فرماندار بتوانند نزدیک به 86 میلیون دلار را از حزب جمهوری خواه ایالتی به یک ابر PAC فدرال که می تواند از آن برای تقویت مبارزات انتخاباتی ملی خود استفاده کند، به زودی می تواند به سود بادآورده ای بزرگ دست یابد. برخی کارشناسان انتظار دارند که حامیان فرماندار فلوریدا همزمان با اعلام نامزدی دیسانتیس برای کاخ سفید این حرکت را انجام دهند.

دیسانتیس در هفته‌های اخیر با کمک‌کنندگان بزرگ دیدار کرده است تا به عنوان یکی از رقبای ریاست‌جمهوری مطرح کند. برخی از این خیرین بالقوه از آن زمان توانایی های فرماندار را ستوده اند، اگرچه بلومبرگ گزارش داد که یکی از اهداکنندگان ثروتمند GOP، استیو شوارتزمن، پس از ملاقات با او، از این کار خودداری می کند.

در همین حال، دسانتیس به استفاده از دفتر خود برای تقویت پلت فرم کمپین خود ادامه داده است. فرماندار اوایل دوشنبه چندین لایحه با محوریت آموزش را امضا کرد، از جمله یکی از آنها مانع از تأمین بودجه برای برنامه‌های تنوع، برابری و شمول در کالج‌های دولتی می‌شود. حامیان و منتقدان آن برنامه ها هر کدام یکدیگر را به خفه کردن آزادی آکادمیک متهم کرده اند.

لایحه ضد DEI بخشی از یک دستور کار گسترده و غالباً تفرقه‌انگیز سیاسی است که اخیراً در مجلس قانون‌گذاری ایالت به شدت جمهوری‌خواه فلوریدا به تصویب رسیده است.

دیسانتیس در مراسم امضای قرارداد روز دوشنبه گفت: «اگر می‌خواهید کارهایی مانند ایدئولوژی جنسیتی انجام دهید، به برکلی بروید.

دیسانتیس و ترامپ هر دو قرار بود در آخر هفته در آیووا رویدادی برگزار کنند، اما رئیس جمهور سابق با اشاره به نگرانی ها در مورد شرایط جوی شدید از این کار کنار کشید.

ترامپ پس از گذراندن آن لحظه رودررو، به انتقاد مکرر دسانتیس در رسانه ها بازگشت.

ترامپ روز دوشنبه در یک پست چند قسمتی در حقیقت اجتماعی که علیه فاکس نیوز به دلیل پوشش بیش از حد مطلوب رقیب بالقوه جمهوری خواه انتقاد کرد، در مورد دیسانتیس گفت: “او کالا را ندارد.”

“بدون تایید من، او مرده ای بود که راه می رفت. حتی با فاکس، او دوباره به آن نزدیک است!” ترامپ نوشت.