رابرتز، رئیس دیوان عالی کشور به پرسش اخلاقی سنا پاسخ می دهد

جان رابرتز، رئیس دیوان عالی ایالات متحده، منتظر سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد وضعیت اتحادیه در جلسه مشترک کنگره ایالات متحده در مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده در واشنگتن، 4 فوریه 2020 است.

لیا میلیس | رویترز

جان رابرتز، رئیس دیوان عالی کشور، روز دوشنبه در نامه‌ای به سؤالات دیگری درباره اخلاق در دادگاه عالی پاسخ داد – اما کمیته قضایی سنا کمتر از پاسخ او تحت تأثیر قرار گرفت.

کمیته قضایی به رهبری دموکرات ها در یک پست توییتری اعلام کرد که پاسخ های رابرتز “بیشتر نیاز به اصلاح اخلاقی در دادگاه عالی را برجسته می کند، که کمیته فردا در جلسه استماع ما درباره آن بحث خواهد کرد.”

رابرتز در این نامه فاش کرد که 9 قاضی دیوان عالی سه شنبه گذشته مشترک “بیانیه اصول و شیوه های اخلاق” به تازگی به روز شده بودند.

این امر پس از آن اتفاق افتاد که مقالات خبری فاش کردند که قاضی کلارنس توماس برای بیش از دو دهه نتوانسته بود تعطیلات مجللی را که میلیاردر جمهوری خواه، هارلن کرو، به او و همسرش هدیه داده بود، فاش کند، که شرکت او همچنین اموالی در جورجیا متعلق به توماس و بستگانش را خریداری کرد.

توماس، که مادرش به عنوان مستأجر شرکت کرو در یکی از آن املاک به زندگی خود ادامه می دهد، قبل از اینکه ProPublica آن را فاش کند، به طور عمومی این خرید را فاش نکرد.

این افشاگری ها در حالی صورت می گیرد که دادگاه عالی از نظر تاریخی سطوح پایینی از تایید عمومی را تجربه می کند.

کمیته قضایی در حال بررسی چگونگی بهبود اخلاق در دادگاه است.

رئیس کمیته، سناتور دیک دوربین، دموکرات، در 20 آوریل از رابرتز برای شهادت در برابر هیئت در مورد اصلاحات اخلاقی در دادگاه دعوت کرد.

رابرتز این دعوت را رد کرد و به دوربین نوشت که حضور او در مقابل کمیته می تواند به استقلال قوه قضاییه که با کنگره دو شاخه از سه شاخه دولت فدرال را تشکیل می دهد، آسیب برساند.

پاسخ رابرتز شامل بیانیه‌ای از اصول و شیوه‌های اخلاقی بود که «همه اعضای فعلی دادگاه عالی آن را تأیید می‌کنند».

دیوان عالی، برخلاف دادگاه های فدرال پایین تر، ملزم به قوانین رفتاری اجباری نیست.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

پس از اینکه رابرتز از حضور در جلسه امتناع کرد، دوربین نامه دیگری برای او فرستاد که در آن گفت: “بیانیه اصول بیش از آنکه حل کند، سوالاتی را مطرح می کند.”

نامه دوربین از رابرتز سؤالات متعددی پرسیده بود، از جمله اینکه آیا قضات راهنمایی دریافت می کنند که چه مقاماتی باید در مورد سؤالات اخلاقی مشورت کنند، آیا قضات با هرگونه عواقبی برای حذف در گزارش های افشای مالی خود مواجه هستند، و اینکه آیا روندی برای شکایت مردم از قضات به دلیل عدم موفقیت وجود دارد. برای رعایت بیانیه

رابرتز در پاسخ روز دوشنبه خود نوشت که «همانند هر موضوعی که ممکن است نیاز به تحقیق داشته باشد، قضات از طیف گسترده ای از راهنمایی ها در مورد مسائل اخلاقی استفاده می کنند» و سپس فهرست کاملی از منابع را برای چنین راهنمایی هایی ارائه کرد، از جمله «آیین نامه ها، نظرات قضایی». .. و رویه تاریخی، از جمله منابع دیگر».

رابرتز نوشت که در گذشته، کمیته افشای مالی درباره افشاگری‌های قضات تحقیق می‌کرد که در برخی موارد بدون هیچ اقدام دیگری خاتمه یافت و در موارد دیگر منجر به انتخاب یا توصیه به قضات برای ارائه گزارش افشای اصلاح‌شده شد.

رئیس قوه قضائیه نوشت: «من از هیچ موردی اطلاع ندارم که در آن یک دادگستری و کمیته نتوانسته اند مسائلی را که منجر به تحقیق و تفحص شده است حل و فصل کنند.

وی نوشت: “و با توجه به سابقه حل چنین مسائلی، من از مجازات هایی که به دلیل عدم رعایت اصول یا اقدامات ذکر شده در بیانیه برای قضات در نظر گرفته شده است، اطلاعی ندارم.”

رابرتز در نامه خود پاسخی نداده است که آیا روندی وجود دارد که یکی از مردم به دلیل رعایت نکردن بیانیه اصول از قضات شکایت کند.