رئیس نفت امارات متحده عربی به عنوان “فرد کامل” برای رهبری مذاکرات آب و هوایی COP28 دفاع کرد

امارات متحده عربی میزبان اجلاس آب و هوای COP28 از 30 نوامبر تا 12 دسامبر خواهد بود.

جوزپه کاکاسه | Afp | گتی ایماژ

مدیرکل COP28 روز پنجشنبه از انتصاب سلطان الجابر مدیر اجرایی نفت دفاع کرد و مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی را “شخص کامل” برای رهبری مذاکرات آب و هوا توصیف کرد.

امارات متحده عربی، سومین عضو بزرگ تولیدکننده نفت ائتلاف اوپک، میزبان اجلاس آب و هوای COP28 از 30 نوامبر تا 12 دسامبر خواهد بود.

الجابر که در ماه ژانویه برای رهبری این اجلاس انتخاب شد، به عنوان فرستاده آب و هوای امارات متحده عربی، وزیر صنعت و فناوری دولت، و رئیس ADNOC – یکی از بزرگترین شرکت های نفت و گاز جهان، فعالیت می کند.

انتصاب او به عنوان رئیس جمهور منتخب COP28 – بزرگترین کنفرانس بین المللی آب و هوا در جهان – واکنش خشمگین فعالان آب و هوا و گروه های جامعه مدنی را برانگیخت و بسیاری از الجابر خواستند از نقش خود به عنوان مدیر عامل ADNOC چشم پوشی کند و گفتند که این نشان دهنده درگیری آشکار است. علاقه به موقعیت COP28 خود را دارد.

هفته گذشته، بیش از 130 قانونگذار آمریکایی و اروپایی نامه‌ای به جو بایدن، رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و سازمان ملل ارسال کردند تا «نگرانی عمیق» خود را در مورد پتانسیل آلاینده‌های بخش خصوصی برای «تأثیر ناروا» بر روی آن‌ها اعلام کنند. قله.

در این نامه آمده است: «ما از شما می‌خواهیم از امارات متحده عربی برای پس گرفتن انتصاب الجابر، رئیس شرکت ملی نفت ابوظبی، به عنوان رئیس‌جمهور منتخب COP28 حمایت کنید».

امضاکنندگان این نامه شامل سناتورهای آمریکایی برنی سندرز، I-Vt.، الیزابت وارن، D-Mass و همچنین تعدادی از قانونگذاران چپ گرای اتحادیه اروپا بودند.

مجید السویدی، مدیر کل COP28 در پاسخ به درخواست دن مورفی از CNBC برای پاسخ به درخواست‌ها برای برکناری الجابر به عنوان رئیس‌جمهور منتخب اجلاس، گفت: “این بحثی است که ما در رسانه‌ها زیاد دیده‌ایم. من فکر می‌کنم. اول از همه، این گروه کوچکی از قانونگذاران هستند – و آنچه که مایه تاسف است این است که آنها راه حل هایی برای مشکل آب و هوا ارائه نمی دهند.”

“به عنوان امارات، ما واقعاً روی چگونگی ارائه نتایج مورد نیاز برای COP28 متمرکز شده ایم و می دانم که دکتر سلطان فرد مناسبی برای انجام این کار است. دکتر سلطان سابقه طولانی به عنوان قهرمان آب و هوای ما دارد.”

الجابر که در ماه ژانویه برای رهبری اجلاس آب و هوای COP28 انتخاب شد، به عنوان فرستاده آب و هوای امارات متحده عربی، وزیر صنعت و فناوری دولت و رئیس ADNOC فعالیت می کند.

استخر | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

السویدی گفت که تحت رهبری امارات متحده عربی، دولت در مورد بحران آب و هوا “بسیار مترقی” بوده است. او افزود: “ما قبلاً اقدامات زیادی انجام داده ایم که نشان دهنده رهبری ما در مورد تغییرات آب و هوایی است. و دکتر سلطان در خط مقدم این امر بوده است.”

السویدی گفت که بسیاری از قانونگذاران از امارات به عنوان میزبان COP28 و الجابر به عنوان رئیس جمهور منتخب حمایت کرده اند.

جان کری فرستاده آب و هوای ایالات متحده و گراهام استوارت وزیر بریتانیا در امور خالص صفر از جمله کسانی هستند که از الجابر برای نظارت بر مذاکرات آتی آب و هوا در دبی حمایت کردند.

دفتر فرستاده ویژه امارات متحده عربی برای تغییرات اقلیمی قبلاً گفته بود که تجربه الجابر «به طور منحصر به فردی او را به این سمت می‌دهد که بتواند هم بخش عمومی و هم بخش خصوصی را برای ارائه راه‌حل‌های عمل‌گرایانه برای دستیابی به اهداف و آرزوهای توافق‌نامه آب‌وهوایی پاریس تشکیل دهد.» “

گازهای گلخانه ای بزرگ “باید پشت میز باشند”

نشست آتی COP28 اولین سرمایه گذاری جهانی پس از توافقنامه تاریخی پاریس خواهد بود. توافقنامه 2015 هدف از آن محدود کردن گرمایش جهانی به 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن است.

فراتر از این سقف دمای بحرانی، این احتمال وجود دارد که تغییرات کوچک بتواند تغییرات چشمگیری را در کل سیستم پشتیبانی حیات زمین ایجاد کند.

سازمان ملل مدت‌هاست که به دلیل مشارکت نمایندگان و لابی‌گران سوخت فسیلی در کنفرانس سالانه آب و هوا مورد انتقاد قرار گرفته است. سوزاندن سوخت های فسیلی، مانند زغال سنگ، نفت و گاز، عامل اصلی اضطراری آب و هوا است.

مدیرکل COP28 پیش از نشست امارات می گوید که گازهای گلخانه ای بزرگ باید سر میز مذاکره باشند.

السویدی گفت: «در پایان روز، قطره چکان‌های بزرگ، آنهایی که کربن را به جو منتشر می‌کنند، باید سر میز مذاکره با ما در مورد چگونگی حل این مشکل صحبت کنند.»

“و من فکر می کنم که واقعاً همین است [exciting] درباره COP28 این است که برای اولین بار، ما آن دسته از رهبران صنعت را داریم که به دبی می آیند تا با ما گفتگو کنند. و این چیزی است که همه ما باید پشت سر بگذاریم.”

“ما باید گفتگوی فراگیر داشته باشیم، و آنها کسانی هستند که منابع، فناوری و دانشی دارند که چگونه به ما کمک کنند تا به انتشار گازهای گلخانه ای رسیدگی کنیم. و اتفاقاً، بسیاری از اینها منطقی اقتصادی است زیرا ما باید این انتقال را ببینید، ما باید شاهد وقوع انتقال انرژی باشیم.”