رئیس بانک کره می‌گوید صحبت درباره کاهش نرخ‌ها «نابه‌هنگام» است

ری چانگ یونگ، رئیس بانک کره، در رویدادی در جریان نشست های بهاری صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز جمعه، 14 آوریل 2023.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

ری چانگ یونگ، رئیس بانک کره می گوید هنوز برای شروع صحبت در مورد کاهش نرخ بهره زود است.

بانک مرکزی کره جنوبی یکی از اولین بانک هایی بود که چرخه انقباض خود را متوقف کرد و این گمانه زنی را در بازار افزایش داد که به زودی کاهش نرخ بهره را آغاز می کند. اما ری در نشست سالانه بانک توسعه آسیایی در اینچئون به چری کانگ از CNBC گفت که این انتظارات “پیش از موعد” هستند.

ری گفت: «ما به صراحت اعلام کردیم، با توجه به اینکه تورم اصلی ما هنوز بسیار بالاتر از هدفمان است و تورم ما این است، خبر خوبی داریم که تورم ما در آوریل به زیر 4 درصد می‌رسد، بنابراین در حال کاهش است». اما با این حال، من فکر می‌کنم با توجه به اینکه بالای هدف قرار دارد، باید منتظر بمانیم و ببینیم و بعد می‌دانیم، در این لحظه صحبت در مورد پیوت کمی زود است.

اظهارات ری یک روز پس از آن بیان می شود که اقتصاد گزارش داد تورم به 3.7 درصد به پایین ترین حد در 14 ماه گذشته رسیده است در حالی که بالاتر از هدف بانک مرکزی 2 درصد است.

«ما نرخ بهره خود را متوقف کردیم [hikes] در دو جلسه گذشته، زیرا ما نرخ بهره خود را 300 واحد پایه در 1 و نیم سال افزایش داده‌ایم، با سرعت بسیار زیاد. و ما فکر می کنیم که زمان مناسبی است که به نوعی ارزیابی کنیم که تأثیر انباشته شده از این افزایش سریع چیست.”

بانک‌های وال استریت مانند سیتی پیش‌بینی می‌کنند که کره جنوبی می‌تواند چرخه کاهش نرخ بهره را در سه ماهه سوم آغاز کند، زیرا شاخص قیمت مصرف‌کننده بیشتر کاهش می‌یابد.

جیوک، اقتصاددان سیتی، می گوید: «از نظر ما، به احتمال زیاد CPI سرفصل به سطح اوایل تا اواسط سالانه 3% در ماه مه 23 E و 2% سالانه در ژوئن 23E سقوط می کند، که به طور بالقوه زمینه را برای چرخه کاهش نرخ از 3Q23E باز می کند. چوی و جین ووک کیم در یادداشتی سه شنبه گفتند.

تورم به اوج خود رسید

رئیس بانک کره خاطرنشان کرد که به نظر می رسد با وجود چسبندگی در قرائت های اصلی، سطوح تورم جهانی به اوج خود رسیده است.

او گفت: «فکر می‌کنم چرخه انقباض در اقتصادهای پیشرفته به پایان نزدیک شده است» و افزود که به نظر او اقتصادهای پیشرفته با توجه به «مسائل ثبات مالی» در آمریکا و اروپا نمی‌توانند به افزایش سریع خود ادامه دهند.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

او گفت که بحران بانکی در غرب تأثیر محدودی بر کره جنوبی داشته است. وی همچنین خاطرنشان کرد که نرخ ارز برای ارز کره جنوبی نگران کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه این ارز به طور سنتی در ماه آوریل شاهد فشار بر پرداخت سود سهام برای سرمایه گذاران خارجی بوده است، گفت: ما چندان نگران تغییرات روزانه نرخ ارز نیستیم، اما قطعا باید مراقب نوسانات زیاد باشیم.

را کره جنوبی برد اوایل روز چهارشنبه به 1340.77 در برابر دلار آمریکا رسید که ضعیف ترین سطح از نوامبر است.