دیسانتیس لایحه ای را برای لغو قراردادهای توسعه دیزنی امضا می کند

فرماندار ران دیسانتیس در یک کنفرانس خبری در اتاق کابینه در پایان جلسه قانونگذاری فلوریدا در سال 2023، جمعه، 5 می 2023، صحبت می کند.

آلیشیا دیوین | تالاهاسی دموکرات از طریق AP

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا روز جمعه قانونی را امضا کرد که عملاً قراردادهای توسعه را باطل می کند دیزنی اندکی قبل از اینکه فرماندار هیئت ناظران جدیدی را برای نظارت بر پارک‌های اورلاندو این شرکت انتخاب کند، اتفاق افتاد.

قراردادهای توسعه در مرکز آخرین نبرد در جنگ یک ساله بین دیزنی، یکی از بزرگترین کارفرمایان فلوریدا، و DeSantis، یک جمهوری خواه است که احتمالاً برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 آماده می شود.

دفتر استانداری در بیانیه‌ای مطبوعاتی امضای این لایحه را تایید کرد که حاوی هیچ اطلاعات یا تبصره دیگری در مورد این قانون نبود.

این لایحه که تنها یک روز قبل از مجلس قانونگذاری ایالت با اکثریت جمهوری خواه تصویب شد، پس از رای اعضای هیئت مدیره DeSantis به بی اعتبار کردن این قراردادها با ادعای اینکه آنها به طور غیرقانونی انجام شده اند، به تصویب رسید. دیزنی می‌گوید این قراردادها برای کمک به قفل کردن برنامه‌های توسعه بلندمدت خود در میان تشدید تنش‌ها با DeSantis و متحدانش تنظیم شده‌اند.

اعضای هر دو حزب، از جمله ترامپ، از مبارزه دیسانتیس با دیزنی انتقاد کرده اند.

لیندا استوارت، یک دموکرات که نماینده منطقه سیزدهم سنای فلوریدا است، به CNBC گفت: “این دشمنی بین دیسانتیس و دیزنی دیوانه کننده است.” “هر روز به نظر می رسد راه دیگری وجود دارد که آنها می خواهند تلاش کنند تا کار را برای دیزنی دشوارتر کنند، اما تنها کاری که آنها انجام می دهند این است که برای استخدام وکیل برای دفاع از کاری که انجام می دهند هزینه مالیات دهندگان را خرج می کنند.”

استوارت به قانون اخیر رای منفی داد.

دیزنی هفته گذشته از دسانتیس و اعضای هیئت مدیره شکایت کرد و ادعا کرد که یک کمپین تلافی جویانه سیاسی به رهبری فرماندار. هیئت مدیره چند روز بعد اعتراض کرد.

دیزنی از اظهار نظر خودداری کرد.

این خصومت بیش از یک سال پیش، پس از آن که دیزنی لایحه فلوریدا تحت حمایت جمهوری خواهان را محکوم کرد که بحث کلاسی در مورد گرایش جنسی و ایدئولوژی جنسیتی را محدود می کرد، که توسط منتقدان با نام «نگو همجنسگرا» نامگذاری شده بود را محکوم کرد.

اندکی پس از آن، دیسانتیس و متحدانش برای انحلال منطقه مالیاتی ویژه ای که به والت دیزنی ورلد اجازه داده بود اساساً عملیات خود را از دهه 1960 اداره کند، حرکت کردند.

این منطقه 25000 هکتاری که قبلاً منطقه بهبود Reedy Creek نامیده می شد، در نهایت دست نخورده باقی ماند – اما نام جدیدی به آن داده شد و هیئت پنج نفره آن با چهره هایی که توسط DeSantis انتخاب شده بود جایگزین شد.

در ماه مارس، هیئت مدیره جدید دیزنی را متهم کرد که معاملات 11 ساعته را انجام داده است که قدرت آن را کاهش می دهد. دیزنی می‌گوید که تماس‌هایش به صورت علنی جعل شده است، و آنها نظارت هیئت مدیره بر عملیات منطقه را تضعیف نمی‌کنند.

دعوای مدنی فدرال این شرکت از دادگاه می‌خواهد که «ایالت فلوریدا را از استفاده سلاح از قدرت دولت برای مجازات مشاغل خصوصی منع کند».

دیسانتیس لایحه ابطال معاملات دیزنی را در آخرین روز جلسه قانونگذاری فلوریدا در سال 2023 امضا کرد. فرماندار، که در انتخابات میاندوره ای نوامبر بار دیگر انتخاب شد، به عنوان رقیب بالقوه رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 دیده می شود.

مجلس قانونگذاری که اکثریت جمهوری خواهان در هر دو مجلس را در اختیار دارد، لایحه هایی را ارائه کرد که به اجرای برنامه های محافظه کار گسترده دیسانتیس کمک کرد – با تمرکز بر مسائل فرهنگی تفرقه انگیز که می تواند در رقابت های مقدماتی جمهوری خواهان طنین انداز شود.

دیسانتیس به حملات خود علیه دیزنی ادامه داده است، حتی در شرایطی که جنگ طولانی باعث شده است که برخی از جمهوری خواهان استراتژی او را زیر سوال ببرند.

علاوه بر لغو قراردادهای توسعه، قانونگذار فلوریدا اقدامی را تصویب کرد که بر اساس آن اداره حمل و نقل ایالتی باید از مونوریل های والت دیزنی ورلد بازرسی کند. استوارت گفت دیزنی از سال 2009، زمانی که یک اپراتور در اثر برخورد دو خودرو کشته شد، هیچ مشکل ایمنی عمده ای با سیستم مونوریل خود نداشته است. او زمان بندی اقدام جدید را زیر سوال برد.

استوارت گفت: «بسیار بدیهی است که این موضوع در مورد تلافی است.

در اوایل این ماه، هیئت آموزش ایالتی با گسترش لایحه کلاس درس موافقت کرد که باعث شروع اختلاف با دیزنی شد.