دیسانتیس قصد دارد هفته آینده رسما نامزدی ریاست جمهوری را اعلام کند

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، در 13 مه 2023، در جریان پیک نیک خانوادگی سالانه Feenstra در موزه اتومبیل کلاسیک خانواده دین در سیوکس سنتر، آیووا، صحبت می کند.

ربکا اس. گراتز | واشنگتن پست | گتی ایماژ

ان‌بی‌سی نیوز پنجشنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که انتظار می‌رود ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا هفته آینده رسماً اعلام کند که نامزد ریاست جمهوری سال 2024 است.

ورود رسمی فرماندار به میدان مقدماتی جمهوری خواهان، او را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، پیشتاز کنونی حزب برای نامزدی، رودررو خواهد کرد. ترامپ ماه‌هاست که با دسانتیس به‌عنوان رقیب اصلی کمپین انتخاباتی‌اش رفتار کرده است و او را با سیل‌هایی از انتقادات در مورد سابقه فرمانداری، مهارت‌های سیاسی و شخصیت‌اش تحت فشار قرار داده است.

دیسانتیس قبلاً در مسیری قرار داشت تا در پایان ماه مه در مورد برنامه های سیاسی خود اعلام عمومی کند. بنا بر گزارش ها، انتقال اخیر عملیات سیاسی او به یک مکان جدید، فرصت 15 روزه ای را برای او ایجاد کرد تا اظهارنامه نامزدی خود را به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه دهد.

ان‌بی‌سی تایید کرد، اما در عوض او ظرف هفت روز آینده اعلامیه رسمی خواهد کرد.

این اعلامیه در یک لحظه مخاطره آمیز برای DeSantis منتشر خواهد شد. در حالی که او در نوامبر در انتخابات مجدد پیروز شد و از سطح بالایی از حمایت در فلوریدا برخوردار بود، نظرسنجی‌ها در حوزه بالقوه اولیه نشان می‌دهد که او با اختلاف فزاینده‌ای از ترامپ عقب است.

در همین حال، برخی در حزب خود او شروع به زیر سوال بردن استراتژی او در مورد برخی از برجسته ترین اقدامات او به عنوان فرماندار کرده اند. تمایل دیسانتیس برای استفاده از قدرت دفترش برای شرکت در دعواهای دوقطبی مسائل اجتماعی به او کمک کرد تا به صحنه ملی برود. اما یکی از مهمترین نبردهای او علیه دیزنی به یک نبرد طولانی در دادگاه تبدیل شده است که هیچ نشانه ای از حل شدن به زودی نشان نمی دهد.

ترامپ روز پنجشنبه پس از اینکه این شرکت اعلام کرد برنامه‌های خود را برای افتتاح یک پردیس جدید کارکنان در فلوریدا لغو می‌کند، گفت: «دیسنکتوس کاملاً توسط دیزنی نابود می‌شود».

سخنگوی عملیات سیاسی DeSantis درخواست CNBC برای اظهار نظر در مورد گزارش قبلی مبنی بر اینکه فرماندار پرونده های کلیدی FEC را در هفته آینده ارسال می کند، رد کرد.