دویچه بانک ۷۵ میلیون دلار به قربانیان پرداخت خواهد کرد

جاناتان راا | نورعکس | گتی ایماژ

منابع چهارشنبه شب به CNBC گفتند دویچه بانک با پرداخت 75 میلیون دلار به قربانیان شکارچی جنسی جفری اپستین موافقت کرد تا یک دعوی فدرال را که این بانک را متهم به فعال کردن و سود بردن از قاچاق جنسی زنان جوان توسط مشتریانش می کند، حل و فصل کند.

معامله بمب هنوز پابرجاست جی پی مورگان چیس برای دفاع از شکایت دسته جمعی خود توسط متهمان اپشتین در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن، که شامل اتهامات مشابهی است.

جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان، که گفته است این بانک در قبال قاچاق جنسی توسط مشتری قدیمی خود، اپستین، مسئولیتی ندارد، قرار است در 26 ماه مه توسط دولت جزایر ویرجین ایالات متحده برکنار شود.

توافقنامه تسویه حساب دویچه بانک که 75 میلیون دلار را برای متهمان اپشتاین کنار می گذارد، اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد.

بر اساس این قرارداد، قربانیان اپشتین که از سال 2013 تا 2018 از قاچاق جنسی او تحت تأثیر قاچاق جنسی او قرار گرفتند، بسته به ارزیابی ادعاهای خود، حداقل 75000 دلار و حداکثر 5 میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

دیلن ریدل، سخنگوی دویچه بانک درباره این معامله اظهار نظری نکرد، اما اشاره کرد که بانک او بیش از 4 میلیون یورو هزینه کرده است. [$4.34 million] تقویت کنترل های مالی داخلی

ریدل گفت: «در سال های اخیر دویچه بانک پیشرفت قابل توجهی در اصلاح تعدادی از مشکلات گذشته داشته است.

وی خاطرنشان کرد که در سال 2020، زمانی که بانک موافقت کرد 150 میلیون دلار جریمه به تنظیم کننده مالی نیویورک به دلیل معاملاتش با اپشتین و سایر مسائل بپردازد، دویچه بانک گفته بود: “ما اشتباه خود را در ورود به اپشتاین در سال 2013 و ضعف های موجود در ما تصدیق می کنیم. فرآیندها و از اشتباهات و کاستی های خود درس گرفته ایم.”

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

دو شرکت حقوقی نماینده متهمان، ادواردز پوتینگر و بویز شیلر فلکسنر، در بیانیه‌ای مشترک که توسط CNBC به دست آمده است، می‌گویند: «این توافق پیشگامانه نقطه اوج دو شرکت حقوقی است که بیش از یک دهه تحقیقاتی را برای برگزاری یکی از بانک‌های مالی اپستاین انجام می‌دهند. شرکای مسئول نقشی که در تسهیل سازمان قاچاق او ایفا کرد.»

این دعوی که به دنبال وضعیت اقامه دعوی عمومی بود، در ماه نوامبر توسط زنی با نام مستعار جین دو تنظیم شد. او مدعی شد که دویچه بانک آگاهانه در قاچاق جنسی اپشتین “با ارائه حمایت مالی لازم برای ادامه عملیات” این طرح مشارکت داشته و از مشارکت در قاچاق جنسی سود برده است.

دویچه بانک همچنین می‌دانست که اپشتاین از ابزار زور، تهدید به زور، کلاهبرداری، سوء استفاده از روند قانونی، سوء استفاده از اختلاف قدرت و انواع دیگر اشکال اجبار برای وادار کردن زنان و دختران جوان به اعمال جنسی تجاری استفاده خواهد کرد. “کت و شلوار می گوید.

دویچه بانک با علم به این که میلیون ها دلار از تسهیل قاچاق جنسی اپشتین و رابطه اش با اپشتین به دست خواهد آورد، سود را به پیروی از قانون ترجیح داد. به طور خاص، دویچه بانک تسهیل عملیات قاچاق جنسی را به منظور کسب سود انتخاب کرد.

ویدئویی از آرشیو NBC که دونالد ترامپ را در حال صحبت با جفری اپستین در یک مهمانی در مار-آ-لاگو از سال 1992 نشان می دهد.

NBC

اپستین که از سال 1998 تا 2013 مشتری جی پی مورگان بود، پس از پایان رابطه بانکی جی پی مورگان با وی، مشتری دویچه بانک شد.

در این شکایت آمده است: «دویچه بانک دقیقاً همان جایی را که جی پی مورگان متوقف کرده بود ادامه داد و تبدیل به بانکی شد که اپستین برای تأمین مالی عملیات سوءاستفاده جنسی و قاچاق جنسی خود به آن نیاز داشت».

اپستین در آگوست 2019، یک ماه پس از دستگیری به اتهام قاچاق جنسی کودکان، خود را در زندان فدرال منهتن کشت.

دستگیری او در آن پرونده 10 سال پس از گذراندن حکم زندان یا بیش از یک سال به دلیل اعتراف به جرم در دادگاه ایالتی فلوریدا به درخواست رابطه جنسی برای پول از یک دختر زیر سن قانونی انجام شد. آن اعتراف گناه در سال 2008 به طور گسترده منتشر شد.