در میان افزایش نرخ بهره، آمریکایی ها خودروهای خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارند

اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، SUVها و سایر وسایل نقلیه در بزرگراه 405 از طریق گذرگاه Sepulveda در لس‌آنجلس، کالیفرنیا، در 25 اوت 2022 در ترافیک حرکت می‌کنند.

پاتریک تی فالون | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

دیترویت – میانگین سنی وسایل نقلیه مسافربری در جاده های ایالات متحده در سال جاری به رکورد رسید، زیرا مالکان خودرو در میان عرضه کم وسایل نقلیه جدید و قیمت های بسیار بالا، خودروهای خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارند.

طبق یک گزارش جدید، میانگین سنی خودروهای سبک در جاده‌های ایالات متحده بیش از سه ماه افزایش یافت – بالاترین افزایش سالانه از زمان رکود بزرگ در سال‌های 2008-2009 – به 12.5 سال از اول ژانویه. دوشنبه از S&P Global تحرک. این شامل افزایش 3.8 درصدی برای خودروهای سواری به 13.6 سال و افزایش 1.7 درصدی در کامیون ها، شاسی بلندها و کراس اوورها به 11.8 سال است.

افزایش سن خودرو خبر خوبی برای تامین کنندگان قطعات پس از فروش است منطقه خودکار، اوریلی خودرو و قطعات خودرو پیشرفته. همچنین می تواند برای مراکز خدمات نمایندگی سودمند باشد، اما برای فروشندگان و فروش خودروهای جدید نوید خوبی ندارد.

تاد کامپو، معاون مدیر راه حل های پس از فروش S&P Global Mobility، گفت: «بازارهای پس از فروش و بازار تعمیر به طور کلی قطعاً برنده است زیرا میانگین سنی همچنان در حال رشد است. هر چه وسایل نقلیه قدیمی‌تر در جاده باشند، به تعمیرات بیشتری نیاز دارند.»

در مجموع، S&P Global Mobility گزارش می دهد که بیش از 284 میلیون وسیله نقلیه در جاده های ایالات متحده در حال کار هستند. این رقم نسبت به 283 میلیون سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

S&P گزارش می دهد که میانگین سنی خودرو در سال گذشته در ابتدا به دلیل محدودیت های عرضه که باعث کاهش سطح موجودی وسایل نقلیه جدید شد، و سپس با کاهش تقاضا به دلیل افزایش نرخ های بهره و تورم باعث کاهش تقاضای مصرف کننده در نیمه دوم سال شد، فشار صعودی را تجربه کرد.

قیمت خودروهای نو و دست دوم از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است، زیرا بحران بهداشت جهانی همراه با مشکلات زنجیره تامین باعث شده تولید خودروهای جدید به طور پراکنده بیکار شود. هزینه ها و کمبود موجودی، مصرف کنندگان را به سمت خرید وسایل نقلیه دست دوم سوق داد و این قیمت ها را نیز افزایش داد.

علاوه بر این، اقدامات فدرال رزرو برای افزایش 10 بار نرخ بهره از مارس 2022 تاکنون کمکی به فروش خودروهای جدید نکرده است.

Cox Automotive گزارش می دهد که میانگین قیمت لیست شده یک وسیله نقلیه دست دوم در آوریل 26799 دلار بوده است که بالاترین قیمت در سال جاری است. میانگین قیمت تراکنش برای یک خودروی جدید در آوریل 48275 دلار بود که 3.7 درصد یا 1744 دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

کامیون ها غالب هستند

بخشی از افزایش قیمت ها به دلیل ترکیب وسایل نقلیه است که از خودروهای سواری به سمت وسایل نقلیه عمومی تغییر می کند.

طبق گزارش S&P، تعداد خودروهای سواری در جاده‌ها برای اولین بار از سال 1978 به زیر 100 میلیون دستگاه خواهد رسید، زیرا مصرف‌کنندگان آمریکایی خودروهای بزرگ‌تری را می‌خواهند که خودروسازان با خوشحالی در حال ساخت آن‌ها با حاشیه سود بالاتر هستند.

چرا ناوگان خودرویی آمریکا در حال پیر شدن است؟

کامپائو گفت: “کامیون های وانت سالم مانده اند. … آنها کاملا ثابت مانده اند.” “راننده واقعی در اینجا خودروی کراس اوور است که واقعاً ماشین سواری را برای اکثر خانواده ها جابجا کرده است.”

در سال 2022، S&P گزارش داد که 78 درصد از تمام وسایل نقلیه جدید ثبت شده در ایالات متحده در سال گذشته کراس اوور، کامیون یا SUV بودند.

خودروهای برقی در حال افزایش هستند

وسایل نقلیه الکتریکی با باتری یا BEVs، یکی دیگر از زیربخش های رو به رشد وسایل نقلیه جدید است. S&P گزارش می دهد که ثبت نام های جدید BEV نسبت به سال گذشته 58 درصد افزایش یافته و به نزدیک به 758000 واحد در سال 2022 رسیده است.

از حدود 2.3 میلیون BEV ثبت شده در ایالات متحده از سال 2013 تا 2022، گزارش S&P حدود 2.12 میلیون هنوز در راه است. این معادل میانگین سنی 3.6 سال برای وسایل نقلیه فعال است.

افزایش خودروهای برقی در حالی اتفاق می‌افتد که خودروسازان میلیاردها دلار برای افزایش تعداد خودروها و کامیون‌های تمام الکتریکی جدید در بحبوحه تشدید مقررات دولتی آلایندگی در سطح جهانی هزینه می‌کنند.

به عنوان مثال، رئیس جمهور جو بایدن در سال 2021 یک هدف ملی برای خودروهای الکتریکی تعیین کرد که تا سال 2030 نیمی از فروش خودروهای جدید را تشکیل دهند.