در صورت شکست بلوک FTC، قرارداد Horizon Therapeutics-Amgen می تواند Q3 را به پایان برساند

رابرت گالبریت | رویترز

افق درمانی انتظار دارد فروش 27.8 میلیارد دلاری خود را به آمگن طبق سندی که روز پنجشنبه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال شد، در اوایل سه ماهه سوم، زودتر از برنامه ریزی قبلی بسته شود – در صورتی که تلاش کمیسیون تجارت فدرال برای مسدود کردن معامله با شکست مواجه شود.

FTC روز سه شنبه شکایتی را در دادگاه فدرال ایلینویز تنظیم کرد و به دنبال توقف این خرید بود، با این استدلال که این امر باعث “خفه کردن رقابت” در صنعت داروسازی می شود.

Horizon که در ایرلند مستقر است، در پرونده جدید SEC گفت که اگر دادگاه فدرال درخواست FTC را تا 15 سپتامبر رد کند، این معامله ممکن است تا “پایان سه ماهه سوم یا اوایل سه ماهه چهارم سال 2023” بسته شود. خرید را تا آن تاریخ یا دومین روز کاری پس از صدور حکم دادگاه در مورد دعوی تعطیل کنید.

برآورد Horizon زودتر از زمانی است که شرکت ها و تحلیلگران وال استریت در ابتدا انتظار داشتند که معامله پس از شکایت FTC بسته شود. طرفین قبلا گفته بودند که ممکن است در اواسط دسامبر بسته شود.

قیمت سهام افق در معاملات بعد از ظهر پنجشنبه حدود 1 درصد افزایش داشت. قیمت سهام آمگن مستقر در کالیفرنیا 1 درصد کاهش یافت.

در صورت تکمیل، این معامله به آمگن امکان دسترسی به داروی پرفروش بیماری چشم تیروئید Horizon، Tepezza، و داروی نقرس آن، Krystexxa را می‌دهد.

این درمان‌ها می‌توانند به Amgen کمک کنند تا کاهش درآمد احتمالی ناشی از انقضای چندین پتنت برای درمان‌های کلیدی را در دهه آینده جبران کند.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

آنها همچنین در مرکز دعوای FTC به دنبال مسدود کردن معامله هستند. آژانس گفت که این معامله به Amgen اجازه می‌دهد تا موقعیت انحصاری این دو داروی رشد سریع Horizon را تثبیت کند.

Amgen می‌تواند داروهای موجود خود را به بیمه‌گران و مدیران داروخانه‌ها تحت فشار بگذارد تا از دو محصول Horizon، استراتژی‌ای که به عنوان «تلفیق بین بازارها» شناخته می‌شود، تخفیف‌هایی ارائه دهد.

روز سه‌شنبه، Amgen در بیانیه‌ای گفت که «به‌طور قاطع نشان داده است» که ادغام هیچ مشکل رقابتی ایجاد نمی‌کند.

Horizon، در بیانیه‌ای جداگانه، اعلام کرد که «نداشته و برنامه‌ای برای مشارکت در بسته‌بندی بین بازارها ندارد».