در حالی که خوش بینی چین برای بازگشایی از بین می رود، Hang Seng در قلمرو بازار نزولی قرار دارد

در ۱۶ فوریه ۲۰۲۱، افرادی که ماسک به چهره دارند در حال عبور از خیابانی در منطقه وان چای هنگ کنگ هستند.

ژانگ وی | سرویس چین نیوز | گتی ایماژ

شاخص معیار هنگ کنگ روز چهارشنبه به صورت روزانه وارد محدوده بازار نزولی شد و رشد مجدد ناشی از بازگشایی چین را از بین برد.

را شاخص Hang Seng به کمترین میزان خود یعنی 18105.78 رسید. این 20.2 درصد پایین‌تر از سقف بسته شدن 52 هفته‌ای آن یعنی 22688.9 است که در 27 ژانویه به دست آورده بود. بازار نزولی فنی زمانی تعریف می‌شود که قیمت‌ها 20 درصد کمتر از اوج‌های اخیر سقوط کنند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

تحلیلگران نمودار می بینند که اصلاح بازار پس از سرخوشی موقت سقف بدهی در معاملات صورت می گیرد

CNBC Pro

سهام فناوری هنگ کنگ از جمله شرکت‌های اینترنتی در میان کاهش‌های شاخص کل شاخص بودند NetEase و پلتفرم های تجارت الکترونیک میوان و JD.com. علی بابا ریزش نزدیک به 3٪ بایدو بیش از 4 درصد کاهش یافت و Bilibili 6 درصد سقوط کرد.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

را شاخص فناوری Hang Seng در حال حاضر بیش از 25 درصد از اوج خود در ژانویه کاهش یافته است. این یک تضاد کامل با خوش بینی بازگشایی است که زمانی شاخص آسیا و اقیانوسیه MSCI آسیا و اقیانوسیه را به سمت بازار صعودی سوق داده بود.

شاخص Hang Seng China Enterprises که عملکرد 50 شرکت بزرگ و نقدشونده چینی فهرست شده در هنگ کنگ را اندازه گیری می کند، همچنین بیش از 21 درصد از اوج خود در ژانویه عقب نشینی کرده است.

تحلیلگران ابتدا انتظار داشتند که اقتصاد چین سریعتر و زودتر از حد انتظار بهبود یابد، اما پس از اینکه این کشور به ارائه داده های اقتصادی ناامیدکننده ادامه داد، این دیدگاه به سرعت محو شد.

آخرین شاخص فعالیت کارخانه برای چین به 48.8 رسید، که کمتر از 50 علامت است که رشد را از انقباض جدا می کند – و برآورد 49.4 از نظرسنجی رویترز را از دست داده است.

گلدمن ساکس می‌گوید: انتظار داریم ارزش یوان چین پس از 3 ماه افزایش متوسطی داشته باشد.

تحلیلگران مورگان استنلی در گزارشی در 17 می گفتند که خوانش ضعیف در این معیار تولیدی “پیش‌روی محکمی برای کاهش سیاست‌ها بوده است.” اقتصاددانان به CNBC گفتند که یک بازگشت ناامید کننده می تواند به محرک های بیشتر دولت در آینده منجر شود.

تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشت می نویسند: «اگر رشد به اندازه کافی برای کاهش شکاف تولید شتاب نکند، ریسک ثبات اجتماعی ممکن است افزایش یابد و در نهایت محرک های معنادارتری ایجاد کند.

اداره ملی آمار خاطرنشان کرد که شاخص مدیران خرید برای تولیدکنندگان بزرگ به 50 رسیده است، در حالی که شاخص مدیران خرید تولیدکنندگان کوچکتر کمتر است. شاخص فعالیت خدمات در محدوده انبساطی در سطح 54.5 باقی ماند، اما دومین ماه متوالی کاهش را نشان داد.

یک نگرانی عمده را طلب کنید

اقتصاددانان سیتی در یادداشت چهارشنبه خود نوشتند که آخرین داده های اقتصادی که با اختلاف زیادی انتظارات را از دست داده اند به عنوان “نشانه های خستگی با اوج گیری انگیزه بازگشایی اولیه” تلقی می شود.

آنها نوشتند: “تقاضای ناکافی می تواند نگرانی اصلی در حال حاضر باشد و دلایل چرخشی و ساختاری برای آن وجود دارد.”

اقتصاددانان سیتی همچنین انتظار دارند که بانک خلق چین نرخ تسهیلات وام میان مدت خود را 20 واحد پایه و نسبت ذخایر الزامی خود را تا پایان سال 50 واحد پایه کاهش دهد.

آنها نوشتند: “ما فکر می کنیم که اقتصاد چین می تواند در آستانه یک تله اعتماد خودشکوفایی قرار گیرد و معتقدیم که اقدامات سیاستی قاطع مورد نیاز است.”

آنها نوشتند: «ممکن است فضای محدودی برای تسهیل مالی از بودجه وجود داشته باشد و ما انتظار داریم تلاش‌های تسهیل ساختاری با تلاش‌های بیشتر از سوی دولت مرکزی و ابزارهای شبه مالی از طریق بانک‌های سیاست‌گذاری انجام شود».

– ایولین چنگ از CNBC در این گزارش مشارکت داشت