در بحبوحه جنگ روسیه در اوکراین، آمریکا با چین گفتگوهای “صادقی” انجام می دهد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در طی مصاحبه ای در یک رویداد کلوپ اقتصادی واشنگتن در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز پنجشنبه، 14 آوریل 2022 صحبت می کند.

آل دراگو | بلومبرگ | گتی ایماژ

واشنگتن مقامات آمریکایی و چینی به مدت دو روز در وین دیدار کردند تا در مورد موضوعات مختلف از جمله جنگ روسیه در اوکراین، در بحبوحه تنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان، گفتگو کنند.

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد: دو طرف در مورد موضوعات کلیدی در روابط دوجانبه آمریکا و چین، مسائل امنیتی جهانی و منطقه ای، جنگ روسیه علیه اوکراین و مسائل مربوط به تنگه عبوری از جمله موضوعات دیگر گفتگو کردند. در بازخوانی دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن و وانگ یی، دیپلمات ارشد چین.

کاخ سفید اعلام کرد که قصد دارد ارتباط باز با چین را حفظ کند، زیرا واشنگتن به طور فزاینده ای لفاظی های خود را در مورد سیاست های پکن در سراسر جهان تیز می کند. ایالات متحده تلاش کرده است تا پکن را از ارائه تسلیحات یا سایر حمایت ها برای تلاش های جنگی مسکو باز دارد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید و وزارت امور خارجه به درخواست CNBC برای جزئیات بیشتر در مورد این نشست پاسخی ندادند.

کاخ سفید اعلام کرد که دو طرف توافق کردند که “کانال راهبردی ارتباط” را ادامه دهند و بر اساس دیدار سال گذشته بین بایدن و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در بالی، اندونزی، تمرکز کنند.

این داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.