درآمد Sweetgreen (SG) Q1 2023

نیکلاس جامت، مدیر ارشد مفهومی و یکی از بنیانگذاران Sweetgreen Inc.، درست، در جریان عرضه اولیه عمومی شرکت (IPO) در کف بورس نیویورک (NYSE) در نیویورک، ایالات متحده، در روز پنجشنبه سالاد می خورد. 18 نوامبر 2021.

مایکل ناگل | بلومبرگ | گتی ایماژ

سبز شیرین روز پنجشنبه پس از کند کردن رشد خود برای تمرکز بر سودآوری، زیان کمتر از حد انتظار در سه ماهه اول خود را گزارش کرد.

زنجیره سالاد که در نوامبر 2021 عرضه شد، قصد دارد برای اولین بار تا سال 2024 به سود برسد. سه ماهه گذشته اعلام کرد که رویکرد محافظه کارانه تری برای ورود به بازارهای جدید در پیش خواهد گرفت. همچنین هزینه های مرکز پشتیبانی را کاهش می دهد و ساختار مدیریت آن را ساده می کند.

سهام Sweetgreen در معاملات تمدید شده 6 درصد افزایش یافت.

در اینجا آنچه این شرکت در مقایسه با آنچه وال استریت انتظار داشت، بر اساس نظرسنجی از تحلیلگران توسط Refinitiv گزارش می دهد:

  • زیان هر سهم: 30 سنت در مقابل 35 سنت مورد انتظار
  • درآمد: 125.1 میلیون دلار در مقابل 126 میلیون دلار مورد انتظار

زنجیره سالاد زیان خالص سه ماهه اول خود را 33.7 میلیون دلار یا 30 سنت به ازای هر سهم گزارش کرد که در سال گذشته زیان خالص 49.7 میلیون دلاری یا 45 سنت به ازای هر سهم را کاهش داد.

Sweetgreen گفت که حاشیه سود در سطح رستوران آن در طول سه ماهه 1٪ بهبود یافته است.

فروش خالص سالیانه 22% افزایش یافت و به 125.1 میلیون دلار رسید و فروش در همان فروشگاه 5% افزایش یافت که بالاتر از برآورد FactSet 4.9% بود. ترافیک سه ماهه 2 درصد افزایش یافته در حالی که قیمت منوها 3 درصد نسبت به دوره سال قبل افزایش یافته است.

جاناتان نمان، مدیرعامل Sweetgreen به CNBC گفت که Chicken + Chipotle Pepper Bowl این زنجیره مشتریان جدیدی را جذب کرد و سر و صدایی ایجاد کرد. آیتم منو اولین کاسه گرم Sweetgreen بدون کاهو بود.

اما برخی از سر و صداها ممکن است ناشی از شکایت Chipotle علیه Sweetgreen به دلیل نقض حق چاپ در مورد نام اصلی کالا، Chipotle Chicken Burrito Bowl باشد. این دو زنجیره سریع و معمولی به توافقی آزمایشی رسیدند که شامل تغییر نام کاسه مدت کوتاهی پس از طرح شکایت چیپوتل بود.

تراکنش های دیجیتال 61 درصد از فروش را به خود اختصاص دادند که اندکی نسبت به سال قبل که دو سوم درآمد آن را تشکیل می دادند، کاهش داشت. نمان گفت که این کاهش نتیجه سفارشات حضوری بیشتر است که به فروش کلی Sweetgreen افزوده است.

این شرکت در طول سه ماهه نه رستوران جدید را افتتاح کرد.

Sweetgreen بیشتر پیش‌بینی سال 2023 خود را تکرار کرد که درآمد بین 575 تا 595 میلیون دلار و رشد فروش در فروشگاه‌های مشابه را بین 2 تا 6 درصد پیش‌بینی می‌کند.

با این حال، چشم انداز خود را برای سود تعدیل شده قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک از زیان بین 13 تا 15 میلیون دلار به زیان 13 تا 3 میلیون دلاری به روز کرد. این شرکت گفت که این به روز رسانی به دلیل سود 6.9 میلیون دلاری از اعتبارات مالیاتی حفظ کارمندان است.