درآمد نورفولک جنوبی (NSC) سه ماهه اول 2023

نمای کلی از محل خروج قطار حامل زباله های خطرناک از ریل، در شرق فلسطین، اوهایو، ایالات متحده، 2 مارس 2023.

آلن فرید | رویترز

نورفولک جنوبی روز چهارشنبه گزارش داد که هزینه اولیه 387 میلیون دلاری مربوط به خروج این شرکت در فلسطین شرقی، اوهایو، از ریل در ماه فوریه بود که مواد شیمیایی سمی را به محیط زیست ریخت.

شرکت راه آهن گفت که این هزینه منجر به کاهش سالانه سود سه ماهه اول شده است.

نورفولک ساترن گفت که درآمد حاصل از عملیات راه آهن برای سه ماهه 711 میلیون دلار بوده که 34 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2022 کاهش داشته است.

درآمد خالص این دوره به 466 میلیون دلار یا 2.04 دلار به ازای هر سهم کاهش یافت که نسبت به 703 میلیون دلار یا 2.93 دلار در سال گذشته کاهش یافت. این با وجود جهش سالانه در درآمد تقریباً 7 درصدی به 3.13 میلیارد دلار اتفاق می افتد.

عملکرد Norfolk Southern در سه ماهه اول در مقایسه با برآوردهای اجماع Refinitiv به شرح زیر است:

  • EPS: 3.32 دلار، تنظیم شده برای حذف تأثیر فلسطین شرقی، در مقابل 3.12 دلار مورد انتظار
  • درآمد: 3.13 میلیارد دلار، در مقابل 3.11 میلیارد دلار مورد انتظار

سهام در معاملات قبل از بازار نزدیک به 2 درصد افزایش یافت، اما تا امروز تا سه شنبه 16 درصد کاهش یافته است.

انتشار درآمد، تعهد آلن شاو، مدیرعامل نورفولک جنوبی را به حمایت از تلاش‌های پاکسازی در اوهایو، با تعهد تقریباً 24 میلیون دلار به عنوان بازپرداخت و سرمایه‌گذاری، تأیید کرد. هیئت ملی ایمنی حمل و نقل در حال بررسی سازماندهی و فرهنگ ایمنی شرکت از طریق تحقیقات ویژه در این شرکت است.

به گفته مدیران شرکت، این تلاش‌های پاکسازی محیطی و فعالیت‌های اصلاحی به هزینه گزارش شده 387 میلیون دلاری کمک کرده است. این هزینه همچنین شامل هزینه‌های نظارتی پیش‌بینی‌شده صادرشده توسط EPA برای بازپرداخت هزینه‌های دولت می‌شود، اما برخی از هزینه‌های پیش‌بینی‌شده قانونی مربوط به مواردی مانند شکایت ایالت اوهایو، بازیابی بیمه و فعالیت‌های بازیابی از طرف‌های دیگر را شامل نمی‌شود.

شاو در جریان تماس با شرکت در روز چهارشنبه برنامه‌های خود را برای نصب حسگرهای اضافی، تسریع استقرار فناوری تشخیص زودهنگام پیشرفته و افزایش آموزش ایمنی برای اولین واکنش‌دهنده‌ها تکرار کرد.

نورفولک ساترن تخمینی برای اتهامات بیشتر مربوط به خروج از ریل فلسطین شرقی اعلام نکرد.

در 3 فوریه، یک قطار باری نورفولک جنوبی با 11 واگن مخزن حامل مواد خطرناک در نزدیکی مرز اوهایو با پنسیلوانیا از ریل خارج شد. قطار متعاقباً شعله ور شد و نگرانی هایی را در مورد اثرات زیست محیطی و بهداشتی برای جامعه ایجاد کرد.

در ماه مارس، هم وزارت دادگستری و هم ایالت اوهایو از Norfolk Southern شکایت کردند. سناتورهای دموکرات جان فترمن و باب کیسی از پنسیلوانیا و شرود براون از اوهایو قانون جدید پاسخگویی راه آهن را در پایان ماه گذشته معرفی کردند که بخش هایی از آن را شاو تایید کرد.