درآمد فورد موتور (F) سه ماهه اول 2023

دیترویت – فورد موتور روز سه‌شنبه نتایج سه‌ماهه اول را گزارش کرد که به طور قابل‌توجهی بالاتر از برآوردهای وال استریت بود، زیرا ناوگان و عملیات‌های قدیمی این خودروساز بر ضرر فزاینده خودروهای برقی برتری داشت.

با وجود این شکست قابل توجه، فورد دستورالعمل قبلی اعلام شده در سال 2023 را حفظ کرد و سهام در معاملات طولانی مدت کاهش یافت.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

مورگان استنلی GM را ارتقا می دهد و می گوید سهام بیش از حد فروخته شده است

CNBC Pro

جان لاولر، رئیس امور مالی فورد، گفت که این سه ماهه “نگاهی به آنچه برای ایجاد ارزش و رشد ممکن است” بود. اظهارات او ماه‌ها پس از آن بیان می‌شود که جیم فارلی، مدیر عامل شرکت، گفت که این شرکت در سال گذشته به دلیل «مشکلات اجرایی» نتوانست از سود اضافی 2 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری کند.

در اینجا نحوه عملکرد فورد در طول سه ماهه، در مقایسه با آنچه وال استریت بر اساس میانگین تخمین های گردآوری شده توسط Refinitiv انتظار داشت، انجام داد:

  • سود هر سهم: 63 سنت، تعدیل شده، در مقابل 41 سنت مورد انتظار
  • درآمد خودرو: 39.09 میلیارد دلار در مقابل 36.08 میلیارد دلار مورد انتظار

فارلی در طول این تماس گفت که شرکت در حالی که پیشرفت واقعی در برنامه رشد Ford+ ما داشته است، یک سه ماهه خوب داشته است.

فارلی گفت: “امیدوارم که این روند در فورد تبدیل شود، زمانی که نوبت به اجرا و ارائه امور مالی می رسد به طرز خسته کننده ای قابل پیش بینی باشد، اما در ایجاد پویا فورد آینده بسیار بلندپروازانه است.”

این شرکت تکرار کرد که انتظار دارد درآمد تعدیل شده تمام سال بین 9 تا 11 میلیارد دلار و تقریباً 6 میلیارد دلار جریان نقد آزاد تعدیل شده داشته باشد. فورد گفت که قصد دارد در سال 2023 هزینه های سرمایه ای بین 8 تا 9 میلیارد دلار داشته باشد.

فورد همچنین مجدداً تأیید کرد که انتظار دارد در سال 2023 حدود 3 میلیارد دلار از عملیات خودروهای الکتریکی خود موسوم به مدل e ضرر کند. فورد گفت که ضرر این عملیات در سه ماهه اول از 380 میلیون دلار در سال گذشته به 722 میلیون دلار افزایش یافته است زیرا تولید خودروهای برقی را افزایش می دهد. .

با این حال، این ضررها توسط تجارت سنتی خودروی شرکت، معروف به فورد بلو، که 2.6 میلیارد دلار درآمد داشت، و عملیات ناوگان خودروسازی فورد پرو، که 1.4 میلیارد دلار درآمد گزارش کرد، از بین رفت. این خودروساز گفت که هر دو بخش تجاری در هر منطقه ای که در آن فعالیت می کنند سودآور هستند.

لاولر مجدداً تأیید کرد که خودروساز انتظار دارد مدل e تا پایان سال 2026 حاشیه سود مثبت 8 درصدی را گزارش کند که شامل اولین نسل از خودروهای برقی خود نیز می شود تا سال 2024.

فورد برای اولین بار نتایج مالی فصلی خود را بر اساس واحد تجاری، به جای منطقه، گزارش می کند. خودروساز دیترویت در اوایل سال جاری نتایج بازبینی شده ای را برای سال های 2021 و 2022 طبق ساختار جدید منتشر کرد.

وال استریت علاوه بر هرگونه اظهارنظر در مورد قیمت خودروهای برقی پس از تغییرات قیمت تسلا، واحد مدل e EV را از نزدیک زیر نظر دارد. فورد اوایل سه‌شنبه اعلام کرد که با افزایش تولید و بازگشایی بانک‌های سفارش برای این کراس اوور، دوباره قیمت‌های اولیه موستانگ ماخ-ای الکتریکی خود را هزاران دلار کاهش می‌دهد.

لاولر پس از اعلام نتایج سه ماهه شرکت به خبرنگاران گفت: «این یک بخش رقابتی است و ما روی کاهش هزینه ها کار می کنیم. فورد انتظار دارد به طور متوسط ​​5000 دلار کاهش هزینه ساخت داشته باشد. او گفت که برخی از مدل‌هایی که به باتری‌های لیتیوم-آهن فسفات از یون لیتیوم تغییر می‌دهند، باید به این کاهش‌ها کمک کنند..

برای سه ماهه اول، فورد درآمد خالص 1.8 میلیارد دلار یا 44 سنت به ازای هر سهم را گزارش کرد که در مقایسه با زیان خالص 3.1 میلیارد دلاری یا 78 سنت به ازای هر سهم در دوره سال قبل، گزارش داد. نتایج سال گذشته با هزینه یکباره مربوط به سرمایه گذاری آن در راه اندازی EV کاهش یافت ریویان.

این شرکت گفت که کل درآمد، که شامل تأثیر اعتبار فورد است، سالانه 20 درصد رشد کرده و به 41.5 میلیارد دلار رسیده است.

فشار بیشتری روی نتایج سه ماهه اول فورد پس از رقیب کراس تاون وجود داشت جنرال موتورز هفته گذشته راهنمایی های کلیدی برای سال 2023 را افزایش داد و نتایجی را گزارش کرد که بالاتر از پیش بینی های وال استریت برای درآمد و درآمد بود.

جنرال موتورز انتظارات سود تعدیل شده خود را به محدوده 11 تا 13 میلیارد دلار یا 6.35 تا 7.35 دلار برای هر سهم و انتظارات برای تعدیل جریان نقدی آزاد خودرو را بین 5.5 تا 7.5 میلیارد دلار افزایش داد.

علیرغم افزایش نتایج و راهنمایی های جنرال موتورز، سهام آن به طور قابل توجهی در هفته گذشته کاهش یافت، زیرا تحلیلگران وال استریت در مورد توانایی شرکت برای عملکرد در میان چالش های اقتصادی گسترده تر و صنعت خودروسازی که در حال عادی شدن از خودروهای گران قیمت و سودهای بی سابقه است، تردید داشتند.

وکیل فورد گفت: «مطمئناً فشاری روی قیمت‌گذاری در رابطه با فعالیت‌های قدیمی این خودروساز وجود خواهد داشت، زیرا عرضه و تقاضا عادی می‌شود. او گفت که قیمت گذاری برای این خودروساز در سه ماهه اول یکسان بود.

– CNBC مایکل بلوم به این گزارش کمک کرد.

تصحیح: تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی Refinitiv انتظار داشتند که فورد درآمد سه‌ماهه اول خود را 36.08 میلیارد دلار گزارش کند. نسخه قبلی تخمین را اشتباه بیان می کرد.