درآمد سه ماهه اول 2023 JetBlue Airways (JBLU).

یک هواپیمای جت بلو در فرودگاه لاگواردیا.

لزلی جوزف / CNBC

جت بلو ایرویز برای سه ماه اول سال زیان نشان داد، اما به دلیل تقاضای بالای سفر در پیش‌بینی سود برای سه ماهه دوم به سایر شرکت‌ها پیوست.

JetBlue سود هر سهم را بین 35 تا 45 سنت برای سه ماهه جاری تخمین زده است، پیش از برآوردهای تحلیلگران با افزایش درآمد 4.5% به 8.5% در سال و ظرفیت افزایش 4.5% به 7.5% از سال 2022. سه ماهه دوم مصادف با شروع است. فصل اوج سفر

رابین هیز، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای از درآمد خود گفت: «برای سه ماهه دوم، انتظار داریم رشد درآمد قوی ادامه یابد، زیرا تقاضا همچنان قوی است و ما شاهد ادامه حرکت‌های ابتکاری تجاری خود هستیم. ما یک سه ماهه کاملاً سودآور را پیش‌بینی می‌کنیم و به چشم‌انداز سود کل سال خود اطمینان داریم.»

سهام در معاملات پیش از بازار روز سه شنبه نزدیک به 1 درصد افزایش یافت.

در اینجا نحوه عملکرد JetBlue در سه ماهه منتهی به 31 مارس در مقایسه با انتظارات وال استریت بر اساس برآوردهای اجماع Refinitiv آمده است:

  • زیان تعدیل شده هر سهم: 34 سنت در مقابل 38 سنت مورد انتظار.
  • درآمد: 2.33 میلیارد دلار در مقابل 2.32 میلیارد دلار مورد انتظار.

در سه ماه اول سال، JetBlue 192 میلیون دلار یا 58 سنت به ازای هر سهم از دست داد که نسبت به ضرر خالص 255 میلیون دلاری یا 79 سنت به ازای هر سهم در سه ماهه مشابه سال 2022 بهبود یافته است. درآمدها در سه ماهه اول 34 درصد جهش کردند. سه ماهه به 2.33 میلیارد دلار رسید که کمی جلوتر از برآوردها بود. میانگین کرایه ها در سه ماهه سال 2022 بیش از 9 درصد افزایش یافت و به 214.07 دلار رسید.

با این حال، هزینه ها بیش از 22 درصد افزایش یافته و به 2.57 میلیارد دلار رسیده است و قبض سوخت به تنهایی 34 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با تعدیل اقلام یکبار مصرف، جت بلو 111 میلیون دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم ضرر داشت که بهتر از ضرر 38 سنت برای هر سهم بود.

این شرکت هواپیمایی مستقر در نیویورک برای خرید یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت معامله کرد شرکت هواپیمایی روح در ماه ژوئیه برای 3.8 میلیارد دلار پول نقد، اما وزارت دادگستری برای جلوگیری از خرید در ماه گذشته شکایت کرد.

مدیران JetBlue در طول یک تماس سه ماهه که برای ساعت 10 صبح به وقت شرقی برنامه ریزی شده است، با سؤالات تحلیلگران در مورد آن معامله مواجه خواهند شد. همچنین احتمالاً از آنها در مورد مشارکت JetBlue با آنها سؤال می شود خطوط هوایی آمریکا در شمال شرقی، که وزارت دادگستری نیز برای لغو آن شکایت کرد. قاضی هنوز در این مورد حکمی نداده است.

مدیر عامل JetBlue ماه گذشته به CNBC گفت که این شرکت هواپیمایی یکی از خطوط هوایی است که قصد دارد در تابستان امسال برخی از برنامه های خود را در منطقه نیویورک به دلیل کمبود کنترل کننده های ترافیک هوایی کاهش دهد که بخشی از طرحی با اداره هوانوردی فدرال برای کاهش ازدحام است. .