درآمدهای برندهای یام (YUM) سه ماهه اول 2023

ماشین‌ها در صف در یک KFC (مرغ سرخ‌شده کنتاکی) در بلومزبورگ منتظر می‌مانند.

پل ویور | لایت راکت | گتی ایماژ

برندهای یام در روز چهارشنبه، علیرغم افزایش فروش KFC و پیتزا هات در چین، درآمدهای سه ماهه کمتر از انتظارات تحلیلگران گزارش شد.

یام به لیست رو به رشد شرکت هایی می پیوندد که شامل پراکتر اند گمبل و استارباکس که از بهبود فروش در چین خبر داده اند.

سهام این شرکت در معاملات قبل از بازار بیش از 2 درصد کاهش یافت.

در اینجا آنچه این شرکت در مقایسه با آنچه وال استریت انتظار داشت، بر اساس نظرسنجی از تحلیلگران توسط Refinitiv گزارش می دهد:

  • سود هر سهم: 1.06 دلار تعدیل شده در مقابل 1.13 دلار مورد انتظار
  • درآمد: 1.65 میلیارد دلار در مقابل 1.62 میلیارد دلار مورد انتظار

یام درآمد خالص سه ماهه اول خود را 300 میلیون دلار یا 1.05 دلار به ازای هر سهم گزارش کرد که نسبت به 399 میلیون دلار یا 1.36 دلار به ازای هر سهم در سال گذشته کاهش یافته است. این شرکت اعلام کرد که سود هر سهم آن به دلیل کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های نامشخص 7 سنت به ازای هر سهم کاهش یافت و به دلیل ارز خارجی 8 سنت به ازای هر سهم ضربه خورد.

بدون احتساب اقلام، شرکت رستوران 1.06 دلار به ازای هر سهم درآمد کسب کرد.

فروش خالص 6 درصد افزایش یافت و به 1.65 میلیارد دلار رسید. فروش آن در فروشگاه های مشابه در سه ماهه 8 درصد افزایش یافت زیرا سه زنجیره بزرگ آن عملکرد بهتری از انتظارات داشتند. دیوید گیبس، مدیرعامل این شرکت گفت: فروش دیجیتال از 45 درصد تراکنش ها فراتر رفت.

مدیران به مصرف کنندگان کم درآمد کمک کردند که در طول سه ماهه فروش را افزایش دهند. معاملاتی مانند منوی 2 دلاری Taco Bell، دو عدد کی اف سی به قیمت 5 دلار و غذای 6.99 دلاری پیتزا هات به جذب غذاخوری هایی کمک کرد که در غیر این صورت هزینه رستوران خود را کاهش می دادند.

کریس ترنر، مدیر مالی یام، همچنین گفت که تورم، چالش‌های کارکنان و اختلالات زنجیره تامین در ایالات متحده کاهش یافته است و کار این شرکت و صاحبان امتیاز آن را برای اداره رستوران‌ها آسان‌تر کرده است. با این حال وی افزود که برخی از بازارهای بین المللی همچنان با تورم دست و پنجه نرم می کنند.

فروش KFC در همان فروشگاه به لطف بازارهای بین المللی آن 9 درصد افزایش یافت. در چین، بزرگترین بازار KFC، فروش سیستم 17 درصد افزایش یافت که به افزایش 11 درصدی فروش بین المللی زنجیره ای در همان فروشگاه کمک کرد.

به طور مشابه، پیتزا هات گزارش داد که فروش سیستم چین در سه ماهه 24 درصد افزایش یافته است. این کشور دومین بازار بزرگ پیتزا هات است که پس از ایالات متحده قرار دارد

پیتزاهای زنجیره ای نیز عملکرد خوبی در سطح ایالت داشتند و رشد فروش داخلی در همان فروشگاه را 8 درصد گزارش کردند. به طور کلی، فروش پیتزا هات در همان فروشگاه 7 درصد افزایش یافت.

تاکو بل رشد فروش در همان فروشگاه را 8 درصد در سه ماهه اعلام کرد. از میان سبد یام، تاکو بل بیشترین افزایش را در افتتاحیه‌ها تجربه کرد، زیرا این زنجیره بر گسترش ردپای بین‌المللی خود متمرکز شد.

چین چهارمین بازار بین المللی تاکو بل شد که حداقل 100 مکان دارد. اسپانیا، بریتانیا و هند قبلاً از این آستانه عبور کرده بودند.

یام 746 مکان جدید را در تمام زنجیره های خود در طول سه ماهه افتتاح کرد.

مدت کوتاهی پس از پایان سه ماهه، یام خروج خود از روسیه را از طریق فروش آن رستوران های KFC به Smart Service، یک امتیاز دهنده موجود روسی، تکمیل کرد. این شرکت تابستان گذشته پس از حمله مسکو به اوکراین، مکان های پیتزا هات خود را در آنجا به یک اپراتور محلی فروخته بود.

سه ماهه آینده، یام با هیچ مقایسه ای که شامل تجارت روسیه شود، مواجه نخواهد شد، زیرا این شرکت در اوایل مارس سال گذشته فعالیت خود را در آنجا به حالت تعلیق درآورد.