دادگاه تجاوز جنسی ترامپ: ای. جین کارول شهادت می دهد

E. Jean Carroll، نویسنده، دادگاه فدرال منهتن در نیویورک را در 25 آوریل 2023 ترک می‌کند، زیرا قرار است انتخاب هیئت منصفه در پرونده افترا علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا توسط کارول، که او را به تجاوز به او در دهه 1990 متهم کرده بود، آغاز کند.

کنا بتانکور | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

ای. جین کارول، نویسنده‌ای که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به تجاوز به او در یک فروشگاه بزرگ نیویورک در اواسط دهه 1990 متهم می‌کند، روز چهارشنبه در یک دادگاه مدنی برای شکایت خود شهادت داد.

کارول شهادت داد: «من اینجا هستم زیرا ترامپ به من تجاوز کرد. او دروغ گفت و آبروی من را خراب کرد و من سعی می کنم زندگی ام را پس بگیرم.

کارول پس از آن که قاضی پرونده به وکیل ترامپ در مورد پست های جدید رئیس جمهور سابق در شبکه های اجتماعی هشدار داد که اعتبار کارول را مورد حمله قرار می دهد، در دادگاه فدرال منهتن در جایگاه شاهد قرار گرفت.

در پست های ترامپ به دو موضوع اشاره شد که قاضی لوئیس کاپلان به طرفین محاکمه هشدار داده بود که به هیئت منصفه اشاره نکنند.

یکی از این مسائل این بود که آیا لباسی که کارول گفته بود از روزی که ادعا می‌کند ترامپ به او حمله کرده ذخیره کرده، حاوی مواد DNA است که می‌تواند به او مرتبط باشد یا اینکه او را به عنوان منبع این ماده ژنتیکی رد کند. کارول مدعی است که ترامپ در سال 1996 یا حوالی آن در یک اتاق رختکن در فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن به او حمله کرده است.

مورد دیگر مربوط به شکایت او علیه ترامپ است که تا حدی توسط رید هافمن، یکی از بنیانگذاران لینکدین و یکی از اهداکنندگان اصلی دموکرات ها تامین مالی شده است، و اینکه آیا وکلای ترامپ اجازه خواهند داشت با هیئت منصفه استدلال کنند که کارول و وکلای او این واقعیت را برای ماه ها پنهان کرده اند. .

وکیل کارول، روبرتا کاپلان، به قاضی کاپلان، که با او ارتباطی ندارد، در مورد پست های قبل از حضور اولین شاهد در این پرونده گفت.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

قاضی کاپلان به جوزف تاکوپینا وکیل ترامپ پیشنهاد داد که رئیس جمهور سابق ممکن است به خاطر پست های Truth Social که صبح چهارشنبه منتشر کرد، در معرض شکایت یا تحریم قرار گیرد.

کاپلان گفت: “ما در حال وارد شدن به حوزه ای هستیم که در آن مشتری شما ممکن است با مسئولیت جدیدی روبرو شود و فکر می کنم منظور من را می دانید.”

ترامپ که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 است، از روز سه شنبه که انتخاب هیئت منصفه آغاز شد، در دادگاه حاضر نشده است. مشخص نیست که او هر روز در دادگاه شرکت کند.

رئیس جمهور سابق تجاوز به کارول را رد کرده است. او همچنین استدلال می‌کند که او را در نظراتی که در پاییز گذشته انجام داد، بدنام نکرد، زیرا او گفت که ادعای او دروغ است و او گزارش خود را از حمله ادعایی در طول مصاحبه با CNN تغییر داده است.

ترامپ در اولین پست اجتماعی حقیقت خود در روز چهارشنبه نوشت: “پرونده ای. ژان کارول، خانم برگدورف گودمن، یک کلاهبرداری ساخته شده است. وکیل او یک عامل سیاسی است که توسط یک کمک مالی بزرگ سیاسی تامین مالی شده است که آنها گفتند این کار را انجام نداده است. وجود دارد، فقط برای اینکه در مورد آن دروغ گیر بیفتم.”

ترامپ با اشاره به مصاحبه ای که کارول در مورد این شکایت با سی ان ان انجام داد نوشت: «فقط به مصاحبه او با سی ان ان قبل و بعد از وقفه تبلیغاتی نگاه کنید – مثل یک فرد متفاوت.

او ادامه داد: “او گفت که لباسی وجود دارد، با استفاده از “موارد مونیکا لوینسکی”، سپس او نمی‌خواست آن را تولید کند. باید اجازه داد که این لباس بخشی از پرونده باشد. –شکار ساحره!”

ترامپ پست دومی نوشت که این مضامین را تکرار کرد و نوشت: «آیا کسی باور می‌کند که من یک زن تقریباً 60 ساله را که در آن زمان نمی‌شناختم، از جلوی درب یک فروشگاه بزرگ شلوغ ببرم (در حالی که حالم خیلی خوب است.» شناخته شده، به بیان ملایم!)، به یک رختکن کوچک، و …. او. او جیغ نمی زد؟ هیچ شاهدی وجود ندارد؟ هیچ کس این را ندیده است؟”

طرحی از قاضی ناحیه لوئیس کاپلان در دادگاه فدرال منهتن در شهر نیویورک، ایالات متحده، 30 مارس 2023، در این طرح دادگاه.

جین روزنبرگ | رویترز

زمانی که قاضی کاپلان به تاکوپینا گفت که ترامپ در مورد مسائلی که قرار نیست درباره آن صحبت کند با مردم صحبت می‌کند، وکیل وکلای کارول را متهم کرد که به رسانه‌ها درز کرده‌اند که دو هیئت منصفه ساختگی که برای این پرونده برگزار کرده‌اند، حکم داده‌اند که ترامپ از نظر مدنی مسئول تجاوز جنسی است. بر اساس توییت خبرنگاران در دادگاه، و بدنام کردن او.

کاپلان خاطرنشان کرد که فردی که در هیئت منصفه ساختگی شرکت کرده بود، می توانست این اطلاعات را افشا کند.

کاپلان همچنین گفت که ترامپ از گرفتن نمونه DNA خودداری کرد و اکنون آن را در پرونده می خواهد؟

تاکوپینا سپس گفت که اواخر روز چهارشنبه در مورد این پست ها با ترامپ صحبت خواهد کرد و طبق توئیت خبرنگاران از رئیس جمهور سابق خواهد خواست که در مورد این پرونده اظهار نظر نکند.

همچنین روز چهارشنبه، دفتر دادستان منطقه منهتن از قاضی دادگاه ایالتی در پرونده جنایی علیه ترامپ خواست تا او را از استفاده علنی از برخی شواهد در آن پرونده منع کند.

ترامپ متهم به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداخت پولی در سال 2016 است که مایکل کوهن، وکیل وقت او به ستاره فیلم های پورن استورمی دنیلز پرداخت تا او را در مورد تلاش ادعایی با ترامپ ساکت نگه دارد.

ترامپ در این پرونده خود را بی گناه دانسته و رابطه جنسی با دنیلز را رد کرده است.

دونالد جی. ترامپ سابقه طولانی و شاید منحصر به فردی در حمله به شاهدان، بازرسان، دادستان ها، اعضای هیئت منصفه، هیئت منصفه، قضات و سایرین دخیل در دادرسی های قانونی علیه او دارد و این افراد و خانواده هایشان را در معرض خطرات امنیتی قابل توجهی قرار می دهد. کاترین مککاو، دستیار دادستان منطقه در حرکت خود.

تصحیح: خلاصه قبلی این مقاله ماهیت پاسخ دونالد ترامپ به ادعای ای. جین کارول مبنی بر تجاوز به او و بدنام کردن او را اشتباه بیان کرد. او هر دو اتهام را رد می کند.