دادستان فدرال ماساچوست در بحبوحه رسوایی اخلاقی استعفا داد

راشل رولینز، دادستان ناحیه ماساچوست ایالات متحده.

جسیکا رینالدی | بوستون گلوب | گتی ایماژ

وکیل او روز چهارشنبه گفت که دادستان ارشد فدرال در ماساچوست استعفای خود را تا پایان هفته به رئیس جمهور جو بایدن ارائه خواهد کرد، پس از اینکه گزارش های رسمی نکوهنده نشان داد که او مرتکب تخلف اخلاقی جدی شده است.

ناظر داخلی وزارت دادگستری سال گذشته تحقیقاتی را پس از شرکت ریچل رولینز، دادستان ماساچوست، در جولای گذشته در گردهمایی دموکرات ها با حضور بانوی اول جیل بایدن آغاز کرد، علیرغم توصیه هایی مبنی بر اینکه این اقدام ناقض دستورالعمل های اخلاقی است.

«ما دریافتیم که رفتار رولینز که در این گزارش توضیح داده شد، مقررات فدرال، سیاست‌های متعدد وزارت دادگستری، موافقتنامه اخلاقی او و قوانین قابل اجرا را نقض می‌کند و بسیار کمتر از استانداردهای حرفه‌ای بودن و قضاوتی است که وزارتخانه باید از هر کارمندی انتظار داشته باشد، بسیار کمتر از یک دادستان ایالات متحده. دفتر بازرس کل وزارت دادگستری در گزارش خود اعلام کرد.

این گزارش 161 صفحه ای نشان داد که رولینز، که توسط رئیس جمهور بایدن منصوب شده بود، از موقعیت رسمی خود برای کمک به تلاش های انتخاباتی یکی از دموکرات ها برای سمت دادستان منطقه سافولک استفاده کرد.

به گفته دفتر IG، رولینز اطلاعات غیرعمومی و حساس وزارت دادگستری را به روزنامه نگاران داد تا “قبل از انتخابات مقدماتی این تصور را ایجاد کند که وزارت دادگستری (رقیبش) به دلیل فساد عمومی تحقیق می کند یا خواهد کرد.”

این گزارش نشان داد که رولینز در مورد آن تلاش وقتی از سوی بازرسان در مورد آن سوال پرسیده شد، با سوگند دروغ گفت.

در این گزارش آمده است: «رولینز در طول شهادت بعدی تنها پس از ارسال پیام‌های متنی مربوطه به رولینز اعتراف کرد که منبع آن بوده است، که به طور قطع نشان می‌دهد که رولینز واقعاً منبعی برای گزارشگر بوده است و یادداشت داخلی وزارت دادگستری که در داستان نقل شده است را برای او فاش کرده است». .

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

دروغ ادعایی به بازرسان این احتمال را افزایش می دهد که رولینز می تواند به صورت کیفری تحت تعقیب قرار گیرد.

علاوه بر این، این گزارش نشان داد که رولینز با پذیرش بلیت رایگان بازی بسکتبال بوستون سلتیکس، دستورالعمل‌های اخلاقی را نقض کرده است.

در این گزارش آمده است: «در نهایت، ما متوجه شدیم که رولینز پس از سوگند به عنوان دادستان ایالات متحده، به پذیرش مشارکت های سیاسی خود در حساب کمپین انتخاباتی سافولک DA ادامه داد.

“از آنجایی که مشارکت های شرح داده شده در این بخش به طور بالقوه بر قانون هچ تاثیر می گذارد، ما یافته های واقعی خود را به [Office of Special Counsel] قانون هچ می گوید که هر کارمند شاخه اجرایی دولت فدرال نمی تواند درخواست یا پذیرش مشارکت های سیاسی داشته باشد.

یک گزارش جداگانه اما مرتبط به رولینز توسط دفتر بازپرس ویژه گفت که اعمال متعدد سوء رفتار او “از فاحش ترین تخلفات” قانون هچ است که تاکنون توسط این دفتر مورد بررسی قرار گرفته است. این قانون کارمندان فدرال را از استفاده از دفتر رسمی خود برای تأثیرگذاری بر انتخابات منع می کند.

راشل رولینز، دادستان ناحیه ماساچوست ایالات متحده، تصمیم گرفته است از سمت خود به عنوان دادستان ایالات متحده استعفا دهد. او تا پایان کار روز جمعه نامه استعفای خود را به رئیس جمهور بایدن ارائه خواهد کرد. مایکل برومویچ وکیل دادگستری در بیانیه ای گفت.

برومویچ گفت: «ریچل در 16 ماه گذشته به عنوان وکیل ایالات متحده بسیار مفتخر بوده است و به تمام کارهایی که دفترش در این مدت محدود انجام داده است، به ویژه در زمینه خشونت با اسلحه و حقوق مدنی، بسیار مفتخر است.

برومویچ گفت: “پس از فروکش کردن گرد و غبار و استعفا، راشل خود را برای پاسخ دادن به سوالات آماده می کند. تا آن زمان، او کارهای بسیار مهمی را که دفتر انجام می دهد به مردم یادآوری می کند و از همکارانش برای خدماتشان به کشورهای مشترک المنافع و ملت ما تشکر می کند.” .

بایدن رالینز را برای این نقش در ژوئیه 2021 نامزد کرد. پس از ماه ها تاخیر، سنا در دسامبر همان سال به لطف رای تساوی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، او را تایید کرد.

دیک دوربین، رئیس کمیته قضایی سنا، در بیانیه ای گفت: