خودروساز در حال افزایش خودروهای برقی و افزایش سود است

فورد موستانگ در نمایشگاه خودرو نیویورک، 6 آوریل 2023 به نمایش گذاشته شد.

اسکات ملین | CNBC

دیربورن، میخ. فورد موتور در روز دوشنبه در یک رویداد سرمایه گذار به وال استریت می پردازد و جزئیات برنامه خود را برای ساخت سودآور میلیون ها خودروی برقی و در عین حال توسعه عملیات سنتی خود به اشتراک می گذارد.

جیم فارلی، مدیر عامل فورد، این روز را با بحث در مورد برنامه های رشد شرکت برای واحدهای تجاری گازسوز، ناوگان و برق خود آغاز کرد.

فارلی گفت: “من اینجا نیستم تا به شما بگویم که این موارد کم ارزش بوده است، شما تصمیم خود را خواهید گرفت.”

فورد در اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که دستورالعمل سال 2023 خود را بین 9 تا 11 میلیارد دلار در EBIT تعدیل شده و حدود 6 میلیارد دلار در جریان نقد آزاد تعدیل شده حفظ کرده است.

این شرکت پیش از این رویداد همچنین یک سری معاملات جدید برای عرضه محصولات لیتیومی در حمایت از برنامه خود برای افزایش چشمگیر تولید خودروهای الکتریکی اعلام کرد.

فورد 8 درصد حاشیه سود EBIT در واحد خودروی الکتریکی خود و تولید 2 میلیون خودروی برقی تا سال 2026 را هدف قرار داده است که از 600000 پیش بینی شده تا پایان سال بیشتر است. همچنین انتظار دارد که عملیات خود را ساده کند و حاشیه سود شرکت را از محصولات سنتی به حاشیه سود دو رقمی پایین EBIT از 7.2 درصد در سال 2022 افزایش دهد.

برای کسب و کار سنتی، کومار گالهوترا، رئیس عملیات، گفت که انتظار می رود 8 درصد از حاشیه سود ناشی از کاهش هزینه های ساختاری و کنترل شده باشد. این به کاهش 6 درصدی در قیمت گذاری خالص کمک می کند.

«تقاضا همچنان از ظرفیت کلید ما بیشتر است [internal combustion] گالهوترا گفت: “در 10 ماه آینده، فورد بلو ظرفیت خود را بیش از 160000 دستگاه افزایش خواهد داد.”

این افزایش ممکن است تعجب آور باشد، زیرا این شرکت میلیاردها دلار در خودروهای برقی سرمایه گذاری می کند. گالهوترا گفت در حالی که این شرکت انتظار دارد که فروش خودروهای سنتی آن پس از سال 2025 در ازای خودروهای برقی کاهش یابد، خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی تقریباً در دهه آینده خواهند بود.

ایجاد توازن سودآور در تغییر از خودروهای سنتی با موتور به خودروهای برقی یک چالش فزاینده دشوار برای خودروسازان سنتی مانند فورد است.

داگ فیلد، مدیر ارشد توسعه محصولات پیشرفته و افسر فناوری، گفت که کلید انجام این کار افزایش کارایی خودروهای برقی نسل بعدی آن است که قرار است در سال 2025 تولیدشان را آغاز کنند.

“نوع مختلف درآمد”

فیلد همچنین با استفاده از سیستم رانندگی اتوبان هندزفری BlueCruise این خودروساز، مدل‌های درآمدی نرم‌افزاری و اشتراکی را تحت فشار قرار داد.

“در حالی که ما پلتفرم های نسل بعدی خود را می سازیم، آرزوی ارائه آن را داریم [BlueCruise] فیلد گفت: “وقتی بتوانید چشمان خود را از جاده بردارید، همه چیز تغییر می کند.”

فورد برای مدل سال 2024 انتظار دارد 500000 وسیله نقلیه مجهز به فناوری هندزفری بسازد. او گفت که بلوکروز به تنهایی می تواند 200 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

فیلد گفت: «شرکای مالی و تجاری من به من می گویند که این یک نوع درآمد متفاوت است. آنها از این کلمات مانند accretive به حاشیه استفاده می کنند، کمتر از فروش وسایل نقلیه چرخه ای.

فیلد گفت که رویکرد فورد برای ایجاد خودروهای برقی کاملاً متفاوت از رویکرد سنتی آن برای توسعه خودرو است، و تأکید کرد که نرم‌افزار بسیاری از ویژگی‌های جدید را تعریف و کنترل می‌کند – از جمله ویژگی‌هایی که فورد هنوز توسعه نداده است، اما در آینده از طریق به‌روزرسانی‌ها به وسایل نقلیه موجود اضافه خواهد کرد. .

فیلد گفت: «محصولاتی که ما تولید می کنیم اتاق نشیمن نیستند. “آنها روبات‌هایی در حال حرکت هستند. و جاه‌طلبی نرم‌افزار ما فراتر از نحوه حرکت محصولات ما، نحوه جمع‌آوری داده‌ها و حمایت از افرادی است که قرار است از آنها برای کار واقعی استفاده کنند.”

ما آن‌ها را محصولات فوق‌العاده می‌نامیم، زیرا بهترین چیزهایی که می‌سازیم همان‌هایی هستند که هنوز به آنها فکر نکرده‌ایم.»