خلبانان خطوط هوایی امریکن در میان مذاکرات به اعتصاب احتمالی رأی می دهند

خلبانان در حالی که به دم هواپیمای خطوط هوایی امریکن در فرودگاه بین المللی دالاس-فوت ورث نگاه می کنند، صحبت می کنند.

مایک استون | رویترز

خطوط هوایی آمریکا خلبانان با اکثریت قاطع رای داده اند که به اتحادیه کارگری خود اجازه دهند تا اعتصاب کنند، در حالی که شرکت هواپیمایی گفت که مذاکرات برای یک قرارداد جدید در حال نزدیک شدن به نتیجه است.

اعتصابات خلبان نادر است و نیاز به مجوز هیئت میانجیگری ملی فدرال دارد. این رای به این معنا نیست که تصمیم برای فراخوان اعتصاب فوراً رخ خواهد داد.

انجمن خلبانان متفقین روز دوشنبه گفت که بیش از 96 درصد از خلبانان آمریکایی در این رای گیری شرکت کردند و 99 درصد از آنها به اتحادیه اجازه دادند تا اعتصاب کند.

APA در ماه مارس رای مجوز اعتصاب را به دلیل طولانی شدن مذاکرات برای یک توافق جدید نامید. رابرت ایسوم، مدیرعامل امریکن ایرلاینز گفته بود که این شرکت آماده افزایش دستمزد برای رقابت با رقیب است خطوط هوایی دلتا، که خلبانان آن اوایل سال جاری یک قرارداد چهار ساله را با افزایش 34 درصدی و سایر بهبودها تصویب کردند.

“امروز نقطه عطفی غرور آفرین در اتحاد و عزم گروه آزمایشی ما و گامی مهم در مسیر ما برای تضمین قراردادی است که به دست آورده ایم و سزاوار آن هستیم – گامی که از عملکرد مدیریت با تخفیف برای رقبای ما جلوگیری می کند و شامل کیفیت “باید” ما می شود. کاپیتان اد سیچر، رئیس APA، دوشنبه به خلبانان نوشت.

سخنگوی امریکن ایرلاینز گفت که این شرکت بر این باور است که یک معامله “در دسترس” است و “مشتی” از مسائل برای تکمیل باقی مانده است.

او در بیانیه ای گفت: «خط پایان در چشم است. ما درک می کنیم که رای مجوز اعتصاب یکی از راه های مهمی است که خلبانان تمایل خود را برای انجام یک معامله ابراز می کنند و به پیام نتایج رای گیری احترام می گذاریم.

با احتساب کمک‌های 401(k) بالاتر، در پایان یک قرارداد بالقوه چهار ساله در امریکن، کاپیتانی که با هواپیماهای باریک پیکر پرواز می‌کند، 475000 دلار در بالای مقیاس درآمد خواهد داشت در حالی که ارشدترین کاپیتان‌های هواپیماهای پهن پیکر 590000 دلار درآمد خواهند داشت. در سال، بر اساس پیشنهاد قرارداد اخیر.

مذاکرات قرارداد آزمایشی در سراسر صنعت دشوار بوده است، از جمله در آمریکا، یونایتد ایرلاینز و خطوط هوایی جنوب غربیاز آنجایی که خلبانان نه تنها به دنبال افزایش دستمزد هستند، بلکه به دنبال بهبود کیفیت زندگی مانند برنامه‌های بهتر و قابل پیش‌بینی‌تر هستند، زیرا تقاضای سفر پس از همه‌گیری بهبود می‌یابد.