خلأ اعتبار مالیاتی قانون کاهش تورم، لیزینگ را افزایش می دهد

دیو والترز از اورنج کانتی، کالیفرنیا، در کنار خودروی الکتریکی هیوندای آیونیک 5 که به تازگی اجاره کرده است، ایستاده است.

ارائه شده توسط دیو والترز

دیو والترز که از قیمت های بالای بنزین خسته شده بود و از اعتبارات مالیاتی فدرال اغوا شده بود، تصمیم گرفت هیوندای آیونیک 5 تمام الکتریکی را برای خودروی بعدی خود بخواهد.

ساکن اورنج کانتی، کالیفرنیا، ابتدا به فکر خرید یک مدل کارکرده بود، تا اینکه متوجه شد می‌تواند خودرو را اجاره کند و از شکاف اصلی تحت قانون کاهش تورم استفاده کند.

خرید یک Ioniq کارکرده که در کره جنوبی و اندونزی تولید می شود، 7500 دلار تخفیف از طریق اعتبار مالیاتی فدرال برای او به همراه نخواهد داشت. اجاره خودرو خواهد بود.

او گفت: «من آمارها را انجام دادم – بدون اعتبار لیزینگ و با اعتبار لیزینگ چه می شد – و این باعث شد من در بالاترین حد خود قرار بگیرم و این دلیل اصلی رفتن من به این سمت بود. ماهانه چند صد دلار کمتر بود.»

والترز دقیقاً همان نوع مصرف کننده است هیوندای موتور و دیگر خودروسازان شروع به هدف گذاری برای اجاره خودروهای برقی کرده اند تا بر روی شکافی در IRA سرمایه گذاری کنند که به خودروهای تولید شده در خارج از آمریکای شمالی اجازه می دهد واجد شرایط دریافت اعتبار شوند. این چیزی است که قانونگذارانی مانند جو مانچین، سناتور ایالات متحده، DW.V.، قصد داشتند قوانین را مسدود کنند.

طبق IRA، لیزینگ به عنوان طبقه بندی می شود تجارت تجاری و بنابراین از مقرراتی که الزام خودرو و اجزای باتری را در آمریکای شمالی می‌سازد مستثنی است. اکثر خودروهای برقی برای فروش امروزه به دلیل محل ساخت وسایل نقلیه یا قطعات، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی کامل نیستند.

سناتور جو مانچین، DW.V.، قبل از نشست مشترک کنگره در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن، 27 آوریل 2023، با نمایندگان دیگر در صحن مجلس صحبت می کند.

الیزابت فرانتز | رویترز

اما لیزینگ می تواند هزاران راننده را نجات دهد، تا زمانی که شرکت های دریافت کننده اعتبار، پس انداز را به مصرف کنندگان منتقل کنند.

چارلی چسبرو، اقتصاددان ارشد Cox Automotive می‌گوید: «از اینکه سازندگان می‌گویند که لیزینگ بیشتری انجام خواهند داد، تعجب نمی‌کنم. IRA که روی خودروهای برقی قرار می‌گیرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای آن 7500 دلار واجد شرایط شوند، واقعاً بازی را تغییر می‌دهد، و این تأثیر زیادی بر پرداخت ماهانه ما دارد.

Chesbrough برای یک EV 50,000 دلاری و یک اجاره 36 ماهه، کل اعتبار مالیاتی 7,500 دلاری را معادل 222 دلار پس انداز ماهانه برای یک مصرف کننده تخمین می زند.

شرکت تحقیقاتی خودرو Edmunds گزارش می دهد که حدود 37 درصد از خودروهای برقی خریداری شده در ماه آوریل اجاره ای بوده اند که این رقم در سه ماهه اول 25 درصد و در سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.

جسیکا کالدول، مدیر اجرایی بینش ادموندز، گفت: «این نوعی خلأ برای خودروسازان ایجاد می‌کند تا مشتریان مرفه‌تری را که احتمالاً توانایی خرید یک خودروی برقی را داشته باشند، هدف قرار دهند.» “همچنین به آنها اجازه می دهد تا زمین بازی را در برابر رقبای که اعتبار مالیاتی کامل را هنگام خرید دریافت می کنند، برابر کنند.”

به گفته رندی پارکر، مدیرعامل هیوندای موتور آمریکا، درصد خودروهای هیوندای آیونیک 5 که اجاره شده اند از حدود 2 درصد برای شروع امسال به بیش از 30 درصد در ماه آوریل افزایش یافته است. به گفته ادموندز، از این ماه، این شرکت یک قرارداد اجاره ماهانه 499 دلاری برای این وسیله نقلیه ارائه می دهد که کمتر از میانگین پرداخت اجاره صنعت 577 دلار است.

کیا EV6 در نمایشگاه خودروی نیویورک، 13 آوریل 2022 به نمایش گذاشته شد.

اسکات ملین | CNBC

پارکر به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ما می‌خواهیم تا جایی که می‌توانیم به فشار و برجسته کردن لیزینگ ادامه دهیم تا بتوانیم از اعتبار مالیاتی استفاده کنیم و مصرف‌کنندگان بتوانند از اعتبار مالیاتی استفاده کنند». در حال حاضر، کارت‌ها به این شکل است.»

کیا و فورد همچنین می‌گویند که برای کاهش قیمت و افزایش فروش به دنبال افزایش اجاره خودروهای برقی خود هستند.

واتسون گفت که کیا انتظار دارد اجاره خودروهای برقی خود را از کمتر از 15 درصد در حال حاضر به 40 درصد در ماه های آینده افزایش دهد. مانند هیوندای، کیا نیز یک قرارداد اجاره ۴۹۹ دلاری برای EV6 خود با پیش پرداخت اولیه ۴۹۹۹ دلاری ارائه می‌کند.

اریک واتسون، معاون عملیات فروش کیا، گفت: “برای چندین سال آینده، کیا باید به شدت به سمت لیزینگ متمایل شود تا بتواند اعتبار 7500 دلاری را به مشتریان منتقل کند. بنابراین این همان کاری است که ما در نظر داریم انجام دهیم.” آمریکا.

قبل از تصویب IRA، هیوندای و کیا که متعلق به یک شرکت مادر کره جنوبی هستند، پس از تسلا در ایالات متحده در فروش خودروهای برقی دوم بودند. اما فروش آن‌ها از آن زمان به بعد از آن عقب‌تر بوده است جنرال موتورز و فورد، که هر دو خودروهایی دارند که به طور کامل یا جزئی واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال هستند.

هیوندای و سایر خودروسازانی که واجد شرایط دریافت اعتبارات تحت IRA نیستند، با این مقررات مخالفت کردند و به دنبال یک دوره سهولت طولانی‌تر برای قوانین جدید یا معافیت‌های گسترده بر اساس برنامه‌های خودروهای الکتریکی ایالات متحده خود بودند.

واتسون در مورد واجد شرایط بودن لیزینگ برای دریافت اعتبار مالیاتی 7500 دلاری گفت: “این به ما یک راه نجات می دهد. من آن را مساوی کردن زمین بازی نمی نامم.”

رئیس جمهور جو بایدن هنگام بازدید از نمایشگاه خودروی دیترویت در کنار یک خودروی شاسی بلند فورد موستانگ ماخ-ای ایستاده است تا تولید خودروهای الکتریکی در آمریکا را در 14 سپتامبر 2022 برجسته کند.

کوین لامارک | رویترز

یکی از سخنگویان فورد گفت که بازوی اعتباری این شرکت در حال کار بر روی یک استراتژی لیزینگ برای خودروهای الکتریکی مانند موستانگ Mach-E است که در مکزیک تولید می‌شود و در حال حاضر واجد شرایط دریافت نیمی از اعتبارات مالیاتی فدرال در صورت خرید است. فورد F-150 لایتنینگ برقی این شرکت واجد شرایط دریافت 7500 دلار است.

جان لاولر، مدیر مالی فورد ماه گذشته گفت: «ما خودروهای برقی را اجاره خواهیم کرد و به زودی از ما بیشتر در مورد آن خواهید شنید.

سخنگوی جنرال موتورز گفت که این شرکت استراتژی لیزینگ خود را برای خودروهای برقی تغییر نمی دهد، زیرا تمام خودروهای آن واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی کامل هستند. او گفت که تنها حدود 3 درصد از خودروهای الکتریکی جنرال موتورز اجاره ای است.

در حالی که شرایط اجاره معمولاً فقط چند سال است، خودروسازان خودروهای برقی را به عنوان جذب مشتریان جدید به سمت برندهای خود معرفی کرده‌اند.

کالدول ادموندز گفت: “هرچه زودتر این مشتریان را در برند خود جذب کنید، به خصوص با فناوری جدید، فکر می کنم شانس بیشتری برای حفظ آنها دارید.”

و اجاره موقت ممکن است یک گزینه جذاب برای بسیاری از مصرف کنندگان مانند والترز باشد که با یک نیسان مورانو 2009 معامله می کرد، زیرا خودروهای برقی همچنان یک صنعت در حال ظهور با فناوری های در حال تغییر و تعداد قابل توجهی از ورودی های جدید هستند.

“می‌خواستم انگشت پایم را در آن فرو کنم و ببینم آیا واقعاً آن را دوست دارم یا نه. فقط شش هفته گذشته است اما تا کنون واقعاً خوب بوده است.” والترز گفت. من واقعاً از رانندگی با آن لذت می برم و واقعاً از پرداخت نکردن هزینه بنزین لذت می برم.

مدیرعامل هیوندای موتور می گوید: ما قصد داریم تا سال 2030 به فروش 2 میلیون خودروی برقی در سال دست پیدا کنیم.