خطوط هوایی دلتا به دلیل ادعاهای خنثی کربن شکایت کرد

خطوط هوایی دلتا با امتیاز 848 در رتبه اول بهترین در اقتصاد پریمیوم قرار گرفته است.

براندون بل | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

یک طرح دعوای دسته جمعی مصرف کننده که روز سه شنبه ارائه شد، ادعا می کند خطوط هوایی دلتا ادعاهای “کاذب و گمراه کننده” مبنی بر اینکه اولین شرکت هواپیمایی جهان است که کربن خنثی دارد، در حالی که متکی به جبران کربن نامعتبر است.

بر اساس این شکایت، دلتا باید به دلیل معرفی نادرست خود به عنوان یک شرکت هواپیمایی بی‌کربن در کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی که مشتریان را به خرید بلیط‌های گران‌تری که معتقدند تأثیری بر محیط‌زیست ندارند، متقاعد می‌کند، به مشتریان خسارت بپردازد.

در دادخواستی که توسط مایانا برین ساکن کالیفرنیا در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه مرکزی کالیفرنیا ارائه شده است، آمده است که دلتا به جای دستیابی به بی طرفی کربن از طریق سوخت های پایدار و حذف کربن، بی طرفی کربن خود را در خرید کربن جبرانی از بازار داوطلبانه کربن فرض می کند. ابتدا قول داده بود

وکلای برین در شکایتی نوشتند: «تقریباً تمام افست‌های صادر شده توسط بازار داوطلبانه افست کربن، به دلیل اشتباهات روش‌شناختی بومی و حساب‌داری تقلبی از طرف فروشندگان افست، بیش از حد وعده داده و کمتر از میزان تأثیر کربن خود را تحویل می‌دهند».

بازار داوطلبانه جبران کربن مجموعه ای از شرکت ها و سازمان های غیردولتی است که سرمایه گذاری در برنامه های سبز مانند مبارزه با جنگل زدایی و انرژی های تجدیدپذیر را تسهیل می کند. شرکت‌ها در ازای سرمایه‌گذاری خود در این پروژه‌ها، جبران‌های کربنی را در قالب اعتباراتی دریافت می‌کنند که میزان کربنی را که به دلیل سرمایه‌گذاری‌های شرکت در افست آزاد نشده است، تأیید می‌کند.

بر اساس این دادخواست، دلتا از پروژه هایی از جمله پروژه های بادی و خورشیدی در هند، جنگل باتلاقی اندونزی و پناهگاه حیات وحش کامبوج اعتبار خریداری کرده است.

در این دادخواست ادعا شده بود که عملکرد واقعی این شرکت هواپیمایی بی‌نظیر کربن نیست و مشتریان اگر می‌دانستند ادعاهای بی‌طرفی کربن گمراه‌کننده است، بلیط آن پروازهای دلتا را نمی‌خریدند – یا به میزان قابل توجهی کمتر برای چنین بلیط‌هایی پرداخت می‌کردند.

این شکایت سه سال پس از آن صورت می گیرد که دلتا اعلام کرد که کاملاً کربن خنثی می شود، به این معنی که تمام انتشار گازهای گلخانه ای را که تولید می کند لغو می کند.

دلتا با برنامه‌ای برای خرید اعتبار کربن، افزایش کارایی خطوط هوایی و کاهش مصرف سوخت جت، یک میلیارد دلار برای کاهش همه آلاینده‌های ناشی از کسب‌وکار خود در دهه آینده متعهد شد. این شرکت در تبلیغات، بیانیه‌های مطبوعاتی، پست‌های لینکدین، پادکست‌ها و دستمال‌های حین پرواز، خود را به عنوان اولین شرکت هواپیمایی بدون کربن در سراسر جهان معرفی کرد.

گرانت میات، سخنگوی دلتا گفت که این شکایت “بدون ماهیت قانونی است.”

دلتا به بی‌طرفی کربن در مارس 2020 متعهد شد و از 31 مارس 2022 به طور کامل تمرکز خود را از کاهش کربن به سمت کربن زدایی از عملیات خود تغییر داد و تلاش‌های خود را بر سرمایه‌گذاری در سوخت هوایی پایدار و تجدید ناوگان خود برای کاهش مصرف سوخت متمرکز کرد. میات در ایمیلی گفت: هواپیما و اجرای بازده عملیاتی.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، صنعت هوانوردی بیش از 2 درصد از انتشار کربن جهانی را تشکیل می دهد. این بخش یکی از پرمصرف ترین اشکال مصرف است و تقاضای مسافر و حجم محموله در دهه های آینده افزایش می یابد و این بخش را در تضاد با اهداف کربن زدایی جهانی قرار می دهد.

خطوط هوایی جهانی متعهد شده‌اند که تا اواسط قرن انتشار کربن خالص را به صفر برسانند، تا حدی با خرید جبران‌هایی که منتقدان استدلال می‌کنند که انتشار واقعی خطوط هوایی را کاهش نمی‌دهد. تحقیقات منتشر شده در سال گذشته توسط گروه کمپین Transport & Environment نشان می‌دهد که بخش هوانوردی نمی‌تواند با اهداف خالص صفر همسو شود و ردپای کربن خود را بدون کاهش تعداد پروازها کاهش دهد.

هوانوردی