خطوط هوایی خدمات بیشتری را برای ایالات متحده-اروپا ارائه می دهند – اما انتظار چانه زنی را نداشته باشید

مسافری در راهروهای ترمینال 2 فرودگاه Roissy-Charles de Gaulle با هواپیماهای ایرفرانس در پس زمینه، در حومه شمال شرقی پاریس، در 16 سپتامبر 2022، در میان اعتصاب کنترل کننده های ترافیک هوایی قدم می زند.

جولین دی روزا | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

در تابستان امسال پروازها به اروپا بسیار زیاد خواهد بود. بلیط هواپیما ارزان؟ نه به اندازه.

بر اساس اطلاعات شرکت هواپیمایی سیریوم، خطوط هوایی از ژوئن تا اوت از ایالات متحده به اروپا نزدیک به رکورد 51000 پرواز را برنامه ریزی کرده است. تعداد صندلی های برنامه ریزی شده بالاترین میزان از سال 2018 است.

با وجود افزایش ظرفیت در سراسر اقیانوس اطلس، با آزمایش خطوط هوایی اشتهای مسافران برای سفرهای خارج از کشور، کرایه ها به شدت افزایش می یابد. به گفته هاپر، پروازهای رفت و برگشت ایالات متحده به اروپا به طور متوسط ​​1032 دلار است که 35 درصد نسبت به سال گذشته و 24 درصد نسبت به سال 2019 افزایش یافته است. در مقابل، میانگین نرخ بلیت هواپیماهای داخلی ایالات متحده با 15 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 286 دلار رسیده است. یک سفر رفت و برگشت، تقریباً مطابق با سطوح قبل از همه گیری.

مدیران در اپراتورهای قدیمی خدمات اروپایی مانند دلتا، تازه واردها دوست دارند جت بلوو شرکت‌های تازه‌کار اقتصادی مانند Norse Atlantic Airways و Play همگی شرط می‌بندند که مسافران برای سفرهای بین‌المللی بیشتر با بدترین کووید – و محدودیت‌های سفر همراه – در آینه دید عقب هزینه کنند.

خطوط هوایی و فرودگاه ها برای پر کردن مشاغل به امید اجتناب از هرج و مرج تابستان گذشته رقابت می کنند.

رابین هیز، مدیرعامل JetBlue در مصاحبه ای با CNBC در اواخر ماه مارس گفت: سفرهای اروپایی قطعاً تابستان گذشته همچنان در حال افزایش بود. فکر می‌کنم بسیاری از مردم سال گذشته پرواز نکردند و اکنون به دنبال پرواز در سال جاری هستند.

JetBlue به دو فرودگاه بزرگ لندن از نیویورک و بوستون پرواز می کند و قصد دارد در ژوئن از نیویورک به پاریس سرویس دهد. در نظر دارد تابستان امسال خدمات خود را به آمستردام اضافه کند.

دلتا قصد دارد رکورد تعداد صندلی از ایالات متحده به اروپا را ارائه دهد که 20 درصد نسبت به تابستان گذشته افزایش یافته است. یک سخنگوی گفت که این شرکت به 69 بازار در اروپا خدمات رسانی خواهد کرد.

پروازهای تابستانی خطوط هوایی به اروپا

سیریوم

هیلی برگ، اقتصاددان ارشد هاپر، گفت: «اگر در آن ماه‌های اوج تابستان سفر می‌کنید، باید همین الان رزرو کنید.

او توصیه کرد که برای جلوگیری از بالاترین کرایه های بالا از تعطیلات ملی دوری کنید و در اواسط هفته پرواز کنید.

برخی از مدیران خطوط هوایی اخیراً خاطرنشان کرده‌اند که مسافران به الگوهای رزرو سنتی‌تری برمی‌گردند، که در روزهای اوج کرایه‌ها را بالا می‌برد. در حالی که خطوط هوایی به طور کلی ظرفیت خود را در دوره‌های کمتر محبوب هفته یا سال کاهش می‌دهند، هنوز هم ممکن است قیمت‌های دلپذیرتری وجود داشته باشد. داده‌های OAG نشان می‌دهد که برنامه‌های خطوط هوایی از اواخر مارس تا پایان اکتبر نشان می‌دهد که آنها تعداد صندلی‌های بی‌سابقه‌ای را برای آن دوره ارائه خواهند کرد، که نشانه‌ای از آن است که آنها می‌توانند انتظار تقاضای قوی در فصل را داشته باشند.

برگ همچنین توصیه می‌کند که در مورد سفرهای ارتباطی فکری باز داشته باشید و از فیلتر کردن پروازها فقط برای پروازهای بدون توقف احتیاط کنید.

پروازهای شرکت هواپیمایی ارزان ایسلندی Play در فرودگاه اصلی خود در ریکیاویک متوقف می شود و مسافرانی را که به مقصدهای دیگر می روند مجبور به تغییر پرواز می کنند. این شرکت با ناوگان ایرباس A320 و A320neos به سرعت در حال رشد است. این شرکت گفت که این ماه به 39 مقصد خدمات رسانی می کند، در حالی که در دسامبر 31 بود.

بیرگیر جانسون، مدیرعامل این شرکت گفت: «ما نسبت به سال بسیار مثبت و صعودی هستیم. این شرکت هواپیمایی گفت: نزدیک به 36 درصد از مسافران Play در ماه گذشته از طریق پایتخت ایسلند به مقاصد دیگر متصل می شدند.

سایر خطوط هوایی ارزان قیمت خدمات خود را بین ایالات متحده و اروپا افزایش می دهند، از جمله نورس آتلانتیک ایرویز که بوئینگ 787 دریم لاینرز را اداره می کند. این شرکت به لندن گتویک، برلین، پاریس و اسلو، نروژ خدمات رسانی می کند و قصد دارد ماه آینده پروازهای خود را از فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک به رم راه اندازی کند. همچنین در حال برنامه ریزی برای ارائه خدمات London Gatwick از تعدادی از شهرهای ایالات متحده از جمله سانفرانسیسکو، فورت لادردیل، فلوریدا، لس آنجلس و واشنگتن دی سی در هفته های آینده است.

فیلیپ آلپورت، معاون ارشد ارتباطات نورس آتلانتیک، گفت که کرایه‌های این شرکت برای مسیرهای ایالات متحده-اروپا بالاتر از حد معمول بوده است، اما این شرکت همچنان در “پایان ارزان‌تر از رقبای مستقیم ما” است. یک سفر رفت و برگشت در نورس بین نیویورک و پاریس نزدیک به 1300 دلار برای سفری که 1 ژوئیه حرکت می کرد، برگشت یک هفته بعد، کمتر از 1804 دلار در دلتا، هر کدام با بلیط استاندارد اقتصادی بود.

در اینجا نحوه تفاوت خطوط هوایی سنتی و غیرسنتی در خدمات و قیمت بلیط های استاندارد اقتصادی آمده است: