خطوط هوایی با هواپیماهای بزرگتر پاسخگوی فرودگاه های شلوغ و افزایش هزینه ها هستند

یک تاکسی هواپیمای United Airlines در فرودگاه بین المللی نیوآرک، در نیوآرک، نیوجرسی، در 11 ژانویه 2023.

کنا بتانکور | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

نیوآرک، نیوجرسی – در مواجهه با فرودگاه‌های شلوغ، افزایش هزینه‌ها، کمبود خلبان و افزایش مجدد تقاضای سفر، خطوط هوایی به طور فزاینده‌ای به راه حل مشابهی روی می‌آورند: هواپیماهای بزرگ‌تر که مسافران بیشتری را در خود جای دهند.

به گفته شرکت اطلاعات هوانوردی Cirium، پروازهای انجام شده توسط 11 شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده در سال گذشته به طور میانگین بیش از 153 صندلی در پروازهای داخلی داشتند که از میانگین نزدیک به 141 صندلی در سال 2017 افزایش یافته است. در ماه آوریل، شرکت های هواپیمایی ایالات متحده علیرغم انجام 10.6 درصد پروازهای کمتر، 0.6 درصد بیشتر در برنامه های داخلی خود در مقایسه با ماه مشابه سال 2019 دارند.

گرایش به سمت هواپیماهای بزرگتر، بخشی از یک استراتژی که در این صنعت به عنوان “افزایش اندازه گیری” شناخته می شود، به این معنی است که خطوط هوایی می توانند صندلی های بیشتری را در هر پرواز بفروشند و به هواپیماهای کمتری بسنده کنند که کمبود آنها وجود دارد. در حالی که مسافران بیشتر به ازای هر هواپیما هزینه های یک شرکت هواپیمایی را کاهش می دهند، این به معنای گزینه های پروازی کمتر برای مصرف کنندگان است.

مثلا، یونایتد ایرلاینز گفت که پروازهایش 20 صندلی بیشتر در هر حرکت در شبکه کامل آن نسبت به سال 2019 دارد.

رادنی کاکس، معاون عملیات فرودگاهی یونایتد در مرکز این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین المللی لیبرتی نیوآرک، ماه گذشته به CNBC گفت که افزایش تعداد پروازهای انجام شده به داخل و خارج از فرودگاه، یکی از پروازهای کشور، دشوار است. شلوغ ترین

او گفت: «راهی که ما به رشد مدل خود و رشد تجارت ادامه می‌دهیم، ارتقای پروازهایمان است.

ماه گذشته، یونایتد اعلام کرد که حدود 3600 مسیر داخلی را با استفاده از هواپیماهای پهن پیکر پرواز خواهد کرد. سخنگوی این شرکت همچنین 777 را به عنوان بزرگترین هواپیمای ناوگان خود با 364 صندلی برای پرواز بین مراکز اصلی و اورلاندو، فلوریدا، در تعطیلات بهار اختصاص داد.

در اوایل همه‌گیری کووید، خطوط هوایی ایالات متحده بزرگترین جت‌های خود را برای مسیرهای داخلی تغییر دادند، زمانی که سفرهای بین‌المللی به دلیل بحران و محدودیت‌های سفر متوقف شده بود. اکنون که سفرهای بین المللی در حال افزایش است، رقابت برای آن هواپیماها سخت تر شده است.

و، کاکس اشاره کرد، محدودیت‌هایی برای تعداد پروازهایی که شرکت هواپیمایی می‌تواند افزایش دهد، مخصوصاً با بزرگترین هواپیماهایش وجود دارد.

او گفت: «هر دروازه برابر نیست. “شما نمی توانید یک بدن گشاد قرار دهید [airplane] روی تک تک دروازه ها.”

اجتناب از اختلالات

گرایش به سمت هواپیماهای بزرگتر در طول بهار و تابستانی که مدیران خطوط هوایی انتظار دارند با کمبود خلبان، کنترل‌کننده ترافیک هوایی و هواپیماهای جدید، در فصل شلوغی باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

معاون رئیس جمهور یونایتد، کاکس، گفت که حفظ عملیات روان در شلوغ نیوآرک بسیار مهم است. او گفت: اگر هواپیماها به اندازه کافی سریع و طبق برنامه بلند نشوند، به دلیل تعداد محدود دروازه، «می‌بینید که به یک پارکینگ تبدیل می‌شود».

خطوط هوایی و مقامات فدرال با کاهش پروازها موافقت کرده اند به این امید که در تابستان امسال از تکرار کاهش پروازها و تاخیرهای برنامه در فرودگاه های شلوغ نیویورک و واشنگتن دی سی جلوگیری شود.

ماه گذشته، اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد که به شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهد تا پروازهای خود را در فرودگاه‌های شهر نیویورک و فرودگاه ملی ریگان واشنگتن به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از اختلالات قطع کنند.

خطوط هوایی آمریکا گفت که در پاسخ به معافیت اسلات FAA، به طور موقت فرکانس ها را در مسیرهای انتخابی از فرودگاه لاگواردیا و نیوآرک در تابستان امسال کاهش می دهد.

یک سخنگوی گفت: “ما به طور فعال با مشتریان آسیب دیده تماس می گیریم تا ترتیبات سفر جایگزین را ارائه دهیم.” این شرکت هواپیمایی در حال برنامه ریزی برای تخصیص مجدد هواپیماها از فرکانس های کاهش یافته به مسیرهای قطب خود در فرودگاه بین المللی دالاس فورت/ورث، شیکاگو اوهار و فرودگاه بین المللی فیلادلفیا است.

یونایتد ایرلاینز روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به طرح FAA، پروازهای روزانه پیک نیویورک و نیوآرک را از 438 به 408 کاهش می دهد و خدمات را از منطقه نیویورک به واشنگتن دی سی کاهش می دهد. درصد صندلی های بیشتر در آن فرودگاه ها نسبت به ماه مشابه سال 2019 و اینکه انتظار می رود کمتر از 2 درصد از مشتریان تحت تأثیر قرار گیرند.

خطوط هوایی دلتارئیس عملیات همچنین به FAA گفته است که شرکت هواپیمایی قصد دارد به دنبال معافیت هایی باشد که به آن اجازه می دهد پروازها را کاهش دهد.

FAA گفت که انتظار دارد “شرکت های هواپیمایی اقداماتی را انجام دهند که اثرات آن بر مسافران را به حداقل برساند، از جمله راه اندازی هواپیماهای بزرگتر برای جابجایی مسافران بیشتر و اطمینان از اینکه مسافران به طور کامل از هرگونه اختلال احتمالی مطلع هستند.”

با این حال، برخی از خطوط هوایی مجبور به تغییر به هواپیماهای بزرگتر هستند. جت بلو ایرویزبه عنوان مثال، تمام جت های باریک بدن را اجرا می کند.

ما یک 70 نفره نداریم که بتوانیم آن را به 150 نفر تبدیل کنیم[-seater]رابین هیز، مدیر عامل JetBlue هفته گذشته به CNBC گفت: “و حتی خطوط هوایی که این کار را انجام می دهند، شما فقط از جای دیگری صندلی می گیرید.”

به علاوه، این شرکت هواپیمایی برای بسیاری از پروازهای خود مانند خطوط هوایی بزرگتر ایالات متحده، با شرکت های هواپیمایی منطقه ای قرارداد نمی بندد.

هیز در مورد کاهش ظرفیت گفت: «این تأثیر مالی بسیار مهمی بر JetBlue و مشتریان ما خواهد داشت. “همیشه این جوامع کوچکتر هستند که تاثیر نامتناسبی بر این موضوع می گذارند.”

کاهش منطقه ای

برای کمک به افزایش مسافران در هر هواپیما، یونایتد و سایر شرکت‌های حمل‌ونقل شبکه نیز وابستگی خود را به خطوط هوایی تغذیه منطقه‌ای کاهش می‌دهند، جایی که کمبود خلبان در آنها شدیدتر است و هزینه‌های واحد نیز بالا است.

دلتا گفت که 70 درصد از پروازهای داخلی آن در سال جاری توسط خطوط هوایی اصلی انجام می شود که این رقم در سال 2019 55 درصد بود. سخنگوی به CNBC گفت که تعداد صندلی ها در هر پرواز نسبت به سال 2019، 15 درصد افزایش یافته است.

دلتا همچنین از جت های منطقه ای به هواپیماهای خط اصلی مانند ایرباس A320 و بوئینگ 737 در مسیرهای تجاری سنتی مانند بوستون به شیکاگو، سیاتل به سانفرانسیسکو و لس آنجلس به لاس وگاس تغییر مسیر داده است. یک سخنگوی گفت که جت های منطقه ای در لاس وگاس، هیوستون، دالاس/فورث و سن آنتونیو، تگزاس را به طور کلی حذف کرده و آنها را با هواپیماهای بزرگتر جایگزین کرده است.

برخی از خطوط هوایی بزرگ به دلیل کمبود خلبان در خطوط هوایی منطقه، خدمات خود را به برخی از فرودگاه های کوچک متوقف کرده اند. آمریکن سال گذشته شهرهایی از جمله دوبوک، آیووا و یونایتد را ترک کرد و اخیراً اعلام کرد که پروازهای خود را در ماه ژوئن به ایری، پنسیلوانیا متوقف خواهد کرد. دلتا همچنین گفت که به طور موقت خدمات خود را به کالج ایالتی، پنسیلوانیا، و لا کراس، ویسکانسین در آن ماه متوقف خواهد کرد.

فی مالارکی گفت، کاهش پروازهای منطقه‌ای به جای پروازهای اصلی «می‌تواند گزینه‌های خروج را برای مسافران به نصف کاهش دهد، یعنی توقف طولانی‌تر و زمان سفر و بار هزینه‌های بیشتر، اما همچنین می‌تواند به این معنا باشد که شهری که قبلاً به آن خدمات داده شده است دیگر نمی‌تواند خدمات رسانی کند». بلک، رئیس و مدیر عامل انجمن خطوط هوایی منطقه ای.

او گفت: “این یک آسیب دیگر برای جوامع کوچکی است که مسافرانی برای پر کردن هواپیماهای بزرگتر ندارند.”

CNBC گابریل کورتس به این مقاله کمک کرد.

ظهور و سقوط بوئینگ 747