خان می گوید که اجرای ضد انحصار می تواند به ایالات متحده کمک کند تا جلوتر از چین بماند

لینا خان، کمیسر کمیسیون تجارت فدرال (FTC) نامزد جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در جلسه تایید کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل سنا در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز چهارشنبه، 21 آوریل 2021، سخنرانی می کند.

گریم جنینگز | بلومبرگ | گتی ایماژ

لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال، چهارشنبه در CNBC “Squawk Box” گفت که اجرای ضد انحصار، به جای فقدان آن، بهتر می تواند ایالات متحده را برای ماندن در رقابت برای ساخت فناوری های پیشرفته از چین جلوتر قرار دهد.

صنعت فناوری اغلب به تهدید چین برای رسیدن به فناوری های ایالات متحده به عنوان استدلالی در برابر اعمال تهاجمی تر علیه آنها اشاره می کند. به عنوان مثال، پس از پیشنهاد FTC ممنوعیت متا اندی استون، سخنگوی متا، از کسب درآمد از داده‌های کودکان به دلیل نقض قرارداد حریم خصوصی قبلی، در بخشی از توئیت خود نوشت که این نمونه‌ای از تلاش FTC است که «یک شرکت آمریکایی را جدا کند در حالی که به شرکت‌های چینی مانند تیک توک اجازه می‌دهد بدون محدودیت در این زمینه فعالیت کنند. خاک آمریکا.” FTC همچنین یک توافقنامه حفظ حریم خصوصی از سال 2019 با TikTok در مورد نقض های ادعا شده دارد.

خان روز چهارشنبه گفت که درس های گذشته حاکی از آن است که اجرای تهاجمی تر در داخل در واقع به نفع ایالات متحده در صحنه بین المللی خواهد بود.

خان در مصاحبه ای با اندرو راس سورکین از CNBC گفت: آنچه تاریخ و تجربه به ما نشان داده است این است که بهترین موقعیت ایالات متحده برای رقابت بین المللی، برای ماندن در سطح بین المللی، این است که مطمئن شود ما خانه نوآوری هستیم. و آنچه که بهترین نوآوری‌ها، فن‌آوری‌های پیشرفته را ایجاد می‌کند، رقابت است. من فکر می‌کنم بارها و بارها شاهد انحصارها و شرکت‌های فعلی بوده‌ایم که استدلال می‌کنند که باید انحصار خود را حفظ کنند تا مطمئن شوند که ایالات متحده پیشتاز خواهد ماند. در عوض قوانین رقابت را اجرا کرده است، ضد انحصار را به اجرا گذاشته است و این همان چیزی است که ما را به خانه فناوری های پیشرفته تبدیل کرده است.”

خان نمونه ای از دو مورد تاریخی ضد انحصار فناوری در قرن گذشته ارائه کرد IBM و AT&T. در مورد AT&T، خان خاطرنشان کرد که الزام دولت مبنی بر اینکه شرکت مخابراتی “حفظه ثبت اختراع” خود را باز کند… به دهه ها و دهه ها نوآوری منجر شد.

خان افزود: «فکر می‌کنم ما دیدیم که سیلیکون ولی در پی رقابت قوی و اجرای ضدانحصار به وجود آمد. بنابراین من فکر می‌کنم که باید بسیار مراقب استدلال‌هایی باشیم که نشان می‌دهند این واقعاً انحصار است که بهترین موقعیت را برای ما ایجاد می‌کند تا در سطح بین‌المللی پیشرفت کنیم، زمانی که بارها و بارها دقیقاً عکس آن را دیدیم.»

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: قانون ضد انحصار ایالات متحده چگونه کار می کند و چه معنایی برای فناوری بزرگ دارد

تکامل قانون ضد تراست ایالات متحده