جی پی مورگان چیس جزایر ویرجین ایالات متحده را در جنایات جفری اپستین شریک دانست

آلبرت برایان جونیور، فرماندار جزایر ویرجین ایالات متحده، در اجلاس سرمایه گذاری SelectUSA در بندر ملی، مریلند، در 2 می 2023 سخنرانی می کند.

تینگ شن | بلومبرگ | گتی ایماژ

جی پی مورگان چیس روز سه‌شنبه در یک پرونده قضایی، جزایر ویرجین ایالات متحده را «همدست جنایات جفری اپستین» خواند و گفت که این شکارچی جنسی به مقامات بلندپایه آنجا پول، نصیحت و لطف می‌کرده است در ازای اینکه وقتی زنان جوان را برای آزار و اذیت قاچاق می‌کرد، به طرف مقابل نگاه کند. در جزیره فرار خود

“برای دو دهه، و برای مدت طولانی پس از خروج JPMC از اپستین به عنوان مشتری، نهادی که مستقیماً در محافظت از امنیت عمومی شکست خورد و فعالانه‌ترین فعالیت جنایی اپستین را تسهیل کرد و از آن بهره برد، شاکی در این پرونده بود – خود دولت USVI.” این بانک در پرونده دادگاه فدرال منهتن گفت.

جی پی مورگان با اشاره به میلیون ها دلار مشوق های مالیاتی و سایر مزایایی که قلمرو به اپستین داده است، گفت: “به جای اینکه او را متوقف کنند، به او کمک کردند.”

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که جی‌پی مورگان از خود در برابر دعوای مدنی جزایر ویرجین دفاع می‌کند، که ادعا می‌کند این بانک آگاهانه قاچاق جنسی اپستین را فعال کرده و زمانی که او از سال 1998 تا 2013 مشتری بوده از آن سود برده است.

یک وکیل دولت جزایر ویرجین ایالات متحده بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد آخرین اتهامات پاسخ نداد.

سخنگوی دفتر دادستان کل جزایر ویرجین روز سه شنبه به رویترز گفت که این پرونده “تلاش آشکاری برای دور انداختن سرزنش از جی پی مورگان چیس است، که مسئولیت قانونی گزارش دادن شواهدی را که در اختیار داشت مبنی بر قاچاق انسان اپستاین در اختیار داشت و شکست خورد. برای انجام این کار.

این پرونده روز سه شنبه از قاضی جد راکف خواسته شد تا درخواستی از سوی جزایر ویرجین را که مانع از طرح برخی به اصطلاح دفاعیات مثبت از سوی JPMorgan می شود، رد کند.

در این پرونده آمده است: “پیشنهاد USVI فقط به دنبال ضربه زدن به دفاعیات خاصی است که تهدیدی برای افشای رابطه آن با اپستین است.”

در پاورقی، این پرونده گفته است که جزایر ویرجین در 16 سال گذشته سه فرماندار داشته است: جان دی یونگ، کنت مپ و فرماندار فعلی آلبرت برایان جونیور.

در آن پاورقی آمده است: «همانطور که در اینجا توضیح داده شد، اپستین با هر یک از آنها روابط نزدیک داشت.

اوایل روز سه‌شنبه، پرونده دیگری در دادگاه برای اولین بار نشان داد که برایان قرار است در تاریخ 6 ژوئن برای این دعوا عزل شود. یک منبع آگاه به CNBC گفت که جی پی مورگان درخواست برکناری برایان را که از سال 2019 فرماندار بوده است، کرده است.

جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان، قرار است روز جمعه در نیویورک با کت و شلوار برکنار شود.

راکف هفته گذشته به جزایر ویرجین اجازه داد تا احضاریه ای برای آن ارائه کنند تسلا مدیر عامل شرکت ایلان ماسک در شرکت خودروهای برقی خود، به دنبال اسنادی است که ماسک ممکن است هر گونه ارتباطی با او، اپستین و جی پی مورگان را نشان دهد.

این احضاریه مبتنی بر سوء ظن منطقه است که اپشتین ممکن است ماسک را ارجاع داده باشد یا سعی کرده او را به عنوان مشتری به بانک معرفی کند.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

اپستین، دوست سابق دونالد ترامپ و بیل کلینتون، خانه‌ای را در جزیره‌ای خصوصی در قلمروی نگهداری می‌کرد که در آن سال‌ها بسیاری از زنان جوان را مورد آزار جنسی قرار داد. او از پول حساب های جی پی مورگان خود برای پرداخت پول به زنان و پرواز آنها به آنجا استفاده کرد.

جی پی مورگان در پرونده خود در روز سه شنبه خاطرنشان کرد که وقتی اپستین پس از اعتراف به گناهکاری به خرید یک کودک خردسال برای رابطه جنسی از زندان فلوریدا آزاد شد، سعی کرد ترتیبی دهد که آزادی مشروط او از آن ایالت به جزایر ویرجین منتقل شود، جایی که او به عنوان یک رابطه جنسی ثبت نام کرد. مجرم او همچنین اقامتگاه اصلی خود را در این قلمرو حفظ کرد که “او را تحت صلاحیت و نظارت مستقیم مجری قانون USVI قرار داد.”

این بانک ادعا می‌کند که “یک رابطه چند دهه‌ای بین اپستین و دولت USVI” وجود داشته است که به سه شکل ظاهر شد.

در این پرونده آمده است: «اول، مقامات بلندپایه USVI سال‌ها را گذراندند و با خوشحالی نفوذ اپستین را در قالب هدایا، لطف‌ها و کمک‌های سیاسی پذیرفتند.

ثانیاً، در عوض، USVI به اپشتین رفتار ترجیحی در قالب بیش از دلار اعطا کرد [amount redacted] میلیون دلار مشوق های مالیاتی، از جمله مزایای دیگر. سوم، و از همه نگران‌کننده‌تر، USVI از اپستین محافظت کرد و شرایط عالی را برای ادامه رفتار جنایتکارانه اپستین ایجاد کرد.

به طور خاص، این پرونده می گوید که اپستین از نامزدی استیسی پلاسکت، نماینده جزایر ویرجین در مجلس نمایندگان ایالات متحده، پس از کار او برای اداره توسعه اقتصادی USVI، که به اپستین “مزایای مالیاتی کلان” اعطا کرد، حمایت کرد. بر اساس این پرونده، پلاسکت در یک شرکت حقوقی نیز کار می کرد که او را در امور تجاری نمایندگی می کرد.

به گفته بانک، اپستین و کارمندانش بیش از 30000 دلار به مسابقات کنگره پلاسکت اهدا کردند.

در این پرونده آمده بود که “مجرای اصلی اپستین برای انتشار پول و نفوذ از طریق” دولت جزایر ویرجین، بانوی اول آن زمان سیسیل دی یونگ، همسر فرماندار سابق دو یونگ بود که از سال 2007 تا 2015 خدمت کرد.

در این پرونده آمده است: «علی‌رغم نقش عمومی و وظایف رسمی‌اش، بانوی اول دی یونگ، شرکت‌های مستقر در USVI اپستین را مدیریت می‌کرد… از اپستین حقوق، پاداش و سایر مزایا دریافت می‌کرد».

خانه سابق جفری اپستین در جزیره سنت جیمز کوچک در جزایر ویرجین ایالات متحده.

امیلی میچوت | میامی هرالد | گتی ایماژ

بسیاری از جزئیات ادعاهای مربوط به سسیل دی یونگ در پرونده اصلاح شده است، اما در یک بخش بانک می گوید که علاوه بر کار برای شرکت های او، “به طور گسترده از طرف او با مقامات دولتی، از جمله فرماندار، لابی کرده است.”

در بخش دیگری که به شدت ویرایش شده است، این پرونده می گوید که جزایر ویرجین “به فعالیت جنایتکارانه اپستین کمک کردند.” اتهامات خاص در مورد اینکه چگونه دولت این کار را انجام داده است سیاه نمایی می کند.

بخشی از پرونده با عنوان “اپستین بر قانون مجرمان جنسی USVI اعمال نفوذ کرد و نظارت ضعیفی داشت” تقریباً به طور کامل ویرایش شده است. در یکی از بخش‌های ویرایش نشده، وکلای بانک نوشتند: «در حالی که USVI از اقامتگاه‌های اپستین بازدید می‌کرد، این بازرسی‌ها در بهترین حالت مقطعی بودند».

«علیرغم تزریق مستقیم مشوق‌های مالیاتی سودآور، [redacted] و با اجرای ضعیف، اپستین هنوز نمی تواند زنان جوان را بدون کمک مقامات دولتی USVI آزادانه حمل و استثمار کند.”

در این پرونده آمده است: “در ازای پول نقد و هدایای اپستین، USVI زندگی را برای او آسان کرد.” “دولت هر گونه باری را که از وضعیت مجرم جنسی او ناشی می شد کم کرد. و مطمئن شد که هیچ کس در مورد حمل و نقل و نگهداری دختران جوان در جزیره اش سوالات زیادی نپرسد.”

شکایت علیه جی پی مورگان در اواخر دسامبر توسط دادستان کل جزایر ویرجین، دنیس جورج، که یک ماه پیش از آن مبلغ 105 میلیون دلار از دارایی اپستین دریافت کرده بود، تنظیم شد. چند روز پس از طرح شکایت او، برایان جورج را که به مدت چهار سال دادستان کل بود، اخراج کرد.

بر اساس گزارش ها، فرماندار جورج را اخراج کرد زیرا او به او هشدار نداد که قصد دارد از جی پی مورگان، که بزرگترین بانک در ایالات متحده است، شکایت کند.

با وجود اخراج جورج، جزایر ویرجین به شدت به پیگیری دعوی قضایی خود علیه بانک ادامه داده است.

روز سه‌شنبه، یکی دیگر از کنفرانس‌های تلفنی خصوصی با راکف بر سر این پرونده برگزار شد.

یک دفترچه عمومی نتیجه آن کنفرانس را خلاصه کرد که شامل وکلای جزایر ویرجین، جی پی مورگان، جس استالی مدیر سابق جی پی مورگان و یک متهم اپشتاین بود که یک پرونده قضایی جداگانه و مشابه علیه بانک در حال بررسی است. جی پی مورگان در تلاش است هر گونه مسئولیت قانونی را که ممکن است در دعوا داشته باشد به استالی، که نقطه تماس اپستین در بانک بود، منتقل کند.

در این دفترچه آمده است: «مسلمان شدن آلبرت برایان جونیور دستور داده شده تا در 6 ژوئن ادامه یابد.

این ورودی همچنین می گوید که “به همه طرف های غیر از جی پی مورگان دستور داده شده است که فقط از طریق وکیل با افسران و مدیران سابق جی پی مورگان تماس بگیرند.”

CNBC از وکلای جزایر ویرجین و JPMorgan در مورد کنفرانس سه شنبه درخواست اظهار نظر کرد.

اتهامات علیه جفری اپستین در 8 ژوئیه 2019 در شهر نیویورک اعلام شد. اپستین به یک فقره قاچاق جنسی خردسالان و یک فقره توطئه برای مشارکت در قاچاق جنسی خردسالان متهم خواهد شد.

استفانی کیت | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

اپستین، 66 ساله، در آگوست 2019، یک ماه پس از دستگیری و متهم شدنش در دادگاه فدرال منهتن به قاچاق جنسی کودکان، در زندان منهتن خودکشی کرد.

اپستین در سال 2008 به اتهام درخواست رابطه جنسی از یک دختر زیر سن قانونی در ایالت فلوریدا اعتراف کرد و به 13 ماه زندان محکوم شد.

تصاویر آرشیو NBC نشان می دهد که ترامپ در سال 1992 در حال مهمانی با جفری اپستین است

پرونده جنایی قبلی او و دوران زندان او، که در آن زمان برای جی پی مورگان شناخته شده بود، در اواسط دوران تصدی او به عنوان مشتری این بانک اتفاق افتاد، جایی که او از سال 1998 حساب های خود را حفظ کرد تا اینکه بانک در سال 2013 رابطه خود را با او قطع کرد.

پس از آن اپشتین مشتری دویچه بانک شد.

بانک دویچه هفته گذشته موافقت کرد که شکایت دادگاه فدرال منهتن را که توسط یکی دیگر از متهمان اپشتین مطرح شده بود، حل و فصل کند که ادعا می کرد آن بانک از قاچاق جنسی او بهره برده است. دویچه بانک در این معامله ۷۵ میلیون دلار به قربانیان اپشتاین پرداخت خواهد کرد.

دویچه بانک در سال 2020 با پرداخت 150 میلیون دلار جریمه به تنظیم کننده مالی نیویورک به دلیل معاملاتش با اپشتاین و سایر مسائل موافقت کرد.

دیلان ریدل، سخنگوی بانک، هفته گذشته گفت: «ما اشتباه خود را در ورود به اپستین در سال 2013 و ضعف‌های فرآیندهایمان تصدیق می‌کنیم و از اشتباهات و کاستی‌هایمان درس گرفته‌ایم».

– CNBC ایمون جاورز به این گزارش کمک کرد.

تصحیح: برخی از عناوین قبلی این داستان به‌روزرسانی شدند تا املای صحیح نام جفری اپستین را منعکس کنند.