جی پی مورگان پیش بینی تولید ناخالص داخلی 2024 هند را افزایش می دهد، اما می گوید که باد مخالف همچنان ادامه دارد

جی پی مورگان می گوید رشد تولید ناخالص داخلی 6.1 درصدی هند در سه ماهه ژانویه تا مارس نباید غافلگیرکننده باشد.

جی پی مورگان پیش بینی اقتصادی 2024 خود را برای هند افزایش داد – اما فقط اندکی – گفت که رشد این کشور تحت تاثیر کاهش سرعت رشد جهانی قرار خواهد گرفت.

بانک سرمایه گذاری پیش بینی رشد خود در سال 2024 را از 5 درصد به 5.5 درصد افزایش داد. این تجدید نظر به دنبال آخرین داده های تولید ناخالص داخلی این هفته است که نشان می دهد اقتصاد هند در سه ماهه ژانویه تا مارس 6.1 درصد شتاب گرفته است که نسبت به 4.5 درصد در سه ماهه قبل افزایش یافته است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

BofA 4 سهام را برای دستیابی به بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان نام می‌برد - و می‌گوید یکی از آنها 71% صعودی دارد.

CNBC Pro

رادیکا رائو، اقتصاددان ارشد بانک دی‌بی‌اس، گفت: اقتصاد سال را با سرعتی بسیار قوی آغاز کرد زیرا رشد بسیار سریع‌تر یا بسیار بالاتر از آنچه اجماع در بازار بود اتفاق افتاد.

رشد قوی این کشور آسیای جنوبی ناشی از افزایش تقاضای داخلی برای کالاها و خدمات و همچنین صادرات قوی بود.

جی پی مورگان در یادداشتی گفت: «ما تداوم قدرت صادرات خدمات هند و اینکه صادرات کالاها نیز به صورت دوره‌ای بهتر از آنچه انتظار می‌رفت انجام می‌شد، نشان می‌دادیم.

رائو روز پنجشنبه به CNBC “Sreet Signs Asia” گفت: “چندین غافلگیری از جمله تولید، ساخت و ساز و تولید مزرعه وجود داشت … رشد سرمایه گذاری ثابت نیز بهتر عمل کرده است.”

او گفت که اقتصادهایی که شدیداً به تجارت وابسته هستند، شتاب خود را از دست می دهند، اما کشورهایی مانند هند که بر “محرک های ارگانیک” رشد متمرکز شده اند، وضعیت بهتری دارند.

بانک دی‌بی‌اس می‌گوید که اقتصاد هند سال را با «بسیار قوی» آغاز کرد

با این حال، جی پی مورگان همچنان در مورد چشم انداز رشد کشور در سال آینده محتاط است.

اگرچه دولت افزایش مخارج سرانه را اعلام کرده است، اما تبدیل آن به یک چرخه سرمایه گذاری خصوصی گسترده تر به زمان نیاز دارد.

جهانگیر عزیز، رئیس بخش اقتصاد بازارهای نوظهور در جی پی مورگان، گفت که سرمایه گذاری های هند در چند سال اخیر «تحرک چندانی نداشته است».

عزیز گفت: در شش ماه گذشته شاهد کاهش محسوس سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سراسر جهان بوده‌ایم. هر دو چین و هند کاهش یافته اند.

او تأکید کرد: «سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در هند اساساً یکسان شده است… و هزینه‌های عمومی از سرمایه‌گذاری‌های دولت در 10 سال گذشته به میزان 7 درصد کاهش یافته است».

این بانک سرمایه‌گذاری همچنین انتظار دارد که با کاهش رشد جهانی و با پیشروی اقتصادهای پیشرفته‌تر به سمت رکود، صادرات از هند کاهش یابد.

جی پی مورگان گفت: “انتظار می رود که شتاب رشد جهانی در سه ماهه های آینده کند شود و در داخل کشور، تاثیر عادی سازی سیاست پولی با تاخیر احساس خواهد شد.”