جی پی مورگان و سیتی پیش بینی های کل سال اقتصاد چین را افزایش دادند

اقتصاد چین در سه ماهه اول سال 2023 4.5 درصد رشد کرد که بالاتر از انتظارات بود.

استیون هان | لحظه | گتی ایماژ

تحلیلگران جی‌پی مورگان و سیتی پیش‌بینی‌های کل سال خود را برای اقتصاد چین پس از آنکه رشد چشمگیر تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول 4.5 درصدی را در روز سه‌شنبه به دست آورد، افزایش دادند.

جی پی مورگان چشم انداز رشد سال 2023 خود را نسبت به پیش بینی قبلی 6 درصدی به 6.4 درصد افزایش داد و گفت که آخرین گزارش سه ماهه حاکی از رشد بیشتر در آینده است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

اقتصاد چین در حال بهبود است - و این خبر خوبی برای 3 سهام مصرف کننده باشگاه است

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

هایبین ژو، اقتصاددان ارشد چینی جی پی مورگان، در یادداشت سه‌شنبه‌ای گفت: «گزارش تولید ناخالص داخلی قوی در سه ماهه اول به بهبود قوی پس از بازگشایی اشاره می‌کند.

ژو نوشت: «تعدادی از عوامل باعث بازگشت قوی در فعالیت های 1Q، از جمله بازگشت قابل توجه در مصرف و خدمات مربوط به سفر شده است.

او گفت: «قوی‌تر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی کل سال ما را افزایش می‌دهد» و افزود که بهبود چین «احتمالاً در نزدیک‌مدت ادامه خواهد داشت» قبل از اینکه شتاب رشد آن در نیمه دوم سال نرم‌تر شود.

سیتی همچنین پیش‌بینی خود را تا حد اجماع 6.1 درصد نسبت به پیش‌بینی قبلی 5.7 درصد افزایش داد و گفت که اقتصاد چین “به خوبی در مسیر بهبود پس از کووید به رهبری مصرف و خدمات قرار دارد.”

این شرکت افزود که رشد قوی تر از حد انتظار در سه ماهه اول نشان دهنده رشد بیشتر در آینده است.

اقتصاددانان سیتی به رهبری شیانگرونگ یو در یادداشت سه‌شنبه‌ای گفتند: «با توجه به بهبودی معنی‌دار که شاید تنها پس از سال نو چینی آغاز شده باشد، حرکت اساسی می‌تواند قوی‌تر از آن چیزی باشد که عنوان نشان می‌دهد.»

اقتصاددانان سیتی خاطرنشان کردند که در حالی که خدمات در رشد مصرف محور در سه ماهه اول عملکرد بهتری داشتند، اما در پیش بینی های خود محتاط هستند.

اقتصاددانان سیتی نوشتند: “آزاد شدن تقاضای متوقف شده در طول کووید و تعطیلات کمک کرد، اما ما در مورد چشم انداز آن بدون محرک بزرگ و تشدید تخفیف ها محتاط هستیم.”

UBS همچنین پیش بینی خود را برای سال از 5.4 درصد به 5.7 درصد افزایش داد “با توجه به بهبود قوی تر از حد انتظار در سه ماهه اول 2023، که ناشی از بازگشت قوی در مصرف و دارایی بود.”

نشست آوریل در پیش است

سیتی در یادداشت روز سه‌شنبه خود گفت که نشست آتی دفتر سیاسی می‌تواند فرصتی برای سیاست‌گذاران برای افزایش اعتماد بیشتر به بخش خصوصی باشد.

اقتصاددانان سیتی نوشتند: «فکر نمی‌کنیم سیاست‌گذاران راحت عقب بنشینند، زیرا مسائل ساختاری مختلف نیازمند تلاش‌های بیشتر است.» و افزودند که آخرین داده‌های اقتصادی نیاز به محرک‌های بیشتر را کاهش می‌دهد.

آنها گفتند: “با داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول، رهبری عالی می تواند در نشست آوریل دفتر سیاسی برای بحث در مورد مسائل اقتصادی ملاقات کند. ما امسال انتظارات کمی از محرک های اقتصادی داشتیم، و اگر چنین چیزی وجود داشت، داده های سه ماهه اول ممکن است انتظارات محرک را بیشتر کاهش دهد.” .

اطلاعات بیشتر در مورد چین را از CNBC Pro بخوانید

سیتی افزود که سرمایه گذاران باید مراقب سیاست های مربوط به اصلاحات ساختاری پیش رو باشند.

اقتصاددانان سیتی نوشتند: “این سال همچنین می تواند فرصتی برای دولت باشد تا راه حلی جامع و نهادی برای بدهی های دولت محلی ارائه دهد. با تثبیت اقتصاد، اصلاحات ساختاری می تواند موضوع بعدی باشد.”

HSBC همچنین در یادداشتی اعلام کرد که حفظ شتاب بهبود وظیفه سیاست گذاران چین خواهد بود.

اقتصاددانان HSBC به رهبری ارین شین نوشتند: «بازیابی ناهموار است، سرمایه‌گذاری دارایی هنوز به طور کامل تثبیت نشده است، در حالی که رشد سرمایه‌گذاری خصوصی به قلمرو انقباضی کاهش یافته است».

اچ اس بی سی گفت: «بنابراین، پکن باید روی پای خود باقی بماند و حمایت سیاست مستمری را برای حفظ شتاب بهبود ارائه کند.

ریسک صعودی

مورگان استنلی در یادداشت سه‌شنبه‌اش اشاره کرد که می‌تواند اقدامات مشابهی را انجام دهد و گفت که این شرکت ریسک صعودی را برای پیش‌بینی رشد 5.7 درصدی خود در سال تمام می‌بیند.

اقتصاددانان مورگان استنلی به رهبری ژیپنگ کای نوشتند: «خطرات پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی ما برای کل سال 5.7% با توجه به ورود قوی، اکنون به سمت بالا متمایل شده است.

انتخاب سهام و روند سرمایه گذاری از CNBC Pro:

آنها افزودند که به دلیل سطوح پایین تورم در چین، میانگین رشد 4.8 درصدی سه ماهه در دوره باقی مانده از سال “می تواند بیش از حد به دست آید”.

تورم مصرف کننده چین در اوایل این ماه به پایین ترین حد خود در 18 ماه گذشته رسید.

اقتصاددانان مورگان استنلی نوشتند: «رشد متوالی ممکن است در سه ماهه دوم کاهش یابد، زیرا رشد YTD تا حدی توسط تقاضای متوقف شده و عقب نشینی در صادرکنندگان نیروی کار حمایت می شود.

BNP Paribas همچنین اعلام کرد که پیش‌بینی کل سال 5.6% پس از گزارش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول “اکنون به سمت صعودی به نظر می رسد”.

ژاکلین رونگ و شان هی، اقتصاددانان BNP Paribas، نوشتند: «بازیابی مداوم دو سرعتی است، با عملکرد بهتر خدمات نسبت به کالاها و مصرف بهتر از سرمایه گذاری و صادرات.

آنها گفتند: «فروش ملک فضای بیشتری برای بازیابی دارد، اما ما فکر می‌کنیم که سرمایه‌گذاری همچنان با گذر توسعه‌دهندگان به مدل‌های کسب‌وکار کم اهرم و گردش مالی کم خواهد بود.»