جی پی مورگان این ادعا را رد کرد که جیمی دیمون درباره جفری اپستین صحبت کرده است

جیمی دیمون، رئیس و مدیر اجرایی JPMorgan Chase & Co، در جلسه استماع کمیته امور بانکی، مسکن و شهری سنا در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز پنجشنبه، 22 سپتامبر 2022.

آل دراگو | بلومبرگ | گتی ایماژ

جی پی مورگان چیس روز چهارشنبه ادعاهایی را که در گزارش جدیدی ذکر شده بود مبنی بر اینکه جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت، طی سال‌ها درباره مشتری آن زمان بانک، جفری اپستین – یک شکارچی جنسی – با جس استالی، که در آن زمان یکی از مدیران ارشد جی‌پی مورگان بود، صحبت کرده را رد کرد.

پاتریشیا وکسلر، سخنگوی جی‌پی مورگان در مصاحبه‌ای گفت: “ما معتقدیم که این نادرست است. هیچ مدرکی دال بر وقوع چنین ارتباطاتی وجود ندارد – هیچ چیزی در تعداد انبوه اسناد بازبینی شده و هیچ چیزی در حدود ده‌ها سپرده گرفته شده از جمله مدیر عامل خودمان.” بیانیه به CNBC

وکسلر با اشاره به استالی گفت: “کسی که ادعا می کند این حقیقت دارد، در حال حاضر متهم به اعمال وحشتناک و عدم صداقت است – و برکنار نشده است.”

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

اظهارات وکسلر ساعاتی پس از انتشار مقاله ای در وال استریت ژورنال بیان شد که در آن استالی در اسناد قانونی گفته است که سال ها با دیمون در مورد تجارت جی پی مورگان با اپستین در ارتباط بوده است.

اپستین از سال 1998 تا 2013 یکی از مشتریان بانک بود و صدها میلیون دلار را در حساب‌های مختلف نگهداری می‌کرد.

ژورنال گزارش داد: «در اسناد، استالی گفت که دیمون زمانی که اپستین در سال 2006 دستگیر شد و در سال 2008 زمانی که اپستین به جرم جنایت جنسی در فلوریدا اعتراف کرد، با او ارتباط برقرار کرد.

به گزارش ژورنال، “استالی همچنین گفت که دیمون بارها با او در مورد اینکه آیا اپستین را تا سال 2012 به عنوان مشتری حفظ کند یا خیر، ارتباط برقرار کرده است.”

اپستین به دلیل محکومیت در فلوریدا به درخواست رابطه جنسی از یک خردسال، بیش از یک سال در زندان بود، موردی که در آن زمان به طور گسترده گزارش شد.

ژورنال همچنین گزارش داد که اسنادی را مشاهده کرده است که نشان می دهد دیمون و استالی قرار ملاقاتی با اپستین در 2 مارس 2010 داشته اند. جی پی مورگان به آن روزنامه گفته است که دیمون در آن جلسه شرکت نکرده است و این در تقویم مدیر عامل شرکت نبوده است.

دیمون روز جمعه به دلیل دو شکایت مدنی در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن علیه بانکی که جی پی مورگان را متهم به فعال کردن و بهره مندی مالی از قاچاق جنسی توسط اپستین کرده بود، خلع شد.

تصاویر آرشیو NBC نشان می دهد که ترامپ در سال 1992 در حال مهمانی با جفری اپستین است

یک شکایت توسط دولت جزایر ویرجین ایالات متحده، جایی که اپستین در یک جزیره خصوصی اقامت داشت، تشکیل شد. شکایت دیگر توسط یک متهم اپشتین مطرح شد که به دنبال این است که شکایت خود را به عنوان یک دعوای کلاسی از طرف سایر زنان مطرح کند.

شکایت علیه جی پی مورگان توسط یک متهم اپستین ادعا می کند که استالی “بدون هیچ شکی می دانست که اپستین دختران را قاچاق و آزار می دهد.”

جی پی مورگان در پرونده ای در دادگاه ادعا کرده است که استالی فردی است که بدون نام بردن در این دعوا، از “نیروی تهاجمی” برای تجاوز جنسی به یک متهم اپشتین استفاده کرده است.

استالی ارتکاب اشتباه را انکار می کند و همچنین منکر این است که از سوء استفاده اپستین از زنان جوان اطلاع داشته است.

بانک دویچهکه در سال 2013 پس از اینکه جی پی مورگان پس از خروج استالی از بانک روابط خود را با او قطع کرد، به بانک اپستین تبدیل شد، اوایل این ماه با 75 میلیون دلار دعوای حقوقی یکی دیگر از متهمان اپشتین موافقت کرد. این معامله به نفع سایر زنانی خواهد بود که در زمانی که اپشتین مشتری دویچه بانک بود قربانی آن شده بودند.

جی پی مورگان که هر گونه تخلفی را رد می کند، در پرونده های حقوقی ادعا کرده است که استالی مسئول هرگونه مسئولیت مدنی ناشی از استفاده اپستین از وجوهی است که در آن بانک سپرده شده بود تا زنان جوان را به جزایر ویرجین و جاهای دیگر بفرستد تا مورد سوء استفاده او و دیگران قرار گیرند. .

وکسلر هفته گذشته پس از برکناری دایمون گفت: “مدیرعامل ما پس از برکناری وی مجدداً تأیید کرد که همانطور که قبلاً گفته بود هرگز با او ملاقات نکرده است، هرگز به او ایمیلی ارسال نکرده است، به یاد نمی‌آورد که در مورد حساب‌هایش در داخل صحبت کرده باشد و در هیچ تصمیمی در مورد آن دخالت نداشته است. حسابش.”

وکسلر گفت: «بیش از یک میلیون صفحه ایمیل و اسناد دیگر در این مورد تهیه شده است و حتی یک مورد نمی‌تواند نشان دهد که او در تصمیم‌گیری درباره حساب‌های اپستین نقشی داشته است.»

همانطور که گفتیم، اکنون می دانیم که رفتار اپستین هیولاآمیز بود و قربانیان او مستحق عدالت هستند. در گذشته، هرگونه ارتباط با او یک اشتباه بود و ما از آن پشیمان هستیم، اما این کت و شلوارها به اشتباه هدایت می شوند، زیرا ما به او کمک نکردیم که شنیع خود را انجام دهد. جنایات.”

اپستین 66 ساله در آگوست 2019، یک ماه پس از دستگیری مقامات فدرال و متهم کردن او به قاچاق جنسی کودکان، خود را در زندان منهتن کشت.

دیمون از اینکه جی پی مورگان با اپستین تجارت کرده ابراز تاسف کرده است

مدیرعامل شرکت بلومبرگ در مصاحبه ای در 11 می به بلومبرگ گفت: «من خیلی ناراحتم که ما با آن مرد هیچ رابطه ای داشتیم.

“می دانید، ما وکلای برجسته ای داشتیم که ارزیابی می کردند [U.S. Securities and Exchange Commission] اجرا، [Department of Justice]می دانید، و بدیهی است که اگر آن زمان آنچه را که امروز می دانیم می دانستیم، کارها را طور دیگری انجام می دادیم.»

-سی ان بی سی داون گیل به این گزارش کمک کرد.

اگر افکار خودکشی دارید، با آن تماس بگیرید راه نجات خودکشی و بحران در 988 برای پشتیبانی و کمک از یک مشاور آموزش دیده.