جیم جاستیس برای کرسی سنای جو مانچین در ویرجینیای غربی نامزد می شود

فرماندار ویرجینیای غربی جیم جاستیس (راست) و سناتور ایالات متحده جو مانچین (L)، دموکرات ویرجینیای غربی، در یک میزگرد در مورد اپیدمی مواد افیونی با مقامات محلی و ایالتی در اداره بهداشت Cabell-Huntington در هانتینگتون، ویرجینیای غربی، 8 ژوئیه شرکت می کنند. ، 2019.

سائول لوب | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

یک منبع جمهوریخواه نزدیک به فرماندار روز دوشنبه به CNBC گفت، فرماندار جمهوریخواه ویرجینیای غربی، جیم جاستیس، خود را برای راه اندازی کمپین انتخاباتی سنا در سال 2024 این هفته آماده می کند و چالشی احتمالی را برای جو مانچین سناتور دموکرات در یکی از مهم ترین رقابت های سنا کشور ایجاد می کند. .

این منبع با تایید گزارش قبلی پولیتیکو گفت که جاستیس قرار است روز پنجشنبه ساعت 5 بعدازظهر به وقت شرقی در گرین بریر، هتل مجلل وی در وایت سولفور اسپرینگز، این خبر را اعلام کند. این رویداد در 72 سالگی عدالت برگزار می شود.

حرکت مورد انتظار عدالت که در سال 2017 احزاب خود را تغییر داد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین سیاستمداران ایالت قرمز تبدیل شده است، می تواند تلاش های دموکرات ها را برای حفظ اکثریت باریک 51 به 49 در سنا به خطر بیندازد. ویرجینیای غربی شاید بهترین شانس خود را برای تصاحب کرسی دموکرات ها در سال آینده به حزب جمهوری خواه ارائه دهد.

عدالت در مراسم روز پنجشنبه خواهد پیوست منبع GOP گفت که توسط جمعیتی از خانواده، دوستان، همکاران تجاری و دیگران از سراسر ایالت، و افزود که سناتورهای دیگری نیز ممکن است در این مراسم شرکت کنند. این منبع تایید کرد که بولداگ انگلیسی سه و نیم ساله عدالت، بیبی داگ، نیز انتظار می رود که بخشی برجسته از کمپین سنا باشد.

در مسیر مبارزات انتخاباتی، جاستیس قصد دارد از دولت بایدن انتقاد کند، در حالی که خود را با منچین و نامزد اعلام شده حزب جمهوری خواه در تضاد قرار می دهد. این منبع گفت، نماینده الکس مونی.

مانچین، یکی از محافظه‌کارترین دموکرات‌های سنا، گفته است که بدون توجه به برنامه‌های جاستیس، تصمیم نمی‌گیرد تا پایان سال جاری برای انتخابات مجدد شرکت کند یا خیر. این منبع حزب جمهوریخواه در ماه گذشته به CNBC گفت، تیم عدالت بر این باور است که پیشنهاد فرمانداری در سنا می تواند احتمال کمتری برای انتخاب مجدد منچین را ایجاد کند.

عدالت برای رویارویی با مانچین یا یکی دیگر از نامزدهای احتمالی دموکرات، ابتدا باید در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان ایالت، جایی که مونی قبلاً 10 میلیون دلار از باشگاه محافظه کار برای رشد تعهد کرده است، پیروز شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در ویرجینیای غربی بسیار محبوب است، در آخرین انتخابات مجلس نمایندگان از مونی حمایت کرد.

جان فایندلی، مدیر مبارزات انتخاباتی مونی، روز دوشنبه پیشنهاد برنامه ریزی شده عدالت در سنا را “ایده ای وحشتناک” خواند.

فیندلی در بیانیه ای به CNBC گفت: “جیم جاستیس سابقه لیبرالی دارد. رای دهندگان مقدماتی جمهوری خواه به زودی خواهند دید که او یک دموکرات در لباس گوسفند است.”

در همین حال، جمهوری خواهان ملی عدالت را که بنا بر گزارش ها ثروتمندترین ساکن ایالت او است، در تلاش برای کسب کرسی به عنوان یکی از اعضای اصلی استخدام می بینند.

کمیته ملی سناتور جمهوری خواه و رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل، از ایالت کی، عدالت را تشویق کرده اند تا برای این کرسی نامزد شود. او با مدت محدودی از نامزدی مجدد برای فرمانداری برخوردار است.

سخنگویان مانچین بلافاصله به درخواست‌های CNBC برای اظهارنظر در مورد برنامه‌های اعلامیه عدالت پاسخ ندادند.

اگر مانچین تصمیم بگیرد برای سومین دوره نامزد نشود، دموکرات‌ها با چالش بسیار ترسناک‌تری روبرو خواهند شد تا هر کدام از نامزدهای جمهوری‌خواه از انتخابات مقدماتی خارج شوند، کرسی را حفظ کنند.

اما اگر مانچین دوباره نامزد شود، پیروزی به سختی تضمینی است. علیرغم مزیت فعلی، سینه جنگی سنگین و شهرت برای جدایی از دموکرات‌های دیگر، وابستگی حزبی مانچین ممکن است مانع بزرگی برای غلبه بر آن در ایالتی باشد که در سال 2020 تقریباً 40 امتیاز به ترامپ رای داد.

مانچین آخرین رقابت خود در سنا در سال 2018 را تنها با 3 درصد برنده شد.

عدالت قرار است نامزدی سنا خود را در محل اقامت خود اعلام کند و به این ترتیب تجارت و سیاست فرماندار را در هم آمیزد. این پویایی در تحقیقات ProPublica در سال 2019 مورد بررسی قرار گرفت و انتقادات منچین را به همراه داشت.