جیم جاستیس برای کرسی جو مانچین در سنا در سال 2024 شرکت می کند

جیم جاستیس، فرماندار ویرجینیای غربی، سگ بچه‌اش را در حالی که به پایان سخنرانی خود در مجلس نمایندگان در ساختمان کنگره ایالت ویرجینیای غربی در چارلستون، و. .

کریس دورست | چارلستون گازت | AP

جیم جاستیس، فرماندار جمهوری‌خواه ویرجینیای غربی، روز پنج‌شنبه کمپین انتخاباتی خود را برای کرسی مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر در اختیار سناتور دموکرات فعلی جو منچین است.

حرکت مورد انتظار عدالت که در سال 2017 احزاب را تغییر داد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین سیاستمداران ایالت قرمز تبدیل شده است، می تواند تلاش های دموکرات ها برای حفظ اکثریت اندک خود در سنا را به خطر بیندازد.

جاستیس در مراسم آغاز کارزار انتخاباتی پنجشنبه در گرین بریر، هتل مجلل وی در وایت سولفور اسپرینگز، ویرجینیای غربی گفت: «مثل دیوانه وار متنفرم.

فرماندار سوابق محافظه کارانه خود را در مورد مسائلی از جمله قوانین سقط جنین – “سخت ترین از سخت ترین ها” – و انتخاب مدرسه تبلیغ کرد.

عدالت روی یک چهارپایه چوبی نشسته بود در حالی که به جمعی از حامیانش خطاب می کرد، در حالی که بیبی داگ، بولداگ انگلیسی 3 و نیم ساله فرماندار و جانشین عملاً کمپین انتخاباتی، در یک صندلی راحتی قرمز رنگ در کنار او نشسته بود.

مانچین، یکی از محافظه‌کارترین دموکرات‌های مجلس، گفته است که بدون توجه به برنامه‌های عدالت، تصمیم نمی‌گیرد تا پایان سال جاری برای انتخابات مجدد شرکت کند یا خیر. کرسی او یکی از قابل برنده ترین کرسی ها برای جمهوری خواهان در انتخابات سال آینده در نظر گرفته می شود.

مانچین در بیانیه‌ای صبح روز پنج‌شنبه پس از اخبار مربوط به این موضوع گفت: «من روی انجام کاری که مردم ویرجینیای غربی من را برای انجام آن انتخاب کرده‌اند تمرکز لیزری دارم – کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، محافظت از تأمین اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی، تقویت امنیت انرژی آمریکا و نظم بخشیدن به خانه‌های مالی‌مان». پیشنهاد مجلس سنا

مانچین گفت: «اما اشتباه نکنید، در هر مسابقه ای که شرکت کنم برنده خواهم شد.

این سناتور اواخر صبح پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “اجازه دهید بازی ها شروع شود.”

در حالی که مانچین در ماه‌های اخیر رویکرد خصمانه‌ای را علیه اکثریت حزب خود در پیش گرفته است، او می‌تواند بهترین امید آنها برای حفظ اکثریت آنها در سال 2024 باشد، زمانی که آنها از 23 کرسی از 34 کرسی مجلس سنا دفاع خواهند کرد.

اگر مانچین تصمیم بگیرد برای سومین دوره نامزد نشود، انتظار می‌رود که دموکرات‌ها کرسی را به هر نامزد جمهوری‌خواه از انتخابات مقدماتی سنای ویرجینیای غربی از دست بدهند. نماینده الکس مونی، نماینده RW.Va.، که در آخرین انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت شد، پیش از این وارد رقابت های سنا شده است.

جان فیندلی، مدیر مبارزات انتخاباتی مونی، پیش از اعلام فرمانداری، در بیانیه‌ای گفت: «جیم جاستیس فقط یک جو منچین دیگر است». این بیانیه عدالت را متهم کرد که از “بزرگترین افزایش مالیات در تاریخ ویرجینیای غربی” حمایت می کند، که در تقابل با اظهارات خود عدالت در مورد امضای بزرگترین کاهش مالیات ایالت در ماه گذشته است.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، عدالت در کنار ترامپ بود که زمانی که ترامپ اعلام کرد به حزب جمهوری‌خواه تغییر خواهد کرد، و او پیش از آغاز کارزار انتخاباتی‌اش در سنا با رئیس‌جمهور سابق تلفنی صحبت کرده است. سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اگر مانچین سعی کند روی صندلی خود بماند، پیروزی به سختی تضمینی است. علیرغم برتری فعلی، سینه جنگی سنگین و شهرت او به دلیل جدایی از دموکرات‌ها، وابستگی حزبی مانچین ممکن است مانعی بزرگ برای غلبه بر آن در ایالتی باشد که در سال 2020 تقریباً 40 امتیاز به ترامپ رای داد.

مانچین آخرین رقابت خود در سنا در سال 2018 را تنها با 3 درصد برنده شد. مانچین در حالی که کرسی خود را در معرض تهدید قرار می دهد، به طور فزاینده ای از جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و دموکرات های دیگرش انتقاد می کند و حتی قول داده است که به آن رای دهد. لغو قانون کاهش تورم، لایحه مخارج امضای بایدن که او به تصویب آن کمک کرد.

فرماندار، که مدتی در این نقش محدود است، به شدت توسط جمهوری خواهان ارشد، از جمله سناتور استیو دینز از مونتانا، رئیس کمیته ملی سناتور جمهوریخواه، و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا از کنتاکی، تشویق شده بود که برای مجلس سنا نامزد شود.

دینز در بیانیه ای گفت: “جیم جاستیس یک برنده ثابت شده است که سابقه ایجاد شغل، کاهش مالیات و مبارزه برای ارزش های محافظه کارانه او را به یکی از محبوب ترین فرمانداران کشور تبدیل کرده است.”

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC را بخوانید:

انتخاب جاستیس برای اعلامیه‌اش قابل توجه است: اختلاط فرماندار از فعالیت‌های سیاسی و تجاری‌اش در تحقیقات ProPublica در سال 2019 مورد بررسی قرار گرفت. مانچین، در آن گزارش، از استفاده عدالت از اقامتگاهش انتقاد کرد و گفت: «این اسمش خدمات عمومی است نه سلف سرویس».

جاستیس که روز پنج شنبه تولد 72 سالگی خود را نیز جشن می گیرد، در The Greenbrier با جمعی از خانواده، دوستان و دیگران از سراسر ایالت همراه شد.

سناتور شلی مور کاپیتو، سناتور جوان جمهوری خواه ویرجینیای غربی، و سناتور لیندسی گراهام، از RS.C، عدالت را قبل از روی صحنه بردن ستایش کردند.

گراهام گفت: “جیم جاستیس می داند که چگونه برای افرادی که نمایندگی می کند، ارائه دهد. او این کار را در ایالت شما انجام داده است.” او از اسلحه های شما محافظت می کند و با کیف پول شما خوب است.

مانچین گفته است که اگر قرار باشد در انتخابات سراسری با عدالت روبرو شود، مایل است “رابطه شخصی و دوستی” خود را با عدالت حفظ کند. اما می‌توان انتظار داشت که عدالت، خودش و کارنامه‌اش را با مانچین و مونی، در حالی که به دنباله‌ی اصلی کمپین می‌رود، متضاد کند.