جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان از رابطه جفری اپستین پشیمان است

واشنگتن، دی سی – 22 سپتامبر: جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان چیس و شرکت در جلسه استماع کمیته امور بانکی، مسکن و امور شهری مجلس سنا در 22 سپتامبر 2022 در واشنگتن دی سی شهادت می دهد. این کمیته جلسه استماع نظارت سالانه بر بزرگترین بانک های کشور را برگزار کرد. (عکس از درو آنگرر/گتی ایماژ)

درو انگرر | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

جی پی مورگان چیس جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت، در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه گفت که بسیار ناراحت است که بانک با جفری اپستین رابطه تجاری داشته است – اما مسئولیت قانونی این شرکت در قبال قاچاق جنسی این شکارچی مرده را رد کرد.

دیمون همچنین در مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ گفت که اگر جی‌پی مورگان همه چیزهایی را که در سال‌های اخیر در مورد مشتری سابقش اپستین عمومی شده است می‌دانست، «ما کارها را به گونه‌ای دیگر انجام می‌دادیم».

دیمون قرار است از 26 مه برای دعاوی مدنی که توسط دولت جزایر ویرجین ایالات متحده و یک متهم آزار جنسی اپشتین در دادگاه فدرال منهتن تنظیم شده است، اظهار نظر کند. شکایت‌ها جی‌پی مورگان را متهم می‌کنند که از قاچاق جنسی اپستین استفاده کرده و از آن سود می‌برد، که شامل فرستادن زنان جوان به جزایر ویرجین می‌شد تا توسط او و دیگران در جزیره خصوصی‌اش در آنجا مورد آزار قرار گیرند.

پرونده های دادگاه این هفته با جزئیات نشان می دهد که برای سال ها کارمندان JPMorgan نگرانی های خود را در مورد داشتن اپستین به عنوان مشتری با یکدیگر در میان گذاشتند – خیلی قبل از اینکه بانک رابطه خود را با او قطع کند.

دیمون روز پنجشنبه به بلومبرگ گفت: «من خیلی ناراحتم که ما با آن مرد هیچ رابطه ای داشتیم.

“می دانید، ما وکلای برجسته ای داشتیم که ارزیابی می کردند [U.S. Securities and Exchange Commission] اجرا، [Department of Justice]می دانید، و بدیهی است که اگر آن زمان آنچه را که امروز می دانیم می دانستیم، کارها را طور دیگری انجام می دادیم.»

دیمون گفت: «اما این بسیار مایه تاسف است و من برای این زنان احترام عمیقی قائلم.

او گفت: «این بدان معنا نیست که ما در قبال اقدام یک فرد مسئول هستیم، اما من برای آنها احترام عمیقی قائلم، قلبم با آنها می‌سوزد.

اپستین که از سال 1998 مشتری بانک بود و میلیون‌ها دلار سپرده داشت، در سال 2008 به اتهام درخواست رابطه جنسی از یک دختر زیر سن قانونی در ایالت فلوریدا اعتراف کرد. او به 13 ماه زندان محکوم شد.

با وجود این اعتقاد، اپستین تا سال 2013 مشتری JPMorgan باقی ماند.

عکسی از جفری اپستین که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر شد.

منبع: وزارت دادگستری آمریکا

جی پی مورگان اخیراً تلاش کرده است که مسئولیت حقوقی رابطه خود با اپستین را به جس استالی، رئیس سابق بانکداری سرمایه گذاری در این شرکت، که در طول سال‌ها زمانی که اپستین مشتری بود، ارتباط نزدیکی با اپستین داشت، منتقل کند.

اما در جلسه دادگاه در ماه مارس، یک وکیل جزایر ویرجین به قاضی جد راکف گفت که “جمی دیمون در سال 2008 می دانست که مشتری میلیاردر او یک قاچاقچی جنسی است.”

“اگر استالی یک کارمند سرکش است، چرا جیمی دیمون نیست؟” وکیل، میمی لیو، در آن جلسه گفت.

لیو گفت: «استالی می‌دانست، دیمون می‌دانست، جی‌پی مورگان چیس می‌دانست» درباره رفتار جنایتکارانه اپستین. آنها همه قوانین را زیر پا گذاشتند تا در ازای ثروت، ارتباطات و ارجاعات اپشتین، قاچاق جنسی او را تسهیل کنند.»

لیو گفت که بانک باید تراکنش‌های نقدی مشکوک و حواله‌های سیمی توسط اپشتاین را که شامل ارسال صدها هزار دلار به چندین زن می‌شد، علامت‌گذاری می‌کرد.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

یکی از وکیل JPMorgan در آن جلسه انکار کرد که دیمون “دانش خاصی” در مورد اپستین داشته است و سخنگوی بانک گفته است “جمی دیمون هیچ به یاد نمی آورد که حساب های اپستین را بررسی کرده باشد.”

اپستین در آگوست 2019، یک ماه پس از دستگیری به اتهام قاچاق جنسی کودکان، خود را در زندان نیویورک کشت.

از آن زمان، تعدادی از دوستان و همکاران سابق اپستین، از جمله دونالد ترامپ، بیل کلینتون و شاهزاده اندرو بریتانیا، به دلیل روابط خود با این شکارچی مورد انتقاد قرار گرفتند.

تصاویر آرشیو NBC نشان می دهد که ترامپ در سال 1992 در حال مهمانی با جفری اپستین است

استالی در نوامبر 2021 به دلیل روابطش با اپستین از سمت مدیرعاملی بارکلیز کنار رفت.

ایمیلی در 2 نوامبر 2006 که این هفته در پرونده های دادگاه برای یکی از شکایات علیه JPMorgan منتشر شد، نگرانی یک مقام ارشد بانک در مورد اپستین را برجسته می کند.

این ایمیل از طرف Ann Borowiec، رئیس وقت روابط سرمایه گذار JPMorgan، برای Staley که در آن زمان مدیر عامل بخش مدیریت دارایی JPMorgan بود، ارسال شد. موضوع پیام این است: “اپشتاین- لطفا با من تماس بگیرید.”

Borowiec این پیام را با درخواست از Staley که در هواپیما به هنگ کنگ بود، آغاز کرد تا در صورت امکان با او تماس بگیرد تا در مورد جلسه ای که تیمش قرار است برگزار کند، ظاهراً با اپستین.

او نوشت: «همچنین، با انجام کمی دقت، نگرانی‌هایی در مورد ریسک بالای این مشتری دارم. “ما سابقه بدی در زمینه ریسک در داخل داریم… همانطور که می دانید. آیا جفری در اینجا درگیر خواهد بود؟ ما در اینجا چگونه ریسک را مدیریت می کنیم. لطفا تماس بگیرید. Thx Ann.”

در ژانویه 2011، چندین سال پس از اعتراف اپستین به پرونده ایالت فلوریدا و تبدیل شدن به یک مجرم جنسی ثبت شده، یکی از مدیران اجرایی جی پی مورگان به نام مریان رایان، که یک مدیر انطباق بود، ایمیلی به فیلیپ دلوکا، مدیر انطباق بانک نوشت و خاطرنشان کرد: “جلسه واکنش سریع در مورد اپستین، PB شلخته [private banking] مشتری.”

دلوکا پاسخ داد، “این پسری است که دختران جوان را دوست دارد، درست است؟ امیدوارم آنها غار نکنند!”

یک زنجیره ایمیل در ژوئن 2013 بین رایان و دلوکا حاوی ضمیمه‌ای است که جزئیاتی از رابطه بانک با اپستاین را توضیح می‌دهد «که قبلاً به کمیته ریسک شهرت PB تشدید شده بود».

ایمیل اشاره می کند که در ژوئیه 2008، PB Risk “جفری اپستین را به AML معرفی کرد. [Anti-Money Laundering] تحقیقات برای فعالیت نقدی بیش از حد.”

“به طور مشابه، در طول بررسی فعالیت معاملاتی، یک بررسی منبع باز گزارش های رسانه ای چندین مقاله منفی رسانه ای را به همراه داشت که ادعا می کردند ارتباط بین جفری اپستین و تجارت تن فروشی/جنس زیر سن قانونی وجود دارد.”

بخش کپی شده از ایمیل ادامه می دهد که تحقیقات AML و PB Risk بحث هایی را انجام دادند که “دوباره تایید کرد” آنها سابقه منفی اپستین را مستند کرده اند و “او را در معرض خطر قرار می دهند.” این بخش خاطرنشان می کند که در اکتبر 2010 تحقیقات AML “داستان های خبری را تشدید کرد که حاکی از علاقه مجدد مجری قانون به اپستین بود و درخواست یک تماس با واکنش سریع را داشت.”

یک زنجیره ایمیل با DeLuca روی آن نشان می دهد که یک تماس پاسخ سریع در ژانویه 2011 برگزار شد، پس از آن اپستین دوباره به عنوان مشتری حفظ شد، اما توافقی صورت گرفت که «کاترین کیتینگ و ویلیام لنگفورد به جس استالی توضیح دهند که چگونه وجود اپستاین وجود دارد. این رابطه می تواند پروژه قاچاق انسان را تضعیف کند که در حال حاضر در تحقیقات AML در حال انجام است.”

این پروژه مبارزه با پولشویی توسط لنگفورد، که قبل از پیوستن به JPMorgan در سال 2006، یک مقام سیاست گذاری نظارتی در شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری (FinCEN) بود، رهبری شد.

در این ایمیل آمده است: «لنگفورد اشاره کرد که استیون کاتلر را در مورد مطبوعات و اپتیک‌های بالقوه مرتبط با حفظ رابطه اپشتین و در عین حال رهبری تلاش‌های قاچاق انسان در AML را معرفی کرده است».

در پایان ایمیل آمده است: “بدون تغییر در حفظ”.