جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان می‌گوید جفری اپستین می‌توانست بوت شده باشد

جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان، در جریان افتتاح دفتر مرکزی جدید بانک جی پی مورگان ایالات متحده در فرانسه در 29 ژوئن 2021 در پاریس، نگاه می کند.

میشل اویلر | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

جی پی مورگان چیس مدیر عامل شرکت جیمی دیمون هفته گذشته شهادت داد که مری اردوز، یکی از مدیران ارشد بانک که نگرانی هایی در مورد جفری اپستین شکارچی جنسی داشت، بر اساس متنی که روز چهارشنبه توسط CNBC به دست آمد، او را به عنوان یک مشتری قدیمی معرفی کرد. .

شهادت دیمون در روز جمعه پس از افشای اردوس در اظهارات خود انجام شد مبنی بر اینکه او در اوایل سال 2006 از ادعاهایی که اپستین متهم به پرداخت پول نقد برای آوردن دختران زیر سن قانونی و زنان جوان به خانه اش شده بود آگاه بوده است. دو شکایت علیه بانک مدعی است که اپستین از پول حساب های جی پی مورگان خود برای قاچاق جنسی زنان جوان استفاده کرده است.

در حین استیضاح، ایمیلی به دیمون نشان داده شد که استفان کاتلر کاتلر، مشاور عمومی آن زمان جی‌پی مورگان، در 21 ژوئیه 2011 به اردوز درباره اپستین فرستاد.

کاتلر در آن ایمیل نوشت: “من می خواهم آن را پشت سر بگذارم و او را پشت سر بگذارم. نه فردی که باید با او تجارت کنیم.”

کاتلر یک روز قبل در ایمیلی به اردوس، یکی دیگر از مدیران ارشد، جس استالی، و دو مدیر بانک دیگر، به گفته وکیلی که در حین سپرده گذاری از دیمون بازجویی می کرد، نوشت: «این به هیچ وجه فرد شریفی نیست.

کاتلر در آن ایمیل افزود: “او نباید مشتری باشد.”

استالی دوست اپستین بود و از خانه‌های او در منهتن و جزایر ویرجین ایالات متحده بازدیدهای اجتماعی داشت.

دیمون شهادت داد که هنگام ارسال ایمیل کاتلر از آن مطلع نبود.

یک وکیل به دیمون گفت: کاتلر در اظهارات خود در هفته گذشته، “با سوگند شهادت داد که جس استالی و مری اردوز تصمیم گرفتند اپستین را به عنوان مشتری بانک حفظ کنند.”

دیمون روز جمعه شهادت داد که «آقای کاتلر اختیار نهایی را داشت که اگر فکر می‌کرد خیلی زیاده‌روی شده بود، او را بیرون کند».

دیمون، ظاهراً با اشاره به ادعای کاتلر مبنی بر اینکه تصمیم برای حفظ اپستین توسط استالی و اردوز گرفته شده است، گفت: «او تصمیمات مربوط به شهرت را به شخص دیگری واگذار می کرد.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

اپستین در سال 2013، دو سال پس از ارسال ایمیل‌ها و پنج سال پس از اعتراف به اتهامی در ایالت فلوریدا مبنی بر درخواست رابطه جنسی از یک خردسال، به عنوان مشتری خاتمه یافت.

در نتیجه این محکومیت، او مجبور شد به عنوان مجرم جنسی ثبت نام کند.

یک وکیل در حین سپرده گذاری از دیمون پرسید: “به عنوان مدیر عامل خصوصی [banking] یا مدیریت دارایی و ثروت، مری اردوز می توانست تصمیم بگیرد جفری اپستاین را به عنوان مشتری، به عنوان مشتری، JPMorgan خاتمه دهد. درست است؟”

دیمون پاسخ داد: “به طور کلی می گویم این درست است، بله.”

Erdoes در اظهارات قبلی خود شهادت داد که JPMorgan در سال 2013 پس از اینکه متوجه شد که برداشت‌های اپستین از حساب‌هایش برای «پول نقد واقعی» بوده است، جی‌پی مورگان را به عنوان مشتری کنار گذاشت.

دیمون در مورد اردوس و کاتلر شهادت داد: “من به هر دوی آنها اعتماد و احترام دارم.”

دیمون با اشاره به اظهارات خود مبنی بر اینکه اگر اپستین را در آن زمان از رفتارش می دانست، به عنوان مشتری خاتمه می داد، گفت: «نظر من این است که او می دانست که امروز چه می دانست، دقیقاً همان چیزی را می گفت که من گفتم. . “احتمالی وجود دارد که جس می دانسته است، به همین دلیل آنها متفاوت هستند.”

دیمون روز جمعه شهادت داد که به او اطلاع داده نشده بود که اپستین در فلوریدا به دلیل جرایم جنسی در سال 2006 یا نگرانی های دیگری درباره او که دیگران در بانک مطرح کرده بودند، متهم شده است.

دیمون با اشاره به زمانی که اپستین به اتهام قاچاق جنسی کودکان در فدرال دستگیر شد، گفت: «من به یاد نمی‌آورم چیزی درباره جفری اپستین بدانم تا زمانی که داستان‌ها در سال 2019 منتشر شد.

دیمون می‌گوید: “از این که حتی نمی‌شناختم شگفت‌زده شدم، تقریباً هیچ‌وقت نام آن مرد را نشنیده بودم. و چقدر با افراد زیادی درگیر بود.”

سپس یک وکیل پرسید: “آیا می‌دانستید که جفری اپستین شما را به عنوان کاندیدای وزارت خزانه‌داری به مخاطبین معرفی می‌کند؟”

دیمون پاسخ داد: نه.

جی پی مورگان در دو پرونده قضایی متهم به فعال کردن و بهره مندی از قاچاق جنسی توسط اپستین است که در اوت 2019 در زندان منهتن خود را به قتل رساند.

یکی از شکایت ها توسط دولت جزایر ویرجین ایالات متحده مطرح شد، جایی که اپستین در یک جزیره خصوصی اقامت داشت و در آنجا چندین زن جوان را مورد آزار جنسی قرار داد.

شکایت دیگر توسط یک متهم اپستین با نام مستعار جین دو مطرح شد که به دنبال تأیید شکایت به عنوان یک دعوای دسته جمعی برای سایر قربانیان است.

دیمون در مقر جی‌پی مورگان در نیویورک توسط وکلای شاکیان و استالی، که جی‌پی مورگان معتقد است مسئول هر گونه مسئولیت مدنی است که هیئت منصفه تشخیص دهد، عزل شد.

دیمون در پاسخ به این سوال که آیا متهمان اپستین مستحق عذرخواهی هستند، گفت: «فکر می‌کنم اتفاقی که برای این زنان افتاد فجیع است و من از حجم قاچاق انسان وحشت دارم.

و من بدم نمی‌آید که شخصاً از آنها عذرخواهی کنم، نه به این دلیل که ما مرتکب جرمی شده‌ایم، ما این کار را نکردیم، و نه به این دلیل که معتقدیم مسئولیم، بلکه هر چیز بالقوه‌ای، چه نقش کوچکی که می‌توانستیم آن را کاهش دهیم یا کمک کنیم. سریع‌تر یا چیزی شبیه آن را بگیرید، یا سریع‌تر به مجریان قانون برسانید یا از مجریان قانون بخواهید سریع‌تر به آن واکنش نشان دهند، که مشخصا این کار را نکردند، می‌دانید، من از آنها عذرخواهی می‌کنم.»

او گفت: برای آن، بله.

وال استریت ژورنال اوایل چهارشنبه گزارش داد که اسناد قانونی در این پرونده ها نشان می دهد که استالی در طول سال ها با دیمون درباره اپستین صحبت کرده است، از جمله زمانی که اپستین در فلوریدا در سال 2006 دستگیر شد و دو سال بعد در آن پرونده اعتراف کرد.

ژورنال گزارش داد: “استالی همچنین گفت که دیمون بارها با او در مورد اینکه آیا اپستین را به عنوان مشتری تا سال 2012 حفظ کند یا خیر، ارتباط برقرار کرده است.”

یکی از سخنگویان جی پی مورگان در بیانیه ای درباره مقاله ژورنال گفت: “ما معتقدیم که این نادرست است.”

پاتریشیا وکسلر، سخنگوی این سازمان گفت: “هیچ مدرکی مبنی بر وقوع چنین ارتباطاتی وجود ندارد – هیچ چیزی در تعداد انبوه اسناد بازبینی شده و هیچ چیزی در نزدیک به ده ها سپرده گرفته شده، از جمله مدیر عامل خودمان.”

وکسلر بعداً جمعه به CNBC گفت: “اگر شرکت معتقد بود که او درگیر یک عملیات قاچاق جنسی در حال انجام است، اپستین به عنوان مشتری حفظ نمی شد.”

وکسلر گفت: «در گذشته، متأسفیم که او همیشه مشتری بوده است.