جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، با لباس جفری اپستین برکنار شد

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس، در حالی که ساختمان کنگره آمریکا را ترک می‌کند، پس از یک جلسه اعلام‌نشده با رهبر اکثریت سنای آمریکا، شومر، که بنا بر گزارش‌ها درباره احتمال عدم پرداخت بدهی آمریکا در خارج از ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن، 17 مه 2023 بود، با خبرنگاران صحبت می‌کند.

اولین هاکستین | رویترز

جی پی مورگان چیس جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت، روز جمعه در جلسه ای در نیویورک شهادت داد که هیچ دخالتی در حساب های مشتری قدیمی جفری اپستین نداشته است.

دیمون به دلیل شکایت هایی که جی پی مورگان را به تسهیل و سود بردن از قاچاق جنسی زنان جوان توسط اپستین متهم می کرد، خلع شد، که او با پولی که در آنجا سپرده بود، تأمین مالی کرد.

سخنگوی بانک گفت: «در واریز امروز، مدیرعامل ما بارها تأیید کرد که هرگز با او ملاقات نکرده است، هرگز به او ایمیل نزده است، به خاطر نمی‌آورد که در مورد حساب‌هایش در داخل صحبت کرده باشد و در هیچ تصمیمی درباره حسابش دخالت نداشته است.» «میلیون‌ها و میلیون‌ها ایمیل و اسناد دیگر در این مورد تهیه شده‌اند و حتی یک مورد هم نمی‌تواند نشان دهد که او نقشی در تصمیم‌گیری درباره حساب‌های اپستین داشته است.»

این سخنگو افزود: «همانطور که گفتیم، اکنون می دانیم که رفتار اپستین هیولاآمیز بود و قربانیان او سزاوار عدالت هستند. در گذشته، هرگونه ارتباط با او یک اشتباه بود و ما از آن متأسفیم، اما این کت و شلوارها به اشتباه هدایت می شوند زیرا ما به او کمک نکردیم تا جنایات فجیع خود را انجام دهد.»

دیمون به دفتر مرکزی جی پی مورگان در منهتن سپرده شد. این بانک قبلاً تلاش خود برای رد شکایات شاکیان – دولت جزایر ویرجین ایالات متحده و یک متهم ناشناس اپشتین – را از دست داد.

شکایت‌ها ادعا می‌کنند که جی‌پی مورگان، بزرگترین بانک در ایالات متحده، اپستین را حتی پس از اینکه متوجه شد به دلیل آزار جنسی دختران زیر سن قانونی در فلوریدا تحت بازجویی قرار گرفته است و پس از اعتراف او به جرم ایالتی در آنجا در سال 2008، به عنوان یک مشتری نگه داشته است. جزئی.

این بانک در شکایات دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن متهم است که این کار را به منظور حفظ اپستین که ده ها میلیون دلار در حساب های خود در آنجا نگه داشته است، علی رغم نگرانی های داخلی در مورد شهرت لزج خود، انجام داده است.

جزایر ویرجین می‌گوید اپستین از برداشت‌های مکرر پول نقدی که از آن حساب‌ها می‌گرفت برای پرداخت هزینه سفر زنان جوان به قلمرو آمریکا استفاده می‌کرد تا او و دیگران بتوانند از آنها در اقامتگاهش در جزیره خصوصی که متعلق به او بود سوء استفاده کنند.

«قاچاق انسان بود [principal] تجارت حساب‌هایی که اپستین در JPMorgan داشت.»

سپرده دیمون به صورت خصوصی گرفته می شود. سؤالاتی که از او پرسیده می‌شود و پاسخ‌هایی که می‌دهد تنها در صورتی علنی می‌شوند که در پرونده‌ها و دادرسی‌های دادگاه استفاده شوند یا درز پیدا کنند.

JPMorgan بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC را بخوانید:

علاوه بر بازجویی از دیمون تحت سوگند، جزایر ویرجین احضاریه های متعددی را صادر کرده است که به دنبال اسناد مربوط به اپستین و جی پی مورگان از تعدادی از افراد سرشناس است که دولت مظنون است که اپستین سعی کرده آنها را به عنوان مشتریان دیگر بانک استخدام کند.

شامل می شوند تسلا ایلان ماسک، مدیرعامل، لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، مایکل اویتز، مدیر اجرایی سابق دیزنی، توماس پریتزکر، مدیر اجرایی هتل هایت و مورت زاکرمن، سرمایه گذار میلیاردر املاک و مستغلات.

رسوب دیمون بیش از یک هفته پس از آن انجام می شود بانک دویچه موافقت کرد که 75 میلیون دلار به قربانیان اپشتین بپردازد تا دعوای دسته جمعی یکی از متهمان او را حل و فصل کند. دویچه بانک پس از اینکه جی پی مورگان روابط خود را با او در سال 2013 قطع کرد، پس از 15 سال حفظ اپشتین، به عنوان یک مشتری پذیرفته شد.

جی پی مورگان گفته است که دیمون از سال 1998 تا 2013، سالی که جی پی مورگان رابطه خود را با او قطع کرد، حساب‌های اپستین را بررسی نکرده بود.

اپستین شش سال بعد، یک ماه بعد از اینکه مقامات فدرال او را به قاچاق دختران برای رابطه جنسی متهم کردند، در زندان نیویورک در اثر خودکشی درگذشت.

جی پی مورگان عقب می راند

جی پی مورگان، در شکایتی مرتبط، گفته است که مسئولیت مدنی ناشی از رفتار اپستین بر عهده جس استالی، مدیر اجرایی سابق آن است که از دوستان اپستین و مخاطب اصلی تجاری او در بانک بود.

استالی که او نیز هرگونه تخلفی را انکار می کند، اوایل این هفته تلاش برای رد شکایت جی پی مورگان علیه او را که از جمله به دنبال بازپرداخت 80 میلیون دلار غرامت از او بود، باخت.

علاوه بر تلاش برای انداختن تقصیر به استالی، جی پی مورگان این هفته در یک پرونده قضایی، جزایر ویرجین را به “همدستی در جنایات جفری اپستین” متهم کرد.

این پرونده می‌گوید که جزایر ویرجین به این دلیل که اپشتین زنان جوان را قاچاق می‌کرد، به این دلیل که به مقامات بلندپایه آنجا پول، نصیحت و لطف می‌کرد، نگاه دیگری داشت.

این پرونده به طور مشخص می گوید که اپستین برای فرزندان جان دی یونگ و همسرش سیسیل، زمانی که جان به عنوان فرماندار جزایر ویرجین خدمت می کرد و زمانی که سیسیل برای مدیریت شرکت هایش در منطقه برای اپشتاین کار می کرد، شهریه پرداخت می کرد.

سیسیل همچنین تلاش هایی را برای تضمین ویزای دانشجویی برای زنان جوان مرتبط با اپشتاین انجام داد و “مجرای اصلی او برای انتشار پول و نفوذ در سراسر دولت USVI” بود.

واشنگتن پست روز جمعه جزئیاتی را منتشر کرد که قبلاً از مری اردوز، مدیر بخش مدیریت دارایی و دارایی جی پی مورگان گرفته شده بود.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، اردوس در سال 2011 در ایمیلی به یکی دیگر از مدیران بانک پس از اینکه متوجه شد وضعیت اپستین به عنوان یک مجرم جنسی در نتیجه محکومیت او در فلورید تأیید شده است، نوشت: «اوه پسر».

این روزنامه گفت که “حداقل ششمین باری بود که اردوس… از مشکلات حقوقی کیفری یا مدنی اپستین به دلیل جرایم جنسی مطلع می شد.”