جو بایدن کارزار انتخاباتی مجدد در سال 2024 را اعلام کرد

پرزیدنت جو بایدن روز سه شنبه در حالی که به دنبال جلب نظر آمریکایی هایی است که از تورم سرسختانه بالا خسته شده اند یا نگران توانایی او برای خدمت برای دومین دوره در کاخ سفید هستند، نامزدی خود را برای انتخاب مجدد آغاز کرد.

“وقتی چهار سال پیش برای ریاست جمهوری نامزد شدم، گفتم ما در نبردی برای روح آمریکا هستیم. و هنوز هم هستیم. سوالی که با آن روبرو هستیم این است که آیا در سال های آینده آزادی بیشتری داریم یا آزادی کمتری داریم. حقوق بیشتر یا بایدن در ویدئویی که کمپین خود را اعلام می کند، می گوید. “من می‌دانم که پاسخ را می‌خواهم و فکر می‌کنم شما هم انجام دهید. اکنون زمانی نیست که از خود راضی باشم. به همین دلیل است که من برای انتخاب مجدد شرکت می‌کنم.”

اگر بایدن برای دومین بار پیروز شود، او به عنوان مسن ترین فردی که در دفتر بیضی شکل می نشیند، دوره خود را افزایش می دهد: او در روز تحلیف سال 2025 82 ساله خواهد شد. علیرغم نگرانی ها در مورد سن او در میان دموکرات ها، مخالفت جدی با بایدن ظاهر نشد، حتی با وجود اینکه بایدن میدان جمهوری خواه بزرگتر می شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دموکرات‌ها نامزدی غیر از بایدن را ترجیح می‌دهند، اما در مورد اینکه آن جایگزین چه کسی باشد، اتفاق نظر وجود ندارد. نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داد که 70 درصد از آمریکایی‌ها، از جمله 51 درصد دموکرات‌ها، معتقدند بایدن نباید به دنبال یک دوره دوم ریاست‌جمهوری باشد. نیمی از رأی دهندگانی که نمی خواهند بایدن نامزد شود، می گویند که سن او یک عامل «مهم» است.

با این حال، دستاوردهای دور اول بایدن، همراه با نمایش قوی تر از حد انتظار دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای و اعلام اولیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، وجهه بایدن را به عنوان یک شرط مطمئن تقویت کرده است. ترامپ در حالی که با اتهامات جنایی در نیویورک، تحت چندین تحقیقات جنایی دیگر و کمی بیش از دو سال استیضاح مجلس نمایندگان به اتهام تحریک شورش در ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021، کنار گذاشته شد، به دنبال سومین نامزدی ریاست جمهوری جمهوریخواه خود است.

بایدن نیمه اول دوره ریاست جمهوری خود را سپری کرد. همه‌گیری کووید-19 با شروع کار او هنوز در اوج بود، زیرا بیشتر کشور از خانه کار می‌کردند و توزیع واکسن کرونا به تازگی آغاز شده بود. او از تلاش‌های قانونی برای سرازیر کردن تریلیون‌ها به اقتصاد ایالات متحده برای جلوگیری از رکود پس از همه‌گیری خبر داد – اگرچه تلاش‌های او برای تجسم مجدد شبکه امنیت اجتماعی ایالات متحده به دیوار کنگره برخورد کرد.

بایدن توانست بسیاری از اهداف بلندپروازانه مبارزات انتخاباتی خود را با کمک کنگره تحت کنترل دموکرات ها در نیمه اول دوره ریاست جمهوری خود به انجام برساند. او توانست طرح گسترده امداد رسانی به بیماری همه گیر، قانون زیرساختی 1 تریلیون دلاری دو حزبی و قانون 430 میلیارد دلاری کاهش تورم – همه را در 20 ماه اول دوره ریاست جمهوری خود اجرا کند.

این برنامه‌ها شامل بسیاری از برنامه‌های داخلی «بهتر بساز» او بود. با این حال، اکثریت اندک در کنگره، به ویژه در سنا، بسیاری از بلندپروازانه ترین برنامه های او را متوقف کردند و او را مجبور کردند تا از دستورات اجرایی برای اعمال تغییرات در موضوعاتی مانند بخشش وام های دانشجویی و اصلاحات پلیس استفاده کند.

در صحنه بین المللی، بایدن بر خروج آشفته ایالات متحده از افغانستان نظارت کرد و متحدان بین المللی را برای تقویت اوکراین پس از تهاجم روسیه رهبری کرد.

سخنرانی اخیر او در مورد وضعیت اتحادیه به عنوان پیش نمایشی برای دور دوم بازی او بود. او دوباره خواستار اتحاد شد و قول داد که “کار را به پایان برساند”.

در ویدئویی که روز سه شنبه منتشر شد، بایدن می گوید “افراطی های MAGA صف کشیده اند” تا “آزادی های بستر” را از بین ببرند.

بایدن در این ویدئو می‌گوید: «کاهش تأمین اجتماعی که برای تمام زندگی خود پرداخت کرده‌اید، در حالی که مالیات افراد بسیار ثروتمند را کاهش می‌دهید». دیکته کردن تصمیمات مربوط به مراقبت‌های بهداشتی که زنان می‌توانند اتخاذ کنند، ممنوع کردن کتاب‌ها، و گفتن به مردم که می‌توانند دوستشان داشته باشند.

اقتصاد، که اغلب پیش‌بینی‌کننده قوی برای عملکرد روسای جمهور فعلی است، شاخص‌های متفاوتی را برای بایدن ارائه می‌کند. بیکاری در اوایل سال جاری به پایین‌ترین حد خود در 54 سال گذشته رسیده بود، اما تورم بالا همچنان هزینه‌های بالایی را بر مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند، حتی با شروع کاهش آن.

بایدن در سال 2020 در حالی که رای دهندگان خسته چپ از انتخاب نامزدی قوی برای شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی وقت آمریکا، نگران بودند، به پیشروی میدان پرجمعیت اولیه دموکرات ها صعود کرد. علیرغم سنش، تجربه بایدن او را به نامزدی قدرتمند و شرطی به ظاهر ثابت برای دموکرات ها تبدیل کرد. با افزایش تنش‌های جهانی در بحبوحه جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین و مواضع تهاجمی فزاینده چین، بایدن دوباره می‌تواند برای اطمینان خاطر به سال‌های سیاستمداری خود بازگردد.

میدان جمهوری خواهان در حال شکل گیری است، زیرا ترامپ و نیکی هیلی، وزیر سابق سازمان ملل، کمپین های خود را آغاز کرده اند. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی در حال انجام اقدامات اولیه برای نامزدی هستند.

در نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز، ترامپ با 46 درصد حمایت در میان نامزدهای جمهوری‌خواه، در مقایسه با 31 درصد برای دیسانتیس و 6 درصد برای مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، مورد علاقه نامزدهای جمهوری‌خواه بود. هیلی و اسکات با 3 درصد مساوی بودند.

ترامپ در سن 76 سالگی نیز با سؤالاتی در مورد سن خود مواجه است. نظرسنجی NBC News که از 14 آوریل تا 18 آوریل پس از دستگیری و محاکمه رئیس جمهور سابق در نیویورک انجام شد، نشان داد 60 درصد از آمریکایی ها معتقدند ترامپ نیز نباید نامزد شود. رأی دهندگانی که فکر نمی کنند ترامپ باید نامزد شود، در مورد اینکه آیا اتهامات اخیر بر دیدگاه آنها تأثیر می گذارد یا خیر، اختلاف نظر داشتند.

نظرسنجی‌های زودهنگام نشان می‌دهد که یک رقابت انتخاباتی فرضی نزدیک است. نظرسنجی وال استریت ژورنال از اواسط آوریل نشان داد که بایدن در رقابت رودررو با 3 درصد، 48 درصد به 45 درصد، از ترامپ پیشی گرفته است. همین نظرسنجی نشان داد که دیسانتیس با همان اختلاف، 48 تا 45 درصد، بایدن را پیشروی کند.

در نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز در ماه آوریل، بایدن از محبوبیت شغلی 41 درصد برخوردار بود. این رقم در زمان روی کار آمدن او زیر 57 درصد بود، اما بالاتر از 39 درصد او در می 2022 بود.