جنگ‌های جریانی به پایان رسید: آینده رسانه‌ها چه خواهد بود

رابین بک | Afp | گتی ایماژ

من آن را صدا می زنم. جنگ های استریمینگ به پایان رسیده است. 2019-2023. پاره كردن.

رقابت بین بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه و سرگرمی برای اضافه کردن مشترکین استریم، با دانستن اینکه مصرف‌کنندگان فقط برای تعداد محدودی از آنها پرداخت خواهند کرد، به پایان رسید. مطمئناً، شرکت کنندگان هنوز در حال اجرا هستند. آنها فقط دیگر برای برنده شدن تلاش نمی کنند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

این سه ماهه برای دیزنی نیست.  در اینجا زمانی است که تغییر بزرگ مدیرعامل باب ایگر باعث بهبود سود خواهد شد

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

دیزنی سرویس استریم پرچمدار خود، Disney+، 4 میلیون مشترک را در طول سه ماه اول سال از دست داد و مجموع مشترکان پخش جریانی این شرکت را از 161.8 میلیون به 157.8 میلیون کاهش داد. دیزنی 4.6 میلیون مشتری خود را برای سرویس استریم خود در هند، Disney+ Hotstar از دست داد. در ایالات متحده و کانادا، Disney+ 600000 مشترک خود را از دست داد.

مشخص شده است که بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی در دنیایی فعالیت می‌کنند که در آن رشد قابل توجه مشترکان استریم دیگر وجود ندارد – و آنها راضی هستند که سخت آن را تعقیب نکنند. نتفلیکس 1.75 میلیون مشترک در سه ماهه اول خود اضافه کرد و مجموع جهانی خود را به 232.5 میلیون رساند. کاوشگر برادران وارنر 1.6 میلیون به 97.6 میلیون اضافه شد.

روایت بزرگ رسانه‌ای کنونی همه چیز در مورد رساندن جریان به سوددهی است. شرکت برادران وارنر دیسکاوری هفته گذشته اعلام کرد که تجارت مستقیم به مصرف کننده در ایالات متحده در این سه ماهه 50 میلیون دلار سود داشته است و امسال نیز سودآور باقی خواهد ماند. کسب و کار پخش جریانی نتفلیکس در طول همه گیری به سوددهی تبدیل شد. دیزنی روز چهارشنبه اعلام کرد ضرر استریم از 887 میلیون دلار به 659 میلیون دلار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: ایگر فیلم رقیب یونیورسال را “فیلم برادران سوپر ماریو” تمجید کرد.

نتفلیکس رشد مخارج محتوای خود را محدود کرده است و برادران وارنر دیسکاوری و دیزنی هر دو از حذف هزاران شغل و میلیاردها دلار کاهش هزینه‌های محتوا در ماه‌های اخیر خبر داده‌اند. کریستین مک کارتی، مدیر ارشد مالی، در جریان کنفرانس درآمد روز چهارشنبه گفت که دیزنی در حرکت رو به جلو “حجم کمتری از محتوا تولید خواهد کرد”، اگرچه باب ایگر، مدیر اجرایی، خاطرنشان کرد که فکر نمی‌کند تاثیری بر رشد مشترکین جهانی داشته باشد.

هنوز مقداری رشد در میان بازیکنان کوچکتر وجود دارد. NBCUniversal’s Peacock در سه ماهه گذشته 2 میلیون مشترک به دست آورد و 22 میلیون مشترک به آن دست یافت. پارامونت گلوبال 4.1 میلیون مشترک در سه ماهه اضافه کرد و به 60 میلیون مشترک رسید.

اما سوال کلیدی نگاه کردن به اعداد رشد نیست، بلکه در مورد واکنش سرمایه گذاران به اعداد رشد است. هفته گذشته پس از اینکه شرکت اعلام کرد سود سهام خود را از 25 سنت به ازای هر سهم به 5 سنت برای صرفه جویی در پول نقد کاهش می دهد، در یک روز 28 درصد سقوط کرد.

مشترکین Disney+ Hotstar در سه ماهه گذشته 59 سنت در ماه درآمد داشتند که از 74 سنت در سه ماهه گذشته کاهش داشت. به نظر می رسد دیزنی با از دست دادن این مشتریان کم درآمد مشکلی ندارد. دیزنی سال گذشته از حق پخش کریکت لیگ برتر هند صرف نظر کرد. این حقوق به مبلغ 2.6 میلیارد دلار توسط پارامونت گلوبال به دست آمد.

دیزنی همچنین اعلام کرد که قیمت سرویس Disney+ بدون آگهی خود را در اواخر سال جاری افزایش می دهد. میانگین درآمد دیزنی به ازای هر کاربر برای مشترکین آمریکایی و کانادایی در سه ماهه اخیر پس از اعلام افزایش قیمت دیگری در سال گذشته، 20 درصد افزایش یافت. اگر اولویت اضافه کردن مشترکین باشد، معمولاً افزایش قیمت‌های بزرگ راهبردی نیست که مدیران از آن استفاده می‌کنند.

بعدش چی؟

افزایش قیمت ها و کاهش هزینه ها یک استراتژی رشد عالی نیست. استریمینگ یک استراتژی رشد بود. شاید با سطوح تبلیغاتی ارزان‌تر و سرکوب قریب‌الوقوع اشتراک‌گذاری رمز عبور نتفلیکس، کمی بازگردد.

اما بسیار بعید است که رشد آن به سطوحی که در طول همه‌گیری و سال‌های اولیه پخش انبوه دیده می‌شد، بازگردد.

این احتمالا بدان معناست که صنعت رسانه و سرگرمی به زودی به یک داستان رشد جدید نیاز خواهد داشت.

واضح ترین نامزد بازی است. نتفلیکس سرویس بازی های ویدیویی نوپایی را راه اندازی کرده است. همانطور که اولین بار توسط Puck گزارش شد، Comcast در نظر داشت سال گذشته EA را خریداری کند. مایکروسافتمعامله اکتیویژن اکنون پس از مسدود کردن این تراکنش توسط قانونگذاران بریتانیا در خطر است. اگر آن خرید شکست بخورد، اکتیویژن می تواند فوراً هدفی برای شرکت های رسانه ای قدیمی باشد زیرا آنها به دنبال داستان هیجان انگیزتری برای گفتن سرمایه گذاران هستند.

در حالی که دیزنی بخش متاورس خود را به عنوان بخشی از کاهش هزینه های اخیر خود تعطیل کرد، ازدواج مالکیت معنوی آن با بازی به نظر می رسد یک مسابقه آشکار باشد. می توان به راحتی پتانسیل رشد دیزنی را تصور کرد که چیزی مانند Epic Games را که مالک Fortnite است بخرد و نسخه خود را از یک جهان تعاملی از طریق بازی بسازد.

ادغام بیشتر – در نهایت – در میان شرکت های رسانه ای قدیمی اتفاق خواهد افتاد. اما یک خرید بزرگ بازی می تواند شروعی در صنعت داشته باشد.

شاید The Gaming Wars فصل بعدی باشد.

افشا: NBCUniversal شرکت مادر Peacock و CNBC است.