جنرال موتورز مایک ابوت مدیر سابق اپل را برای رهبری واحد نرم افزار جدید استخدام می کند

تابلویی با بیانیه ماموریت کیفیت جنرال موتورز در لابی مرکز فناوری GM Warren در وارن، میشیگان قرار دارد.

ربکا کوک | رویترز

دیترویت – جنرال موتورز سابق را استخدام کرده است سیب مدیر اجرایی مایک ابوت برای رهبری یک واحد نرم افزاری تازه ایجاد شده برای خودروساز دیترویت.

ابوت، معاون سابق مهندسی بخش خدمات ابری اپل، از 22 می به عنوان معاون اجرایی نرم افزار به جنرال موتورز ملحق خواهد شد. او به مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز گزارش خواهد داد.

نقش تازه ایجاد شده ابوت سه عملکرد مجزا را در شرکت گرد هم می آورد: وسیله نقلیه و سیستم عامل های نرم افزاری تعریف شده. اطلاعات و فناوری دیجیتال؛ و تجارت دیجیتال این شرکت.

نرم‌افزار، به‌ویژه کسب درآمد از آن، تمرکز اصلی خودروسازانی مانند جنرال موتورز است، زیرا آنها به فرصت‌های درآمدی مکرر مانند اشتراک‌ها برای افزایش سود توجه می‌کنند.

جنرال موتورز قصد دارد حاشیه سود را افزایش دهد و درآمد خود را تا پایان این دهه دو برابر کند و به حدود 280 میلیارد دلار برساند. این شامل رشد قابل توجه در واحدهای تجاری و نرم افزارهای جدید است.

بارا در بیانیه ای گفت: “تجربه مایک به عنوان یک بنیانگذار و کارآفرین همراه با سوابق اثبات شده او ایجاد و ارائه برخی از قانع کننده ترین راه حل های نرم افزاری تعریف شده در بازار برای مصرف کنندگان و شرکت ها، او را در GM مناسب می کند.”

در اپل، ابوت مدیر ارشد اجرایی ابتکارات ابری، از جمله iCloud و زیرساخت خدماتی مانند iMessage و FaceTime بود. در ماه مارس گزارش شد که او قصد دارد غول فناوری را ترک کند.

ابوت در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت: «می‌دانم که نرم‌افزار کاتالیزوری برای تعریف مجدد تجربیات برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها است که قبلاً هرگز نبوده است.»

او نرم افزار را یک فرصت “عظیم” برای شرکت توصیف کرد.