جس استالی به خاطر جفری اپستین

جس استالی، مدیر عامل سابق بارکلیز.

جاستین سلیمان | CNBC

یک قاضی فدرال روز چهارشنبه پیشنهاد قبلی را رد کرد جی پی مورگان چیس جس استالی، مدیر اجرایی، شکایت بانک را که به دنبال آن است که او را از نظر قانونی برای قاچاق جنسی توسط جفری اپستین، مشتری سابق جی‌پی مورگان، مسئول بداند، رد کرد.

حکم دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن دو روز پیش از آن صادر شد که جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان، قرار است در شکایتی از سوی دولت جزایر ویرجین ایالات متحده و یک متهم اپشتین علیه بانک به خاطر رابطه آن با شکارچی فقید، عزل شود.

جزایر ویرجین در دعوای خود که در ماه دسامبر ارائه شده ادعا می کند که جی پی مورگان از قاچاق زنان جوان توسط اپستین به جزیره خصوصی خود در قلمرو آمریکا برای آزار جنسی توسط او و دیگران در آنجا سود مالی می برد.

اپستین از سال 1998 تا 2013 مشتری این بانک بود.

در ماه مارس، به عنوان بخشی از پاسخ حقوقی خود به شکایت جزایر ویرجین و پرونده مشابه توسط متهم جین دو، JPMorgan به اصطلاح شکایت شخص ثالثی را علیه استالی تنظیم کرد.

این اقدام استدلال می‌کند که اگر جزایر ویرجین ادعاهای خود را ثابت کند، “استالی تنها در برابر USVI مسئول است، یا مسئول JPMC برای تمام مبالغی که به USVI اعطا می‌شود و در صورت وجود در دادگاه علیه JPMC.” این شکایت همچنین به دنبال بازپس گیری بیش از 80 میلیون دلار غرامت است که استالی از بانکی که سه دهه در آنجا کار کرده بود، دریافت کرد.

استالی که یک نقطه اصلی تماس با اپستین در بانک بود، ماه گذشته از قاضی جد راکف خواست تا شکایت جی پی مورگان علیه او را مطرح کند.

راکف در دستوری کوتاه، حرکت استالی را به طور کامل رد کرد.

قاضی در این باره نوشت: «نظری که دلیل این حکم را توضیح می دهد، در زمان مقتضی ارائه خواهد شد.

وکلای استالی بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

استالی اطلاع از قاچاق جنسی اپستین را رد کرده است.

او از سال 2015 تا اواخر سال 2021 به عنوان مدیر عامل بارکلیز خدمت کرد، زمانی که پس از تحقیقات تنظیم‌کننده‌های مالی بریتانیا در مورد روابط او با اپستین، از سمت خود کنار رفت.

اپستین در آگوست 2019، هفته‌ها پس از دستگیری به اتهام قاچاق جنسی کودکان، در زندان منهتن در اثر خودکشی درگذشت.