جزئیات برنامه مدیکر برای پوشش درمان های آلزایمر

اسکن MRI از مغز یک بیمار آلزایمر.

تصاویر GSO | گتی ایماژ

به گفته آژانس فدرال که این برنامه را برای سالمندان اجرا می کند، Medicare قسمت B درمان های بیماری آلزایمر را که تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده را دریافت می کند، پوشش می دهد.

Chiquita Brooks-LaSure، مدیر مرکز خدمات Medicare & Medicaid، روز پنجشنبه گفت، هر کسی که دارای بخش B Medicare باشد و “معیارهای واجد شرایط بودن” را داشته باشد، پس از تایید FDA، تحت پوشش درمان های آنتی بادی جدید مانند Leqembi قرار می گیرد.

بخش B بخشی اختیاری از برنامه مدیکر برای سالمندان است که معمولاً هزینه های داروهایی را که بیماران نمی توانند خودشان تجویز کنند، مانند انفوزیون، پوشش می دهد.

خط مشی جدید دسترسی وسیع تری به درمان هایی مانند Leqembi که زوال شناختی آهسته دارد را فراهم می کند.

اما بیماران باید در به‌اصطلاح ثبت‌هایی شرکت کنند که داده‌های واقعی در مورد نحوه عملکرد داروها را جمع‌آوری می‌کند.

بروکس-لاسور گفت این پوشش گسترده در همان روزی که FDA درمان آنتی بادی آلزایمر را تایید کند، اجرایی خواهد شد. انتظار می رود FDA در تاریخ 6 ژوئیه در مورد Leqembi تصمیم بگیرد.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

کمیته مشاوران مستقل تنظیم کننده دارو قرار است در 9 ژوئن تشکیل جلسه دهد تا در مورد داده های حمایت کننده از درخواست Eisai و Biogen برای FDA برای تایید کامل Leqembi بحث کند.

خط مشی پوشش گسترده در مورد سایر درمان های آنتی بادی آلزایمر که تأیید کامل FDA را دریافت می کند اعمال می شود. Eli Lilly در حال برنامه ریزی برای ارائه چنین درخواستی برای آنتی بادی donanemab خود است.

FDA در ماه ژانویه به Leqembi تاییدیه شتاب داد، اما Medicare پوشش درمان های آنتی بادی آلزایمر را که تحت این مسیر تسریع شده پاک می شوند، به شدت محدود می کند.

در نتیجه، سالمندان در حال حاضر نمی توانند به Leqembi دسترسی داشته باشند، مگر اینکه بتوانند شخصاً قیمت سالانه 26500 دلاری دارو را بپردازند.

انجمن آلزایمر، که برای بیماران مبتلا به این بیماری لابی می‌کند، ماه‌ها از مدیکر خواسته است تا محدودیت‌های Leqembi را کنار بگذارد و دارو را به طور کامل پوشش دهد.

رابرت اگ، مدیر ارشد سیاست عمومی انجمن گفت: “ما همچنان معتقدیم که ثبت به عنوان یک شرط پوشش یک مانع غیر ضروری است.”

بروکس-لاسور در ماه آوریل به کنگره گفت که یک رجیستری “به هیچ وجه دسترسی افراد را به دارو محدود نمی کند.” او در آن زمان گفت که هدف راه اندازی سیستم زمانی است که FDA تصمیم خود را در مورد Leqembi در 6 جولای بگیرد.

Brooks-LaSure روز پنجشنبه گفت که CMS یک پورتال سراسری را تسهیل می کند که در آن پزشکان می توانند داده های مورد نیاز را وارد کنند.

او گفت که آژانس او ​​همچنین در حال مذاکره با چندین سازمان است که قصد دارند دفتر ثبت خود را راه اندازی کنند.

مطالعه ای در یک مجله پزشکی برجسته اخیراً پیش بینی کرد که Leqembi می تواند سالانه 5 میلیارد دلار برای Medicare هزینه داشته باشد.