تیم کوک از اپل و باب ایگر از دیزنی در مورد چین با قانونگذاران گفتگو می کنند

مایک گالاگر (R-WI) (C)، رئیس کمیته منتخب مجلس در مورد رقابت استراتژیک بین ایالات متحده و حزب کمونیست چین، به نماینده Elise Stefanik (R-NY) (L) و اکثریت ویپ استیو می پیوندد. مقیاس (R-LA) برای یک کنفرانس خبری پس از یک جلسه گروه حزب جمهوری خواه در دفاتر کمیته ملی جمهوری خواهان در کاپیتول هیل در 28 فوریه 2023 در واشنگتن دی سی.

چیپ سومودویلا | گتی ایماژ

گروهی از قانونگذاران به کالیفرنیا سفر خواهند کرد تا با مدیران فناوری و رسانه از جمله دیدار کنند سیب مدیر عامل تیم کوک و دیزنی CNBC، مدیرعامل باب ایگر، برای بحث در مورد موضوعات مرتبط با چین تایید کرده است.

سخنگوی کمیته به CNBC گفت: نزدیک به دوازده قانونگذار به نمایندگی از هر دو حزب در کمیته منتخب مجلس در حزب کمونیست چین، قرار است این سفر سه روزه را به رهبری رئیس مایک گالاگر، R-Wis انجام دهند. بلومبرگ و آکسیوس پیشتر جزئیات این سفر را گزارش کرده بودند.

این سفر نشان می‌دهد که چگونه کار این کمیته می‌تواند بر صنایع فناوری و رسانه تأثیر بگذارد، صنایعی که هم به بازار مصرف بزرگ و هم به نیروی کار در چین علاقه دارند. همین هفته گذشته، کوک که شرکتش برای تولید تلفن به نیروی کار چینی متکی است، با وزیر بازرگانی این کشور درباره مسائل زنجیره تامین دیدار کرد.

گالاگر قبلاً گفته بود که از مدیران Iger و Big Tech می‌خواهد در مقابل هیئت مدیره شهادت دهند.

به گفته یک منبع نزدیک به کمیته که مجاز به صحبت در مورد این موضوع نیست، کمیته این سفر را فرصتی برای یادگیری از رهبران صنعت در زمین و به اشتراک گذاشتن نگرانی ها و دیدگاه های آنها در مورد ارتباطات تجاری با چین می داند. برنامه ها این کمیته می‌خواهد کسب‌وکارها را تحت فشار قرار دهد تا زنجیره‌های تامین خود را به اندازه کافی متنوع کنند تا بیش از حد به پکن متکی نباشند و اطمینان حاصل شود که کار اجباری به کار نمی‌رود.

این سفر از چهارشنبه در اطراف هالیوود آغاز می شود، جایی که قانونگذاران با ایگر دیدار خواهند کرد و سپس با تهیه کنندگان، فیلمنامه نویسان و مدیران سابق استودیو شام خواهند خورد. این منبع، شرکت کنندگان در شام را گروهی توصیف کرد که در سطوح بالا با بازار چین کار می کنند و می خواهند آنچه را که در این نقش ها دیده اند به اشتراک بگذارند.

در روزهای پنجشنبه و جمعه، این گروه جلساتی را در سیلیکون ولی برگزار خواهد کرد، از جمله میزگردی که شامل می شود مایکروسافت در مورد مواد معدنی خاکی کمیاب، گفتگو در مورد هوش مصنوعی و استراتژی چین در مورد فناوری های نوظهور. در یک ناهار مدیران اجرایی از گوگل، مایکروسافت، Scale AI و Palantir برای بحث در مورد آنچه منبع به عنوان “رویکردهای تدافعی و تهاجمی برای رقابت استراتژیک” توصیف کرده است.

این منبع گفت که در یک شام در سیلیکون ولی مقامات حدود دوازده شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر از جمله Andreesen Horowitz، Khosla Ventures و SV Angel برگزار می شود.

علاوه بر کوک و ایگر، انتظار می‌رود اعضای گروه با هم ملاقات کنند مایکروسافت پرزیدنت برد اسمیت و کنت واکر، الفبارئیس امور جهانی و مدیر ارشد حقوقی.

فهرست کامل اعضای کمیته منتخب که در جلسه حضور خواهند داشت هنوز مشخص نیست، اما یکی از دستیاران مجلس به CNBC تایید کرد که رو خانا، نماینده دموکرات که نماینده سیلیکون ولی است، در میان آنها حضور خواهد داشت.

شرکت های نام برده شده در این گزارش یا بلافاصله پاسخی نداده اند یا نظری ارائه نکرده اند.

سازمان دیده بان: جهانی شدن مدتی است که در حال فروپاشی بوده است – در اینجا چیزی است که می تواند به آن پایان دهد

جهانی شدن مدتی است که در حال فروپاشی بوده است - در اینجا چیزی است که می تواند به آن پایان دهد