تگزاس از چهار ایالت میدان جنگ در دادگاه عالی به دلیل “نتایج غیرقانونی انتخابات” شکایت کرد

کن پاکتون ، دادستان کل جمهوری خواه تگزاس ، روز سه شنبه از طرح یک دادخواست در دادگاه عالی ایالات متحده برای بطلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت اصلی که به پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا کمک کردند ، خبر داد.

در این دادخواست که مستقیماً به دیوان عالی کشور ارسال شد ، ادعا می شود که “نتایج غیرقانونی انتخابات” در پنسیلوانیا ، جورجیا ، ویسکانسین و میشیگان – که همه آنها بایدن پیروز شد – باید خلاف قانون اساسی شناخته شود.

در این پرونده استدلال می شود که این کشورها از ویروس کرونا به عنوان بهانه ای برای تغییر غیرقانونی قوانین انتخابات “از طریق پرونده های اجرایی یا پرونده های دوستانه ، و در نتیجه یکپارچگی آرا” استفاده کردند.

تگزاس از دادگاه عالی حکم را درخواست می کند: “هر آرای کالج انتخاباتی که توسط چنین منتخب ریاست جمهوری منصوب شده” در آن ایالت ها قابل شمارش نیست “قابل شمارش نیست.

تلاش ایالت لون استار برای تخفیف آراoral انتخاباتی سایر ایالت ها به دنبال انبوهی از چالش های حقوقی طولانی مدت با اهداف مشابه انجام شده است که توسط ستاد انتخاباتی ترامپ و سایر وکلای دادگاه در دادگاه های پایین تر مطرح شده است. این دادخواست ها بارها نتوانسته اند آرای رای داده شده برای بایدن را باطل کنند.

جوردن فوخس ، معاون وزیر خارجه جورجیا ، اندکی پس از اعلام اقدام قانونی ، در بیانیه ای آتشین گفت که ادعاهای مربوط به دادخواست تگزاس “نادرست و غیرمسئولانه است.”

در بیانیه فوكس آمده است: “تگزاس ادعا می كند كه 80 هزار امضای جعلی در برگه های رای غایب در جورجیا وجود دارد ، اما آنها حتی یك نفر را كه این اتفاق برای او افتاده است ، به جلو نمی آورند. این به این دلیل است كه این اتفاق نیفتاده است.”

دادستان کل میشیگان ، دانا نسل ، دادخواست را “شعار تبلیغاتی” و “زیر شأن و منزلت” دفتر پاکستون خواند.

کارشناسان قانون انتخابات نیز به سرعت احتمال حضور 9 قاضی دادگاه عالی را رد کردند. پل اسمیت ، استاد مرکز حقوقی دانشگاه جورج تاون که استدلال کرده است در مورد موارد رأی در دادگاه عالی ، پرونده “واکو” است.

اسمیت ، که همچنین به عنوان معاون دادخواهی و استراتژی در مرکز حقوقی مبارزات غیرحزبی فعالیت می کند ، گفت: “در پنسیلوانیا و سایر ایالت ها یک سیستم کامل برای رقابت در انتخابات وجود دارد – این همه کار انجام شده است.” “من فکر نمی کنم دیوان عالی کشور علاقه ای به این موضوع داشته باشد.”

این استاد دانشگاه افزود كه تگزاس می تواند در اثبات داشتن زمینه طرح دعوی به دردسر بیفتد ، كه از نظر حقوقی به عنوان “ایستاده” شناخته می شود.

وی گفت: “این كاملاً بی سابقه است ، این عقیده كه یك ایالت در دیوان عالی كشور ادعا می كند كه آرا states سایر كشورها به روش غلط داده شده است – این هرگز اتفاق نیفتاده است.” “آسیب دیدگی ایالت تگزاس چیست زیرا آرا Pennsylvania پنسیلوانیا به جای آقای ترامپ به آقای بایدن ریخته شد؟ در آنجا ارتباطی وجود ندارد.”

ریک هاسن ، کارشناس حقوق انتخابات در دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین ، در وبلاگ حقوقی محبوب خود نوشت که این دادخواست “کاملاً زباله” است و همچنین ایده عقب مانده تگزاس را مورد اختلاف قرار داد و خاطرنشان کرد که “در مورد چگونگی ایالت های دیگر هیچ صحبتی ندارد انتخاب کنندگان را انتخاب کنید. ”

پاكستون در خلاصه ای نوشت كه تگزاس به دلیل علاقه به كنترل سنا در کدام حزب ایستاده است ، كه به گفته وی “نمایندگی ایالات” است.

وی نوشت: “در حالی كه احتمالاً آمریكایی ها بیشتر به كسی كه به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود اهمیت می دهند ، كشورها علاقه خاصی به این دارند كه چه كسی به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب می شود و بنابراین چه كسی می تواند رأی گیری مجدد در سنا را بدهد.”

“این آسیب به ویژه در سال 2020 حاد است ، جایی که اکثریت سنا اغلب به دلیل تقریبا برابر بودن در آرای معاون رئیس جمهور آویزان می شوند – و ، بسته به نتیجه انتخابات دور دوم گرجستان در ژانویه ، احتمالاً برابر – تعادل بین احزاب سیاسی. ”

دادخواست علیه چهار ایالت در یک مهلت اساسی در روند صدور گواهینامه انتخابات قرار دارد که به آستانه “بندر امن” معروف است و پس از آن کنگره مجبور به پذیرش نتایج تایید شده ایالت ها می شود.

شش روز بعد ، انتخاب کنندگان در کالج انتخاباتی رای خود را می دهند و پیروزی بایدن را نهایی می کنند. این دادخواست همچنین از دیوان عالی کشور خواسته است که مهلت 14 دسامبر “برای اجازه دادن به انجام این تحقیقات” را تمدید کند.

در بیشتر موارد ، دیوان عالی کشور فقط پرونده هایی را که از دادگاه های بدوی تجدیدنظر کرده اند ، رسیدگی می کند. در موارد بین دو یا چند ایالت ، دادگاه صلاحیت اصلی را دارد. به طور کلی برای توافق در رسیدگی به پرونده ای به چهار قاضی نیاز است.

این شکایت در حالی صورت می گیرد که پاکتون با تحقیقات جنایی FBI در ارتباط با تلاش های ادعایی برای کمک به اهداکننده ثروتمند کمپین روبرو است. پس از آنكه هفت وكیل ارشد در دفتر پاكستون در ماه سپتامبر به مقامات ادعا كردند كه پاكستون به دلیل سوusing استفاده از دفتر خود مقصر شناخته شده بود ، تحقیقات توسط آسوشیتدپرس تأیید شد.

از آن زمان هر هفت نفر اخراج شده اند ، به مرخصی رفته اند یا استعفا داده اند و این امر باعث تشكیل پرونده قضایی افشاگری از چندین نفر از آنها شده است. پكستون تخلف را انكار كرده است.

این پرونده اولین بار در مورد انتخابات نیست که به دادرس رسیده است ، اگرچه دادگاه هنوز حکم قابل توجهی برای هر دو طرف صادر نکرده است. مایک کلی ، نماینده جمهوریخواه ، پنسیلوانیا ، متحد ترامپ ، با یک پرونده دیگر که دادگاه می تواند به زودی در این مورد سنگین باشد ، در واقع همه رای های نامه پستی این ایالت را به چالش می کشد و از دادگاه می خواهد میلیون ها رای را باطل کند.

پیش بینی می شود که بایدن 306 رأی کالج انتخاباتی را کسب کند – 36 مورد بیشتر از حد مورد نیاز برای شکست دادن ترامپ ، که قرار است 232 رأی دیگر را بدست آورد.

اما ترامپ از پذیرفتن بایدن خودداری می کند. رئیس جمهور ، بیش از یک ماه پس از روز انتخابات ، همچنان به دروغ تأکید می کند که در این رقابت پیروز شده است در حالی که طیف گسترده ای از تئوری های توطئه اثبات نشده را اثبات می کند که ادعا می شود تقلب در انتخابات یا رای دهندگان است.

رئیس جمهور همچنین مقامات در حال چرخش را تحت فشار قرار می دهد تا نسبت به لغو نتایج انتخابات خود اقدامی انجام دهند. ترامپ انتقادات زیادی را علیه برایان کمپ ، فرماندار جمهوری خواه گرجستان ، در حالی که با عصبانیت خواستار تشکیل جلسه ویژه ای از مجلس قانونگذاری ایالت هلو برای تعیین انتخاب کنندگان طرفدار ترامپ است ، کرده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست ، ترامپ شخصاً با كامپ و سخنگوی مجلس نمایندگان پنسیلوانیا تماس گرفته است. در ماه نوامبر ، ترامپ میزبان قانونگذاران جمهوری خواه در میشیگان در کاخ سفید برای جلسه بود. آن قانون گذاران پس از این واقعه گفتند که آنها هیچ برنامه ای برای جایگزینی منتخب بایدن ندارند.

حتی قبل از انتخابات ، ترامپ پیش بینی کرد که دیوان عالی کشور احتمالاً در مورد نتایج مسابقه تصمیم خواهد گرفت و مجلس سنا تحت کنترل حزب جمهوری اسلامی را فشار داد تا دادگستری ایمی کونی بارت را به موقع برای حضور در این جلسه تأیید کند.

در هفته های اخیر ، با اوج گرفتن چالش های حقوقی ، ترامپ اذعان کرده است که بعید است نتایج انتخابات سال 2020 را در دادگاه لغو کند.

ترامپ ماه گذشته در اولین مصاحبه کامل خود از زمان شکست در 3 نوامبر به فاکس نیوز گفت: “خوب ، مشکل این است که ورود به دیوان عالی کشور دشوار است.”

ترامپ افزود: “من بهترین وکلای دادگاه عالی ، وکلا ، را دارم که می خواهم در این مورد بحث کنند ، اگر آنها به آنجا برسند. آنها گفتند ،” طرح پرونده در آنجا بسیار دشوار است. ” “آیا می توانید تصور کنید ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، پرونده ای تشکیل دهد و من احتمالاً نمی توانم پرونده ای پیدا کنم.”